Το 2010 ήταν annus mirabili για τον Χρήστο Σπίρτζη και τον Νίκο Δρανδάκη: ο πρώτος ανέλαβε πρόεδρος του ΤΕΕ και έγινε διάσημος· ο δεύτερος είχε την ιδέα να δημιουργήσει application για επιβάτες που αναζητούσαν ταξί και ίδρυσε startup, την Taxibeat, παραμένοντας άσημος. Ο κ. Σπίρτζης ίδρυσε τη δική του startup RASK (Ριζοσπαστική Αριστερή Σοσιαλιστική Κίνηση) τον Δεκέμβριο του 2014 –πραγματική killer application: την απορρόφησε αμέσως το vulture fund ΣΥΡΙΖΑ που παρίστανε τον στρατηγικό επενδυτή και ένα μήνα αργότερα, όταν τον Ιανουάριο του 2015 η εταιρεία «Ελλάς» πέρασε στα χέρια του, ο κ. Σπίρτζης έγινε εκτελεστικό μέλος του ΔΣ. Ο κ. Δρανδάκης καθυστέρησε, αλλά το 2017 κάτι κατάφερε και αυτός: πούλησε την επιχείρησή του στην Daimler για 40 εκατομμύρια ευρώ.
Διαβάζω ότι είχαν επενδυθεί στην Taxisbeat (με μερικές δεκάδες υπαλλήλους και μερικούς υπολογιστές) 7,5 εκατομμύρια, ήτοι οι επενδυτές πενταπλασίασαν τα κεφάλαιά τους. Προ ημερών ο κ. Σπίρτζης πούλησε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ (θυγατρική της «Ελλάς» με εκατοντάδες υπαλλήλους, υπολογιστές, τρένα) στην ίδια περίπου τιμή, 45 εκατομμύρια. Ο ΣΥΡΙΖΑ τα κατάφερε στην επιθετική εξαγορά της «Ελλάς» γιατί είχε υποσχεθεί, μεταξύ άλλων, ότι θα πωλούσε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε πολύ καλύτερη τιμή από τα 180 εκατομμύρια που ζητούσε το προηγούμενο ΔΣ. Αρα ο κ. Σπίρτζης ζημίωσε την «Ελλάς» κατά 135 εκατομμύρια μέσα σε δύο χρόνια, 67,5 εκατομμύρια τον χρόνο κόστισε η παρουσία του στο ΔΣ. Πρέπει να του αναγνωρίσουμε ότι παλαιότερα vulture funds είχαν καταβροχθίσει δισεκατομμύρια στον ΟΣΕ, την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την ΕΡΓΟΣΕ, κ.τ.λ, ώσπου να καταφέρουν να την κάνουν να πουλιέται μόνο 180 εκατομμύρια –αλλά από την άλλη, αυτά τα δισεκατομμύρια είναι ψίχουλα μπροστά στα 100 που φόρτωσε την «Ελλάς» ο ΣΥΡΙΖΑ το 2015: δανείστηκε 100 δισ. για να αγοράσει την «Ελλάς» και μετά της φόρτωσε τα δανεικά με τα οποία την είχε αγοράσει!
Επειδή επιτυχημένοι επιχειρηματίες σαν τον Νίκο Δρανδάκη χαλάνε την πιάτσα των vulture funds και των ταξί, όφειλε να τον βάλει στη θέση του ο Χρήστος Σπίρτζης. Και αλλάζει τους όρους λειτουργίας του Taxibeat: θα πρέπει πια να έχει «τριετείς συμβάσεις» με τους οδηγούς των ταξί –τα οποία όμως ανήκουν στους «μαντράδες» (εφοπλιστές στόλων ταξί) του κ. Λυμπερόπουλου, αν θέλουν τα δίνουν. Τα 40 εκατομμυριάκια της Daimler θα γίνουν αέρας, όπως έκανε και τα δικά μας ο κ. Σπίρτζης.
Πήραν το μάθημά τους οι Δρανδάκηδες. Αν πήραν και τα χρήματα, δεν ξέρω –αλλά ακόμη και αν τα πήραν, παρέσυραν την Daimler σε ζημιά, ποιος θα τους εμπιστευθεί στο μέλλον; Ποιος επενδυτής θα εμπιστευθεί το ΔΣ της «Ελλάς» στο μέλλον; Ο κ. Σπίρτζης δεν θα φοβάται ανταγωνιστές και συγκρίσεις.