Με τρίωρη ταλαιπωρία απειλείται την ερχόμενη Δευτέρα το επιβατικό κοινό της Αθήνας που μετακινείται με τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, καθώς το Σωματείο Εργαζομένων της εταιρείας Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ) αποφάσισε για την ίδια μέρα στάση εργασίας από τις 12 το μεσημέρι έως τις 3 το απόγευμα, για το ηλεκτρονικό εισιτήριο.
Η στάση εργασίας, σύμφωνα με τη διοίκηση του σωματείου, γίνεται προκειμένου «να ανακαλέσει τώρα ο υπουργός Μεταφορών τις άθλιες απειλές σε βάρος των εργαζόμενων» της ΣΤΑΣΥ, οι οποίοι την Τετάρτη ανακοίνωσαν ότι θα απέχουν από τις διαδικασίες έκδοσης του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Οι εργαζόμενοι υποστήριξαν ότι «παρά τις εκκλήσεις τους δεν αντιμετωπίστηκαν τα προβλήματα που εντοπίστηκαν κατά τη δοκιμαστική λειτουργία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου».
Ωστόσο, πίσω από τις απειλές του Σωματείου Εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ (πρόκειται για εργαζόμενους των πρώην ΗΣΑΠ), σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, «κρύβεται επιμελώς το προκλητικό – εκβιαστικό αίτημα ορισμένων συνδικαλιστών, για τη χορήγηση ανθυγιεινού επιδόματος στο προσωπικό που απασχολείται στην έκδοση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου»!
Μάλιστα, όπως τόνιζαν οι ίδιες πηγές, «ορισμένοι συνδικαλιστές δεν διστάζουν να χρησιμοποιούν ακόμα και ψεύδη (όπως π.χ ότι η εταιρεία που εγκατέστησε το σύστημα, το παρέδωσε χωρίς ανταλλακτικά κ.λ.π, όταν είναι γνωστό ότι πρόκειται για έργο ΣΔΙΤ δεκαετούς διάρκειας), προκαλώντας σύγχυση στο επιβατικό κοινό».
Πάντως, οι ίδιες πηγές δεν ήταν σε θέση να εξηγήσουν ποιος υποσχέθηκε στους εργαζόμενους της ΣΤΑΣΥ το ανθυγιεινό επίδομα, με αποτέλεσμα οι συνδικαλιστικοί τους εκπρόσωποι με επιστολή τους να ζητούν: «Να γίνει πραγματικότητα η δέσμευση των διοικήσεων των συγκοινωνιών της Αθήνας για χορήγηση επιδόματος ανθυγιεινής εργασίας στους εκδότες και εκδότριες εισιτηρίων».
Την ίδια στιγμή, σε νέα (σημερινή) ανακοίνωση του Σωματείου της ΣΤΑΣΥ, υποστηρίζεται ότι «κατά την πρώτη ημέρα λειτουργίας του νέου συστήματος έκδοσης ηλεκτρονικού εισιτηρίου στο δίκτυο της ΣΤΑ.ΣΥ, η ταλαιπωρία των επιβατών ήταν πολύ μεγάλη και οι εντάσεις και οι διαπληκτισμοί με τους εργαζόμενους συνεχείς». Βέβαια, προσθέτει το Σωματείο, «ο κ. Σπίρτζης αρκέστηκε να επιδίδεται σε ανέξοδους λεονταρισμούς, απειλώντας τους εργαζόμενους με εισαγγελείς και πειθαρχικά και ουδόλως ασχολήθηκε με το πώς θα γίνει η μετάβαση από το χάρτινο στο ηλεκτρονικό εισιτήριο».
Μάλιστα, το ίδιο Σωματείο, υποστηρίζει ότι σε σχέση με το ηλεκτρονικό εισιτήριο, υπάρχουν ακόμα ανοιχτά ορισμένα από τα ζητήματα, που το ίδιο έθεσε, χωρίς να έχουν αντιμετωπιστεί.
Τα ζητήματα αυτά, όπως αναφέρει το Σωματείο, είναι:
* «Δεν υπάρχει καμία προετοιμασία για την αντικατάσταση στο τέλος του μηνός εκατοντάδων χιλιάδων χάρτινων καρτών με ηλεκτρονικές στα 15 σημεία πώλησης». Από την πλευρά του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας (ΟΑΣΑ) έγινε γνωστό, ότι τα σημεία πώλησης είναι ήδη περισσότερα από 30.
* «Δεν έχουν γίνει από τα αρμόδια υπουργεία οι αναγκαίες ενέργειες για την ελεύθερη μετακίνηση των δικαιούχων (ΑΜΕΑ, άνεργοι κ.α)…». Από τον ΟΑΣΑ απαντούν, ότι για τις μετακινήσεις των ειδικών κατηγοριών επιβατών, δεν αλλάζει τίποτα σε σχέση με όσα ίσχυαν μέχρι τώρα (δικαιώματα, δικαιολογητικά κ.λ.π) και άρα δεν απαιτούνται πρόσθετες ενέργειες.
* «Δεν έχει γίνει προμήθεια του αναγκαίου αριθμού ηλεκτρονικών εισιτηρίων για να καλυφθούν όλες οι ανάγκες της απλής διαδρομής. Έτσι, οι επιβάτες θα είναι αναγκασμένοι να αγοράσουν ημερήσιο εισιτήριο, που κοστίζει πολύ ακριβότερα».
Η απάντηση που δίδεται από τον ΟΑΣΑ είναι, ότι τα νέα ηλεκτρονικά εισιτήρια θα αγοράζονται μόνο μια φορά, καθώς στη συνέχεια θα μπορούν να επαναφορτίζονται στα ειδικά μηχανήματα που υπάρχουν στους σταθμούς. Πράγματι, το αρχικό κόστος αγοράς ενός ηλεκτρονικού εισιτηρίου είναι 4,5 ευρώ, ωστόσο στη συνέχεια κάποιος θα μπορεί να το επαναφορτίζει ακόμα και με 1,4 ευρώ (όσο και το κόστος ενός απλού εισιτηρίου).
* «Δεν έχει τοποθετηθεί σύστημα ηλεκτρονικών πληρωμών POS σε όλα τα εκδοτήρια». Σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ, αυτή τη στιγμή POS υπάρχουν σε περισσότερα από 120 σημεία, ενώ στόχος είναι σύντομα να αυξηθούν σε 558.
* «Δεν έχουν ενημερωθεί οι επιβάτες για τη λειτουργία του νέου συστήματος». Είναι το μοναδικό σημείο, για το οποίο ο ΟΑΣΑ δεν έχει απάντηση, καθώς η έλλειψη ενημέρωσης του επιβατικού κοινού είναι εμφανής. Σημειώνεται, ότι παντού στον κόσμο όπου έχουν γίνει αντίστοιχες αλλαγές, προκειμένου αυτές να επιτύχουν βασίζονται σε σημαντικό βαθμό στην έγκαιρη και ορθή ενημέρωση του επιβατικού κοινού.