Περικόπτουν τις τεχνολογικές και τηλεπικοινωνιακές δαπάνες τους τα ελληνικά νοικοκυριά, στην προσπάθειά τους να περιορίσουν τα έξοδά τους.
Αμεσα θύματα των περικοπών των ελλήνων καταναλωτών είναι η αναβάθμιση – ανανέωση προϊόντων τεχνολογίας, όπως οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές και τα κινητά τηλέφωνα, και οι δαπάνες τηλεπικοινωνίας.
Μάλιστα, η αναβολή στην ανανέωση των τεχνολογικών προϊόντων κατατάσσεται στην πέμπτη θέση της λίστας των ενεργειών στις οποίες προβαίνουν οι Ελληνες για να ψαλιδίσουν το κόστος ζωής τους. Ο δε περιορισμός των τηλεπικοινωνιακών εξόδων βρίσκεται στη δέκατη θέση της ίδιας λίστας.
Συνολικά, 8 στους 10 Ελληνες προσπαθούν, σε σταθερή βάση, να περικόπτουν τα έξοδα του νοικοκυριού τους. Πρόκειται για σημαντικά μεγάλη μερίδα του πληθυσμού εάν συγκριθεί με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, που βρίσκεται στο 56%.
Οι πρώτες ενέργειες των Ελλήνων για περικοπή των εξόδων, που βρίσκονται στην κορυφή της προαναφερθείσας λίστας, εντοπίζονται: στη μείωση των δαπανών μέσω της αγοράς φθηνότερων καταναλωτικών προϊόντων (68%), στις περικοπές των εξόδων για διασκέδαση εκτός σπιτιού (66%) και στα έξοδα για ρουχισμό (63%).
Την εικόνα αυτή αποτυπώνει η πρόσφατη παγκόσμια έρευνα Consumer Confidence and Spending Intentions της Nielsen, που μετρά τον βαθμό αισιοδοξίας, τις μεγαλύτερες ανησυχίες και την πρόθεση αγορών περισσότερων από 30.000 καταναλωτών σε 63 χώρες για το 2ο τρίμηνο του 2017.