Το υπουργείο Παιδείας δεν έχει πετύχει τα τελευταία χρόνια να περάσει νόμο για τις επιλογές στελεχών της εκπαίδευσης που να μην έχει προσβληθεί στα ανώτατα δικαστήρια της χώρας. Στο Συμβούλιο της Επικρατείας φέρνουν τώρα και τον νέο νόμο Γαβρόγλου για τις επιλογές στελεχών της εκπαίδευσης περίπου εκατό υποψήφιοι για θέσεις διευθυντών σχολείων που καταγγέλλουν ότι «σφαγιάστηκαν» με πολιτικά κριτήρια στη διαδικασία της προσωπικής συνέντευξης. Δέκα από αυτούς, δε, καταθέτουν και μηνύσεις στα ποινικά δικαστήρια εις βάρος μελών αρμόδιων υπηρεσιακών συμβουλίων που ολοκλήρωσαν τις επιλογές διευθυντών το καλοκαίρι. Ο νόμος με τον οποίο επελέγησαν οι προηγούμενοι διευθυντές εκπαίδευσης στα σχολεία το 2015 και ο οποίος έφερε «κάλπες» και εκλογές για την εκλογή των διοικήσεών τους κρίθηκε αντισυνταγματικός από το Συμβούλιο της Επικρατείας γιατί προέβλεπε μυστική (άρα αναιτιολόγητη) ψήφο. Το λάθος αυτό φαίνεται ότι το επαναλαμβάνει το υπουργείο Παιδείας, καθώς και ο νέος νόμος περιλαμβάνει ως κριτήριο (που λαμβάνεται μάλιστα προαιρετικά υπόψιν) την ανώνυμη έκφραση άποψης των εκπαιδευτικών κάθε σχολείου, η οποία τίθεται στην διάθεση των αξιολογητών στην διάρκεια προσωπική συνέντευξης των υποψηφίων.

Οι υποψήφιοι για θέσεις διευθυντών που προσφεύγουν στη Δικαιοσύνη καταγγέλλουν ακόμη ότι υποτιμήθηκαν τα τυπικά τους προσόντα κατά τη διάρκεια του υποκειμενικού κριτηρίου της προσωπικής συνέντευξης (8 μόρια σε σύνολο 33) με στόχο την επιλογή κομματικών στελεχών. Οι προσφυγές που θα γίνουν αφορούν την περιοχή του Πειραιά, της Κορίνθου, της Λάρισας αλλά και της Αθήνας.

«Παρά το καινούργιο θεσμικό πλαίσιο δεν έχει εξασφαλιστεί πλήρως η αξιοκρατική επιλογή των στελεχών της εκπαίδευσης» λέει σχετικά ο δικηγόρος Γιάννης Κωνσταντίνου που εκπροσωπεί στο Διοικητικό Εφετείο Θεσσαλονίκης υποψηφίους για θέσεις διευθυντών στην περιοχή. «Τα δικαστήρια, έτσι, θα κληθούν να κρίνουν εάν η εφαρμογή του νόμου υπήρξε σύμφωνη με το Σύνταγμα».
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ. Οπως καταγγέλλουν στα «ΝΕΑ» υποψήφιοι που προσφεύγουν τώρα στη Δικαιοσύνη:
1. Εκπαιδευτικός με 20ετή εμπειρία στη διοίκηση σχολικής μονάδας, μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών σε καινοτομίες στην εκπαίδευση (STEM), 35 βιβλία, επιμορφώσεις, βαθμολογία 16,30 από αντικειμενικά κριτήριά του και 80% θετικές γνώμες από τον σύλλογο εκπαιδευτικών να βαθμολογηθεί με 3,88 στη προσωπική συνέντευξη και να πέσει από την 39η θέση στην 130ή με αποτέλεσμα να μη γίνει διευθυντής σε σχολείο.
2. Διευθυντής σε μεγάλο εκπαιδευτικό λύκειο με 17 χρόνια εμπειρίας στη διοίκηση σχολικών μονάδων, με δεύτερο πτυχίο και μεταπτυχιακή κατάρτιση και επιμορφωτή, με βαθμολογία 15,00 από τα αντικειμενικά κριτήρια και 69% θετικές γνώμες του συλλόγου εκπαιδευτικών, να βαθμολογηθεί με 5,18 στη συνέντευξη και να πέσει από την 68η θέση στην 129η.
3. Διευθυντής επί πολλά χρόνια σε σχολείο, με βαθμολογία 17,80 (μεταπτυχιακό στη διοίκηση της εκπαίδευσης και δεύτερο πτυχίο) να βαθμολογηθεί με 2,30 στη συνέντευξη και να βρεθεί από την 14η θέση στην 134η!
Μεταξύ εκείνων που προσφεύγουν ο υποψήφιος για θέση διευθυντή σε σχολείο του Νομού Κορινθίας Δημήτρης Κακαβάκης δηλώνει ότι «στη διάρκεια της προσωπικής συνέντευξης που έδωσα για την επιλογή μου αισθανόμουν σαν να περνάω από λαϊκό δικαστήριο», ενώ ο Πολύδωρος Σταυρόπουλος, υποψήφιος σε σχολείο του Πειραιά, τονίζει ότι «πάνω από 60 υποψήφιοι στην περιοχή με εξαιρετικά προσόντα αδικηθήκαμε αυθαίρετα και αναξιοκρατικά».