Διευρύνονται οι «πονοκέφαλοι» της Volkswagen από το περίφημο diesel-gate, καθώς η εταιρεία θα αναγκαστεί να αυξήσει τις προβλέψεις της για το κόστος του προγράμματος ανακλήσεων οχημάτων. Συγκεκριμένα, θα υποχρεωθεί να επιβαρυνθεί με ένα ποσό, ύψους περίπου 2,5 δισ. ευρώ για το τρίτο τρίμηνο του έτους, αφού το πρόγραμμα αγοράς και ανανέωσης των οχημάτων 2.0l TDI, το οποίο αποτελεί μέρος των διακανονισμών στη Βόρεια Αμερική, αποδεικνύεται, σύμφωνα με την εταιρεία, πολύ πιο χρονοβόρο και σύνθετο από τεχνικής άποψης. Εως σήμερα η συνολική επιβάρυνση για την εταιρεία από το προ διετίας σκάνδαλο έχει ανέλθει στα 25 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με αναλυτές που μίλησαν στο Bloomberg, η νέα αυτή επιβάρυνση θα εξαφανίσει περισσότερα από τα μισά κέρδη της Volkswagen που ανέρχονται σε 4,45 δισ. ευρώ. Το παραδέχεται άλλωστε και η ίδια η εταιρεία, επισημαίνοντας ότι οι πρόσθετες προβλέψεις θα επηρεάσουν τα λειτουργικά αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου, τα οποία και πρόκειται να δημοσιευθούν στις 27 Οκτωβρίου.

Η ΜΕΤΟΧΗ. Αμέσως μόλις έγινε γνωστή η είδηση την Παρασκευή, αφενός υποχώρησαν οι μετοχές της VW στον δείκτη DAX, αφετέρου πυροδοτήθηκαν νέες ανησυχίες για την υγεία των οικονομικών της εταιρείας. Από τότε που η Volkswagen παραδέχτηκε πριν από δύο χρόνια ότι χειραγώγησε τις δοκιμές εκπομπών ρύπων στις ΗΠΑ, η εταιρεία έχει ανακαλέσει περίπου 11 εκατομμύρια οχήματα παγκοσμίως. Εξ αυτών τα 8,5 εκατομμύρια κυκλοφορούσαν στην Ευρώπη. Σημειώνεται ότι η Porsche, που κατέχει ποσοστό 30,8% στη Volkswagen, δήλωσε ότι οι νέες προβλέψεις θα επηρεάσουν και τα δικά της αποτελέσματα.

Οι νέες περιπέτειες της VW έρχονται 15 μήνες μετά την επίτευξη συμφωνίας με τις Αρχές των ΗΠΑ για την αγορά ή ανακατασκευή εκατοντάδων χιλιάδων οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων των μοντέλων Golf, Jetta και Audi A3. Αν και η εταιρεία απέφυγε να δώσει αναλυτικές λεπτομέρειες, εκτιμάται ότι το κόστος της νέας αυτής επιβάρυνσης θα ανέλθει σε περίπου 5.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο.