Σε θρίλερ εξελίσσεται η υπόθεση με το ναυάγιο του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ» που προκάλεσε τη μεγαλύτερη οικολογική καταστροφή των τελευταίων χρόνων στον Σαρωνικό.
Ενα ακόμη νέο στοιχείο στην υπόθεση είναι οι καταγγελίες της Πανελλήνιας Ενωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) πως, κατά τη διάρκεια της προχθεσινής σύσκεψης μεταξύ υπουργείου Ναυτιλίας και ΠΕΝΕΝ, αποκαλύφθηκε ότι ο πλοιοκτήτης του πλοίου που βυθίστηκε δεν ήταν αυτός ο οποίος είχε πληρώσει το φορτίο που παρέλαβε το δεξαμενόπλοιο από τα ΕΛΠΕ (!). Από την ΠΕΝΕΝ ζητούν από την κυβέρνηση αλλά και το υπουργείο Ναυτιλίας να δώσουν στη δημοσιότητα την εταιρεία και τον επιχειρηματία που πλήρωσε το φορτίο.
Στο μεταξύ, χθες δεν προσήλθαν στο δικαστήριο τέσσερις βασικοί μάρτυρες κατηγορίας προκειμένου να καταθέσουν για τα καύσιμα που βρέθηκαν χωρίς νόμιμα παραστατικά στο δεξαμενόπλοιο «Lassea» που ανήκει στην εταιρεία Mare Hellas, το οποίο εκλήθη από την πλοιοκτήτρια εταιρεία στην επιχείρηση απάντλησης των πετρελαιοειδών από το βυθισμένο πλοίο…
Επτασφράγιστο μυστικό. Το νέο όνομα που εμπλέκεται κρατείται σαν επτασφράγιστο μυστικό τόσο από το υπουργείο Ναυτιλίας όσο και από τα ΕΛΠΕ. Κι αυτή η στάση τους, αντί να ξεκαθαρίζει, περιπλέκει ακόμη περισσότερο τα πράγματα…
Το ποιος πρέπει να ανακοινώσει το όνομα του επιχειρηματία έγινε… μπαλάκι του πινγκ – πονγκ μεταξύ των ΕΛΠΕ –που θεωρούν πως η γνωστοποίηση του ονόματος είναι θέμα του ΥΕΝ –και του υπουργείου Ναυτιλίας το οποίο υποστηρίζει πως πρέπει να το ανακοινώσει η ΠΕΝΕΝ, που και έδωσε το θέμα στη δημοσιότητα.
Ωστόσο, συνδικαλιστές από την Ομοσπονδία Ναυτών άφηναν να διαρρεύσει πως η ενημέρωση που έχουν προέρχεται από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας. Και με όλα αυτά το κουβάρι –αντί να ξετυλίγεται –περιπλέκεται ακόμη περισσότερο.

Δύο πλήρωσαν το φορτίο. Σύμφωνα με πηγή από τα Ελληνικά Πετρέλαια, το φορτίο πριν παραληφθεί από το «Αγία Ζώνη ΙΙ» προπληρώθηκε. «Ενα τμήμα του ποσού καταβλήθηκε από την πλοιοκτήτρια εταιρεία και το υπόλοιπο πληρώθηκε μέσω τραπεζικού λογαριασμού» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Μάλιστα, σε ερώτηση των «ΝΕΩΝ» γιατί τα ΕΛΠΕ δεν ανακοινώνουν το όνομα, αφού είναι ήδη γνωστός ο ένας από τους δύο επιχειρηματίες, η απάντηση είναι πως «ο πελάτης θα μπορούσε να κατηγορήσει την εταιρεία ότι τον εμπλέκει χωρίς λόγο σε ναυάγιο».
Εμπλοκή στην απάντληση. Την ίδια ώρα, συνεχίζεται η εμπλοκή στην απάντληση καυσίμων από το βυθισμένο δεξαμενόπλοιο. Οπως είναι γνωστό, τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας του νέου πλοίου («Lassea») που εκλήθη από την πλοιοκτήτρια εταιρεία έληξαν, ενώ βρέθηκαν πάνω του καύσιμα για τα οποία δεν υπήρχαν τα νόμιμα παραστατικά, με αποτέλεσμα να συλληφθούν ο πλοίαρχος και ο α’ μηχανικός, στους οποίους ασκήθηκε δίωξη για πλημμέλημα.
Χθες επρόκειτο να φθάσει στο σημείο του ναυαγίου το δεξαμενόπλοιο «Neda» προκειμένου να ξεκινήσει η επιχείρηση απάντλησης. Τελικά, προκλήθηκε εμπλοκή και όπως αφήνουν να διαρρεύσει από το υπουργείο Ναυτιλίας, σήμερα αναμένεται να φθάσει στην περιοχή άλλο δεξαμενόπλοιο.
Σύμφωνα με πληροφορίες, κατά πάσα πιθανότητα θα είναι ένα από τα πλοία της Aegean συμφερόντων του Δημήτρη Μελισανίδη (το «Aegean Princess 1») αλλά ώς αργά χθες το βράδυ δεν είχε κλείσει η συμφωνία.
Μετά την απάντληση των καυσίμων από το «Αγία Ζώνη ΙΙ» σχεδιάζεται η ανέλκυση του βυθισμένου πλοίου, ενώ θα ακολουθήσει και επιπλέον έλεγχος για καύσιμα που ενδεχομένως να βρίσκονται σε άλλες δεξαμενές του πλοίου.
Ελεγχοι κατόπιν εορτής. Ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής έδωσε χθες εντολή για τη διενέργεια έκτακτης επιθεώρησης στα δεξαμενόπλοια με ελληνική σημαία που εκτελούν πλόες στο εσωτερικό.
Η επιθεώρηση, όπως έγινε γνωστό, θα γίνει σε όλους τους τομείς και αφορά τα πλοία των οποίων τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας έχει εκδώσει η Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων ή άλλοι εξουσιοδοτημένοι οργανισμοί.
Πριν δοθεί η εντολή για τη διενέργεια ελέγχων, προηγήθηκαν καταγγελίες από την Πανελλήνια Ενωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) για υπέργηρα και κακοσυντηρημένα –στην πλειονότητά τους –δεξαμενόπλοια που εφοδιάζουν ή μεταφορτώνουν καύσιμα.
Από την ΠΕΝΕΝ ζητούν να τεθεί –με νομοθετική ρύθμιση –χρονοδιάγραμμα για την απόσυρση παλιών και γερασμένων πλοίων και να θεσπιστεί ανώτατο όριο ηλικίας το οποίο να είναι στα 20 χρόνια.
Μάλιστα, στην προχθεσινή σύσκεψη μεταξύ ΠΕΝΕΝ και ΥΕΝ, οι εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας ανέφεραν πως γίνονται «πολύ συχνά δέκτες κατηγοριών για εφοπλιστές και επιχειρηματίες που χρησιμοποιούν παρένθετα πρόσωπα, ενώ οι ίδιοι βρίσκονται στο παρασκήνιο και στο σκοτάδι της παράνομης επιχειρηματικής δραστηριότητας που οδηγεί σε απώλεια δισ. ευρώ εσόδων από το Δημόσιο».