Η δεύτερη δεκαετία του 21ου αιώνα είναι γρήγορη και ανήσυχη. Οι κώδικες της κοινωνικής συμπεριφοράς δίνουν έμφαση στην ανεπίσημη ενδυματολογική πρακτική. Η μόδα μάλλον περνά μια ιδιότυπη φάση αμφισβήτησης μέσα από την υπερβολική ζήτηση για ολοένα και πιο «νέα μόδα». Σε αυτή την εποχή της κίνησης τάσεων μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα του ιντερνετικού κόσμου είναι αδύνατον να καταγράψει κανείς τη μόδα της επόμενης σεζόν. Οι Εβδομάδες Μόδας δεν έχουν ισχύ παρά μόνο για λίγα εικοσιτετράωρα. Οσο χρειάζεται για να γίνει υπερφόρτωση εικόνων από συλλογές σχεδιαστών στις ψηφιακές πλατφόρμες. Σε αυτούς τους ρυθμούς ταχύτητας κανείς δεν προλαβαίνει να εξετάσει την αρχιτεκτονική του ρούχου ή να διερευνήσει την πρόθεση του σχεδιαστή στη σύνθεση της συλλογής του. Δεν έχει επίσης τον χρόνο στη διάθεσή του κανένας ειδικός για να αγγίξει τα υλικά, να παρατηρήσει από κοντά τις λεπτομέρειες (αν υπάρχουν) σε ένα ρούχο.

Σε αυτή τη νέα πραγματικότητα της ενασχόλησής μας με τη μόδα, ίσως το πιο σημαντικό είναι η «συνολική ματιά». Η άντληση πληροφορίας και γνώσης για ένα ευμετάβλητο περιβάλλον όπως είναι ο κόσμος της μόδας. Κάτι που γίνεται συστηματικά στο έδαφος της γαλλικής δημιουργίας και το οποίο καταγράφουν διαφορετικές τηλεοπτικές εκπομπές.

Από την ερχόμενη Τρίτη, στις 26 του μήνα, το TV5Monde που εκπέμπει και στις δικές μας συχνότητες παρουσιάζει ένα πανόραμα εκπομπών με αφορμή τη διοργάνωση της παριζιάνικης Εβδομάδας μΜδας. Εως τις 3 Οκτωβρίου, που ο μήνας της μόδας κλείνει κατά παράδοση με τα σόου των οίκων Miu Miu και Louis Vuitton στο Παρίσι, το γαλλικό κανάλι δείχνει ατμόσφαιρα παρασκηνίων, συζητά με τους σύγχρονους πρωταγωνιστές, κάνει ειδικά αφιερώματα με θέματα από την ιστορία του ενδύματος και την κουλτούρα των ρούχων. Στο «Ντέμο μόδας» (26/9-6/10) από Δευτέρα έως Παρασκευή στις 17.45 (ώρα Ελλάδας) η δημοσιογράφος Βιβιάν Μπλασέλ καλεί τους δημιουργούς να παρακολουθήσουν την ίδια τους την επίδειξη μόδας και να σχολιάσουν τα σχέδιά τους για μια αποκρυπτογράφηση της δημιουργίας τους.

Το άρωμα – μύθος της γαλλικής σχολής της μόδας παραμένει το Chanel Νο 5. Ακόμη και σήμερα παρακινεί πολλούς ενδιαφερομένους να εξετάσουν τον πρωταγωνιστικό του ρόλο στο φαινόμενο της μόδας. Τα ντοκιμαντέρ του Στεφάν Μπεναμού «Ο πόλεμος του Νο 5», παραγωγής 2017, που θα προβληθεί την Τρίτη (26/9 στις 20.40) ερευνά την εποχή του μοντερνισμού στην οποία δημιουργήθηκε, αλλά και την ιστορία της έντασης μεταξύ της δεσποινίδος Σανέλ και των συνεταίρων της, τους αδελφούς .

Αμέσως μετά, στις 22.00, το TV5Monde δίνει τον λόγο στην Ινές ντε λα Φρεσάνζ, εκπρόσωπο ενός σύγχρονου αφηγήματος γύρω από την παριζιάνικη κομψότητα. Η άλλοτε μούσα του οίκου Chanel παραμένει μια δυναμική παρουσία του γαλλικού στυλ και δίνει στον φακό της εκπομπής «#VersionFrancaise» τη δική της άποψη για την ανεπιτήδευτη κομψότητα με κομμάτια που δεν τα αγγίζει ο χρόνος.

Το άγγιγμα των χεριών των εξειδικευμένων τεχνιτών που συμβάλλουν στις απαιτητικές δημιουργίες της υψηλής ραπτικής είναι η προσέγγιση της σκηνοθέτριας Ζουλί Ζορζιά Μπερνάρ στο ντοκιμαντέρ «Ο χρόνος σταμάτησε, οι αφανείς ήρωες της υψηλής ραπτικής»(27/9, στις 23.00). Η καθημερινότητα τριών παριζιάνων τεχνιτών που εργάζονται σε οίκους υψηλής ραπτικής αποκαλύπτει τον ξέφρενο ρυθμό παραγωγής. Οι παραδοσιακές πρακτικές της χειροτεχνίας στο παρόν της υψηλής τεχνολογίας υπογραμμίζουν το γοητευτικό παράδοξο αυτού του ειδικού κεφαλαίου.