Η Εκκλησία και η Ιερά Σύνοδος εννοείται ότι δεν είναι σύμφωνες με το νομοσχέδιο για τη νομική αναγνώριση της ταυτότητας φύλου. Το είπε και στην επιτροπή της Βουλής ο δικηγόρος και εκπρόσωπος της Συνόδου Χάρης Αποστολόπουλος σημειώνοντας ότι το νομοσχέδιο δεν μπορεί να γίνει δεκτό χωρίς όρους και προϋποθέσεις όπως συμβαίνει σε άλλες χώρες.
Υπάρχουν όμως μητροπολίτες που εκφράζουν την ίδια άποψη με πιο… ακραίο τρόπο. Για παράδειγμα, την περασμένη Παρασκευή ο 73χρονος Μητροπολίτης Αιτωλίας και Ακαρνανίας Κοσμάς με επιστολή του προς τους τοπικούς βουλευτές, τους κάλεσε να μην ψηφίσουν το νομοσχέδιο το οποίο –όπως ανέφερε –καλλιεργεί τη διαστροφή, βλασφημεί τον Θεό και αρνείται τη φύση.
«Είναι δυνατόν τέτοια νομοσχέδια να ψηφίζονται σε αυτή τη μαρτυρική πατρίδα των αγίων και των ηρώων;» αναρωτιέται ο μητροπολίτης. Και απευθύνει έκκληση στους βουλευτές να ζητήσουν τη ματαίωση της ψήφισης του «επαίσχυντου αυτού νομοσχεδίου». Είναι καιρός, λέει στους βουλευτές, «να προασπίσετε την αξία και την τιμή της προσωπικότητος του ανθρώπου. Είναι ώρα να διασώσετε τη σωματική και την ψυχική υγεία του λαού μας. Τρίζουν τα κόκαλα των αγίων και των ηρώων της Αιτωλίας και Ακαρνανίας. Κλαίει ο Αγιος Κοσμάς…».

Αντιδράσεις για τα Θρησκευτικά

Στο μεταξύ, παρά τη συμφωνία υπουργείου Παιδείας και εκπροσώπων της Εκκλησίας για το περιεχόμενο των νέων προγραμμάτων σπουδών σχετικά με τη διδασκαλία των θρησκευτικών, αντιδράσεις εκφράζονται από γονείς αλλά και τοπικούς παράγοντες σε περιοχές της χώρας.
Ετσι, γονείς επιστρέφουν σε περιοχές της χώρας τους «φακέλους» διδασκαλίας των Θρησκευτικών που στάλθηκαν φέτος στα σχολεία μέχρι να ολοκληρωθεί η συγγραφή των νέων συγγραμμάτων, καθώς κρίνουν ότι «δεν προάγουν την ορθόδοξη πίστη».
Η Μητρόπολη Σιδηροκάστρου με τη συμμετοχή των γονέων και κηδεμόνων των δημοτικών, γυμνασίων και λυκείων μοίρασε μάλιστα στην περιοχή δηλώσεις για υπογραφές με σκοπό να επιστραφούν τα βιβλία των θρησκευτικών στο υπουργείο Παιδείας. Αντίστοιχες κινήσεις έχουν γίνει στην Κρήτη.
Ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, που μίλησε σε σύσκεψη στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ στην Πάτρα χαρακτήρισε «μεμονωμένες» τις αντιδράσεις επιστροφής των βιβλίων,τονίζονταςότι «δεν αξίζει καν να το σχολιάσουμε. Στο βιβλίο έχουν γίνει αλλαγές, έπειτα από συζητήσεις με την Εκκλησία τις οποίες και δέχθηκε. Εχουμε φθάσει σε ένα σημείο συνύπαρξης παρά τις διαφορές μας».
Οπως είναι γνωστό, την περσινή χρονιά και διαρκούσης της αντιπαράθεσης του πρώην υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη με τους εκπροσώπους της Εκκλησίας της Ελλάδος για το θέμα της διδασκαλίας των Θρησκευτικών, τα αναλυτικά προγράμματα για τη διδασκαλία του μαθήματος είχαν αλλάξει αλλά όχι και τα βιβλία.
Φέτος οι γονείς των μαθητών του δημοτικού διαπίστωσαν ότι το βιβλίο των Θρησκευτικών αντικαταστάθηκε από νέους «φακέλους» Θρησκευτικών, που περιλαμβάνουν τις παρατηρήσεις και το κοινό περιεχόμενο που συμφώνησε ο νυν υπουργός Παιδείας στη συνεργασία του με την Εκκλησία της Ελλάδος. Πρόκειται για συνολικά έντεκα φακέλους, οι οποίοι όμως αποτελούν μια σοβαρή προσπάθεια που συντάχθηκε με στόχο την αναζήτηση «κοινών δρόμων» Εκκλησίας και Πολιτείας.

