Πριν καν αναλάβει υπουργός Πολιτισμού «γνώριζε κατά τεκμήριο» τα ζητήματα του χώρου, όπως άλλωστε διατυμπανιζόταν και στην περίπτωση ενός από τους προκατόχους της, του Νίκου Ξυδάκη. Η ίδια μέχρι σήμερα δηλώνει ότι «δεν είναι πολιτικός» και ότι η σχέση της με τον ΣΥΡΙΖΑ είναι σαν να λέμε «εξωκαλλιτεχνική». Το δυστύχημα είναι ότι το υπουργείο στο οποίο προΐσταται απαιτεί αυτό που έξω λένε μάνατζμεντ και εδώ του αλλάζουν όνομα για να μην τους την πέσει ο ΑΝΤΑΡΣΥΑ από Ελληνικό μεριά.
Εργα και ημέρες, λοιπόν. Στο Φεστιβάλ Αθηνών επιβεβαίωσε τη φιλική της σχέση με τον Βαγγέλη Θεοδωρόπουλο –που κρατάει από τα χρόνια του Κέντρου Αρχαίου Δράματος «Δεσμοί» –ξηλώνοντας το προηγούμενο Διοικητικό Συμβούλιο. Στην υπόθεση του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων, οι δομές του υπουργείου λειτούργησαν σαν αντηχείο συνδικαλιστικών αιτημάτων και η υπουργός –έκπληξη! –ξήλωσε το προηγούμενο Διοικητικό Συμβούλιο. Στις θεατρικές επιχορηγήσεις, όσοι αναζητούν τον διάβολο στις λεπτομέρειες αναρωτιούνται ακόμη εάν η οικονομική ενίσχυση κατευθύνεται στον σκηνοθέτη ή στον «θεατρώνη» και με ποια κριτήρια επιλέχθηκαν παραστάσεις που μόνο το σκηνοθετικό ρίσκο δεν ευνοούν στο πολυδιαφημισμένο «νεοελληνικό θέατρο». Στην υπόθεση του Ελληνικού προσέκρουσε πάνω στην «αρχαία σκουριά» των εσωκομματικών ισορροπιών.
Κατά τ’ άλλα, η υπουργός λείπει στο Βερολίνο ως «Γυναίκα με τα μαύρα» στην παράσταση «Λούθηρος» του Μπομπ Ουίλσον για τα 500 χρόνια από τη Μεταρρύθμιση. Το αποκορύφωμα ήρθε με την επίσημη αιτιολόγηση του υπουργείου για τη συμμετοχή της: «Θα αφηγηθεί στα ελληνικά αποσπάσματα από τη Βίβλο και την Αποκάλυψη του Ιωάννη, προβάλλοντας τη συμβολή του ελληνικού πνεύματος και της ελληνικής γλώσσας στη διαμόρφωση του ευρωπαϊκού πολιτισμού». Σαν να λέμε ότι κάποιος γίνεται υπουργός μόνο και μόνο για να αποδείξει με πνεύμα αυτοθυσίας το «ηθικό πλεονέκτημα» της Αριστεράς.
Επιμύθιο: η «κατά τεκμήριο» γνώση δεν συνιστά ασφαλή οδηγό για το πολιτιστικό μάνατζμεντ. Οταν το έργο είναι εκ φύσεως απαιτητικό, οι ηθοποιοί κινδυνεύουν να καταλήξουν τριταγωνιστές σε πρωταγωνιστικό ρόλο.