Και τι δεν άκουσαν αυτές τις μέρες. Οτι είναι ψυχασθενείς και ανώμαλοι, ότι υπηρετούν τους εξωγήινους, ότι είναι θύματα του καπιταλισμού, ακόμη και ότι συμβάλλουν στην αύξηση της… λαθρομετανάστευσης. Αλλά τελικά οι διεμφυλικοί νίκησαν. Και το πανηγύρισαν δεόντως. Θερμά, τρυφερά και συγκινητικά. Γιατί κάποια στιγμή σε αυτόν τον τόπο θα πρέπει οι μειονότητες, ακόμη και οι μικρές μειονότητες, να τυγχάνουν της προστασίας που τους αξίζει.
Το ίδιο ισχύει και για τους ομοφυλόφιλους, αν και ο νόμος για την αναγνώριση της ταυτότητας φύλου δεν τους αφορά. Παρόλο όμως που υπάρχει μια αναμφισβήτητη πρόοδος στην κοινωνική αντιμετώπισή τους, συνεχίζουν να αποτελούν κι αυτοί θύματα διακρίσεων και αντικείμενα ειρωνείας ή χλεύης. Εξακολουθούν, με άλλα λόγια, να αντιμετωπίζονται ως «μη κανονικοί». Γι’ αυτό και έχει ιδιαίτερη αξία η τελευταία διαφήμιση της εταιρείας Jumbo με τα δύο ζευγάρια –το ένα νεαρό και στρέιτ, το άλλο μεγαλύτερης ηλικίας και γκέι –που ψωνίζουν σε ένα κατάστημα. Επειδή δείχνει κάτι που ορισμένους μπορεί να τους καταπλήξει: ότι οι ομοφυλόφιλοι είναι ίδιοι με τους άλλους ανθρώπους. Κι ότι σε μια πραγματική δημοκρατία, όχι ας πούμε στη Ρωσία ή στην Τουρκία, τα ίσα δικαιώματα και η ίση αντιμετώπιση δεν έχουν καμιά σχέση με τη σεξουαλική προτίμηση.
Οι διαφημίσεις της μεγάλης βιομηχανίας παιχνιδιών θα μπορούσε να χωριστούν σε τρεις κατηγορίες. Στις πιασάρικες, που μπορεί να είναι ξεπερασμένες και συχνά εξοργιστικές, αλλά περνούν το μήνυμά τους αποτελεσματικά. Στις πολιτικά απρεπείς, όπως το περίφημο «Χτύπα με», που προκαλούν συζητήσεις, άρα εκπληρώνουν κι αυτές τον στόχο τους. Και στις κοινωνικά τολμηρές, όπως η τελευταία σειρά με τους Ελληνες και τους μετανάστες ή τους στρέιτ και τους γκέι, που εκτός από το διαφημιστικό αποτέλεσμα περνούν και ένα πολύτιμο μήνυμα.
Το γεγονός ότι όλες αυτές οι διαφημίσεις είναι πετυχημένες οφείλεται σε δύο ανθρώπους. Στον δημιουργό πολλών από αυτές, τον Βολιώτη Πολύκαρπο Ζαλώνη, γνωστό και από τα σποτάκια του για την προεκλογική εκστρατεία των Ανεξάρτητων Ελλήνων. Και φυσικά στον «Mr Jumbo», τον Αλεξανδρινό Απόστολο Βακάκη, που ξεκίνησε από ένα κατάστημα στη Γλυφάδα κι έστησε μια μικρή αυτοκρατορία.
Σε μια συνέντευξη που είχε δώσει πριν από πολλά χρόνια στο «Βήμα», ο Βακάκης είχε πει ότι «στην Ελλάδα δεν χρειάζεται ακόμη να “σκέφτεσαι”, χάνεις πολύτιμο χρόνο. Αρχικά δεν έχεις παρά να παρακολουθείς και να ακολουθείς τα βήματα της εξέλιξης του εξωτερικού». Την ίδια συνταγή φαίνεται να ακολουθεί ακόμη και σήμερα. Κι έτσι αποφεύγει το λάθος που έκανε, ας πούμε, ο Κυριάκος Μητσοτάκης όταν καταψήφισε κάτι που αποτελεί πλέον πραγματικότητα στο μεγαλύτερο μέρος της Δύσης.
Σε μια από τις επόμενες διαφημίσεις των Jumbo ίσως να πρωταγωνιστεί κάποιος τρανς. Κι αν οι οπισθοδρομικοί ή οι ανενημέρωτοι αντιδράσουν, ο Βακάκης δεν θα ανησυχήσει, θα ξέρει ότι έχει δίκιο.