Πάνω από 40% αναμένεται τα επόμενα χρόνια να αυξηθεί η ζήτηση στην δημοφιλή κατηγορία των baby SUV, αυτών που το μήκος τους δεν ξεπερνάνε τα 4.2 – 4.3 μέτρα. Να σημειωθεί ότι η κατηγορία των SUV είναι έως και σήμερα αυτή με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη.
Στο πρώτο τρίμηνο του 2017, σε όλο τον κόσμο πουλήθηκαν 6,5 εκατ. SUV ή 14,8% περισσότερα από το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Μια δημοφιλής κατηγορία που εκπροσωπείται από πολλά, ταλαντούχα μοντέλα. Όπως το νέο Nissan Juke, το Audi Q2, το Renault Kadjar κ.α. Είναι η κατηγορία που πατάει στις ανάγκες των καταναλωτών και καλύπτει και μια ευρεία γκάμα μετακινήσεων. Τα μικρά SUV έχουν το χάρισμα να κινούνται – λόγω των συμπαγών διαστάσεων τους – με άνεση μέσα στην πόλη αλλά και να εκτελούν το εκδρομικό έργο χωρίς να …ιδρώνει το αυτί του οδηγού.
Πατάνε σε «εξυπνα» σχεδιασμένα πατώματα, τα οποία προσφέρουν πρακτικά σαλόνια και χώρους για τέσσερις έως πέντε επιβάτες. Σε αυτή τη λογική χτίστηκε και το νέο Arona. Έχει μήκος 4,14 μέτρα, είναι ευέλικτο μέσα στην πόλη και έχει χώρους για μια νέα οικογένεια. Επίσης, φέρει το πιο σύγχρονο ηλεκτρονικό «οπλοστάσιο» της Seat, με τη μαμά VW να περηφανεύεται και για αυτό το μοντέλο της θυγατρικής εταιρείας της. Η εξωτερική του σχεδίαση δείχνει να ακολουθεί πιστά τις γραμμές των νέων μοντέλων της. Ο οδηγός κάθεται ιδιαίτερα άνετα και ψηλά, με την περιμετρική ορατότητα να παίζει σημαντικό ρόλο στην ενεργητική ασφάλεια. Το τελευταίο ενισχύεται από το Front Assist που φρενάρει το μοντέλο, όταν πχ ό οδηγός είναι αφηρημένος ή και το δημοφιλές – και σε άλλα μοντέλα της φίρμας – το Adaptive Cruise Control , το σύστημα που αναλαμβάνει την επιτάχυνση και επιβράδυνση σύμφωνα με την κίνηση.
Επίσης, θα εξοπλίζεται και με το Traffic Jam Assist, που υπολογίζει την απόσταση από τα άλλα αυτοκίνητα και ελέγχει την επιτάχυνση και επιβράδυνση ενώ κρατά το όχημα στη λωρίδα του. Πλήρως εξοπλισμένο είναι και το εσωτερικό του. Ο οδηγός θα χειρίζεται ή θα επιβλέπει τις περισσότερες ηλεκτρονικές λειτουργίες του αυτοκινήτου μέσα από την οθόνη αφής 8″ του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας που παρέχει πολλές επιλογές συνδεσιμότητας: Android Auto, Apple Car Play και Mirror Link. Επίσης, ανάλογα με την έκδοση θα υπάρχει κάμερα οπισθοπορείας και η διασκέδαση θα ποντάρει στο ηχοσύστημα Beats 300-watt, 7 ηχείων. Θα διαθέτει έναν από τους καλύτερους χώρους αποσκευών που στην κανονική διάσταση του θα αγγίζει τα 400 λίτρα, ενώ η τιμή αυτή θα υπερδιπλασιάζεται όταν πέφτουν τα πίσω καθίσματα.
Οι μελλοντικοί αγοραστές θα μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα από τον turbo κινητήρα βενζίνης 1.0 λίτρου που στη συγκεκριμένη περίπτωση θα προσφέρει στην βασική έκδοση 95 ίππους ( όπως και στο νέο Ibiza) και 115 ίππους, στην πιο ισχυρή. Επιπλέον, η γκάμα των βενζινοκινητήρων θα φέρει και το νέο μοτέρ 1,5 λίτρων TSI Evo με 150 σπιρτόζικους ίππους. Η γκάμα των ντίζελ έχει ως βάση τον γνώριμο μοτέρ1,6 TDI απόδοσης 80, 95 και 115 ίππων και όλα τα παραπάνω μοτέρ θα συνδυάζονται με χειροκίνητα κιβώτια 5 ή 6 σχέσεων και το αυτόματο 7τάχυτο DSG.Το επίσημο ντεμπούτο του αναμένεται να πραγματοποιηθεί στα τέλη του 2017.