Mundus vult decipi, ergo decipiatur. Μεγάλα λόγια από τον ρωμαίο συγγραφέα και αυλικό του Νέρωνα, Γάιο Πετρώνιο, τον επονομαζόμενο και «διαιτητή της κομψότητας». Ο κόσμος θέλει να εξαπατηθεί, άσ’ τον λοιπόν να εξαπατηθεί. Αλλωστε η εξαπάτηση είναι μια παραλλαγμένη μορφή της τέχνης τού να αρέσεις. Το υποκατάστατο της αυθεντικότητας με το faux μπορεί να κάνει κάποιους ευτυχισμένους, επιτυχημένους, διάσημους, ακόμα και σέξι. Για να καταφέρει η Μέριλιν Μονρόε να περπατάει έτσι ώστε να υποδύεται πως βρίσκεται λίγο πριν από τη σεξουαλική κορύφωση, είχε πριονίσει ένα κομμάτι από το τακούνι των παπουτσιών της.
Στους βωμούς του ψέματος έχουν γίνει τα ακριβότερα τάματα. Η τάση του κόσμου να ταυτίζεται με κάτι σπουδαίο αποτελεί τη γενεσιουργό αιτία για τις μεγαλύτερες απάτες.
Η ιστορία των πρόσφατων αποκαλυπτηρίων της Μπαρτσελόνα για το τι εστί τελικά mes que un club –περισσότερο από ένας σύλλογος –διαθέτει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που την ταυτίζουν με την αντίστοιχη ιστορία της πλειοψηφίας του κυβερνητικού συνασπισμού της χώρας μας. Υπό συνθήκες ακραίων καταστάσεων δημιουργήθηκε η γόνιμη γη για να σπαρθεί η μεγάλη απάτη. Η σπορά της αντίστασης, των αγώνων, των μεγάλων υποσχέσεων, του νέου που πολεμά το κατεστημένο, της ανατροπής, της διεκδίκησης, της ισονομίας, της ριζοσπαστικοποίησης δεν βλάστησε ποτέ.
Ο χρόνος της μάταιης, όπως αποδείχθηκε, αναμονής χρησιμοποιήθηκε για το ψηφοθηρικό ριφιφί. Μία απομίμηση της ληστείας του Μπρινκς-Ματ, η οποία είχε κακό τέλος για την πλειονότητα των δραστών. Συλλήψεις και δολοφονίες ακολούθησαν την κλοπή του θησαυρού του Χίθροου το 1983. Γιατί εκτός του ότι υπάρχει πάντοτε ένας αδύναμος κρίκος στην αλυσίδα, ο άνθρωπος δύσκολα μπορεί να ξεφύγει από την ιδέα πως είναι πιο έξυπνος από τους γύρω του.Και όταν πλέον παραδίδεται χιμαιρικό έρμαιο στον σαρκασμό της Ιστορίας, ψάχνει για δικαιολογίες στον μαύρο από το μαζούτ βυθό των ψεμάτων του.
Δεν είναι τελετουργικό που ολοκληρώνεται με την αναφώνηση «Αμήν», αλλά μία αέναη προσπάθεια παραπλάνησης των ανθρώπων που αδυνατούν να πατήσουν τη γη της πραγματικότητας.