Μεταρρύθμιση και Πανελλαδικές

Μιας και ο λόγος για τον –πάντα επίκαιρο – Γαβρόγλου, να σας μεταφέρω ότι με την ομιλία του στην Πάτρα επανέφερε στην επικαιρότητα όλα τα καυτά θέματα του υπουργείου του: Εξεταστικό, συγχωνεύσεις πανεπιστημίων και ΤΕΙ.
Λησμονώντας προφανώς τον σάλο που προκάλεσε προ ολίγων εβδομάδων με την πρότασή του για «διπλές» Πανελλαδικές αντί της κατάργησής τους, ο υπουργός δήλωσε προχθές μιλώντας στους συντρόφους του ότι: «Τελείωσαν τα ψέματα. Πρέπει να προχωρήσουμε στη μεταρρύθμιση. Το ισχύον σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια είναι αδιάβλητο αλλά όχι εκπαιδευτικά αξιόπιστο». Και συνέχισε με τη φράση: «Το σίγουρο είναι ότι τα παιδιά που πάνε σήμερα στο δημοτικό, όταν θα φθάσει η στιγμή τους, θα μπαίνουν στο πανεπιστήμιο χωρίς εξετάσεις»…

Διάλογος μέχρι τα Χριστούγεννα

«Στόχος μας είναι μέχρι τα Χριστούγεννα να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία του διαλόγου, να έχουν συγκεντρωθεί οι θέσεις και οι προτάσεις όλων των εκπαιδευτικών φορέων και από τον νέο χρόνο να προωθηθεί προς ψήφιση στη Βουλή το σχέδιο νόμου για τις αλλαγές στο λύκειο και το νέο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ, είπε ο υπουργός Παιδείας.
Και υπογράμμισε:«Χρειάζεται μια αποδραματοποίηση της κατάστασης. Οφείλουμε επίσης στην πορεία να κάνουμε τρία πράγματα: να υπάρξουν νέα προγράμματα σπουδών στα σχολεία, συνεχής επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και ενίσχυση του θεσμού της υποστήριξης που με βάση τους σχολικούς συμβούλους θα πρέπει να βελτιωθεί».
Ο Γαβρόγλου είπε ακόμη ότι οι αλλαγές θα εφαρμοστούν σταδιακά ώστε ο ρόλος των κεντρικών εξετάσεων να μειώνεται και το απολυτήριο του λυκείου να ενδυναμώνεται.
«Πρέπει να απαντήσουμε στο ερώτημα εάν θέλουμε μια κοινωνία με λύκειο ή όχι, γιατί εδώ έχουμε την πρωτοτυπία η Γ’ λυκείου –για να μην πω και η Β’ –να είναι ακυρωμένη στην πράξη» είπε. Να θυμίσουμε βέβαια, ότι το σχέδιο για το εξεταστικό σύστημα που παρουσίασε το υπουργείο Παιδείας προ μηνός, «κόβει» τελείως τη Γ’ τάξη του Λυκείου από την υπόλοιπη βαθμίδα και τη συνδέει με τις εξετάσεις για την εισαγωγή στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας.
Για το θέμα της «πανεπιστημιοποίησης» των ΤΕΙ που… τρέχει ήδη στον χώρο της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης με ρυθμούς που δεν μπορεί να ελέγξει πλέον η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, ο Γαβρόγλου δήλωσε ότι «στόχος είναι η διερεύνηση συνεργασιών με τα ΑΕΙ μέσω κοινών επιτροπών, που θα καταλήξουν είτε σε συγχωνεύσεις τμημάτων είτε σε παράλληλη λειτουργία με εντονότερη συνέργεια».