Με τα μέτρα πάταξης του λαθρεμπορίου καυσίμων να μένουν ακόμη στα χαρτιά, οι λαθρέμποροι κάνουν τώρα χρυσές δουλειές στην αγορά του υγραερίου κίνησης. Η διαφορά του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στις τρεις χρήσεις προσφέρουν στους λαθρέμπορους μοναδική ευκαιρία για μεγάλα κέρδη. Οι αποκλίσεις είναι τεράστιες. Ο ΕΦΚ στο υγραέριο κίνησης ανέρχεται στα 430 ευρώ/ΜΤ (μετρικός τόνος), στο υγραέριο θέρμανσης στα 60 ευρώ/ΜΤ και στο υγραέριο βιομηχανικής χρήσης 120 ευρώ/ΜΤ. Ετσι, για παράδειγμα, για κάθε μετρικό τόνο υγραερίου βιομηχανικής χρήσης που πωλείται ως υγραέριο κίνησης, ο λαθρέμπορος καρπώνεται 310 ευρώ.

ΠΩΣ ΣΤΗΝΕΤΑΙ. Για τη λαθραία διακίνηση, όπως λένε γνώστες της αγοράς, απαιτείται η σύμπραξη τουλάχιστον τριών. Του μεταφορέα, του πρατηρίου υγρών καυσίμων και υγραερίου κίνησης και του επαγγελματία με εγκατάσταση υγραερίου, δηλαδή βιομηχανία, βιοτεχνία κ.λπ. Ο μεταφορέας φορτώνει το προϊόν που προορίζεται για πρατήριο Autogas (υγραέριο κίνησης με ΕΦΚ 430 ευρώ/ΜΤ) και για πελάτη επαγγελματικής χρήσης (υγραέριο λοιπών χρήσεων με ΕΦΚ 60 ευρώ/ΜΤ).

Επισκέπτεται τους δύο πελάτες του, αλλά παραδίδει ποσότητες που δεν έχουν καμία σχέση με τα παραστατικά.

Στο πρατήριο παραδίδει πολύ μεγαλύτερη ποσότητα από αυτή που αναφέρεται στο παραστατικό, ενώ στον επαγγελματία τη μικρότερη ποσότητα, ώστε τα παραστατικά και το φορτίο να συμφωνούν στο σύνολό τους. Για να συμφωνούν με τα αποθέματα του πρατηρίου καυσίμων σε πιθανό έλεγχο του τελωνείου, ο πρατηριούχος παρεμβαίνει στον μετρητή συνολικής πωληθείσας ποσότητας, ώστε να αποκρύψει την επιπλέον ποσότητα που παρέλαβε και πούλησε. Αυτό επιτυγχάνεται εύκολα είτε από τον πρατηριούχο είτε από το συνεργείο συντήρησης του διανομέα.

Οπως εξηγεί στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος των τελωνειακών Δημήτρης Τριμπόνιας «δεν υπάρχει καμία διαφορά στα τρία είδη υγραερίου παρά μόνο στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης.

Το υγραέριο θέρμανσης μπορεί να διακινείται ως υγραέριο κίνησης και οι λαθρέμποροι να καρπώνονται τη διαφορά του φόρου που φθάνει για κάθε μετρικό τόνο τα 370 ευρώ. Τα νούμερα είναι μεγάλα».