Ποια θέματα καταγράφουν και ποια γλώσσα χρησιμοποιούν τα καλύτερα σύγχρονα αμερικανικά ντοκιμαντέρ; Ποιος είναι, για έναν σκηνοθέτη ταινιών τεκμηρίωσης, ο δικαιότερος τρόπος να αφηγηθεί τις ζωές των πρωταγωνιστών του; Ιδού ορισμένα ερωτήματα που απασχολούν τις προβολές και τα εργαστήρια του American Film Showcase, του αφιερώματος στα ντοκιμαντέρ από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, που διοργανώνει το Exile Room σε συνεργασία με την πρεσβεία των ΗΠΑ και το Πανεπιστήμιο της Νότιας Καλιφόρνια. Το πρώτο σκέλος του πραγματοποιήθηκε στη Μυτιλήνη, 2 – 7 Οκτωβρίου. Το δεύτερο, στην Αθήνα, ολοκληρώνεται σήμερα, με δύο ταινίες που καταπιάνονται με το «τι σημαίνει να είσαι νέος στον 21ο αιώνα».
Η πρώτη λέγεται «Twinsters» και παρακολουθεί την 30χρονη Αναΐς Μπορντιέ, μια γαλλίδα φοιτήτρια μόδας κορεατικής καταγωγής, που βλέποντας τυχαία στο YouΤube ένα βίντεο με την ηθοποιό Σαμάνθα Φούτερμαν από το Λος Αντζελες, διαπιστώνει ότι μοιάζουν σαν δυο σταγόνες νερό. Μέχρι και την ίδια μέρα έχουν γεννηθεί, στο Μπουσάν της Νότιας Κορέας, όπως επίσης αμφότερες έχουν δοθεί για υιοθεσία. Η Αναΐς προσεγγίζει τη Σαμάνθα μέσω facebook και κάπως έτσι, οι δυο κοπέλες, μεγαλωμένες σε διαφορετικές ηπείρους, διερευνούν τις συμπτώσεις που τις συνδέουν, αντιμετωπίζουν συναισθήματα που κυμαίνονται από το σοκ και τη δυσπιστία μέχρι τον ξέφρενο ενθουσιασμό και αναρωτιούνται μήπως δεν είναι τίποτε άλλο από δίδυμες αδελφές που χωρίστηκαν στη γέννα: τρυφερό, συγκινητικό και με χιούμορ, σκηνοθετημένο από την ίδια τη Φούτερμαν, το «Twinsters» εξερευνά τη σημασία της οικογένειας μέσα από μια ιστορία που χωρίς τα social media θα απαιτούσε ακόμα περισσότερη τύχη για να γίνει πραγματικότητα.
«Ο ΡΩΜΑΙΟΣ ΑΙΜΟΡΡΑΓΕΙ». Το δεύτερο ντοκιμαντέρ ονομάζεται «Ο Ρωμαίος αιμορραγεί», είναι σκηνοθετημένο από τον Τζέισον Ζέλντερ και έχει στο επίκεντρό του τον 22χρονο Ντοντέ Κλαρκ: κάτοικος του διχασμένου Ρίτσμοντ της Καλιφόρνια, ο νεαρός θα αποτελούσε κι ο ίδιος μέρος του θανάσιμου πολέμου συμμοριών που μαίνεται στις γειτονιές της πόλης, αν δεν είχε κατορθώσει να φιλτράρει την οργή του γράφοντας ποίηση. Βασική του έμπνευση, το «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» του Σαίξπηρ: ενώ δεν είχε συγκινηθεί από τη διδασκαλία του έργου στο σχολείο, πλέον εντοπίζει ομοιότητες με τη ζωή στο Ρίτσμοντ και επιχειρεί με την παρέα του να ανεβάσουν μια σύγχρονη εκδοχή του, που θα ξεκινά έναν παραγωγικό διάλογο για τη βία.

INFO

Οι δύο ταινίες θα προβληθούν στο Exile Room (Αθηνάς 12), στις 19.00 και στις 21.00 αντίστοιχα. Η είσοδος είναι δωρεάν