Μετά τον θρίαμβο των νέων τεχνολογιών στις διαδικασίες για την εκλογή ηγέτη του Νέου Φορέα, προχωράμε με ακόμα ταχύτερα βήματα προς την κοινωνία της πληροφορίας χάρη στα ηλεκτρονικά εισιτήρια που θα εκδώσει ο ΟΑΣΑ. Για να αντικατασταθεί η έντυπη κάρτα με ψηφιακή, ο ενδιαφερόμενος πρέπει:
Να υποβάλει ανοιχτό φάκελο ο οποίος θα περιέχει μια φωτογραφία του, φωτοτυπία της υπάρχουσας κάρτας, έγγραφο που αποδεικνύει τον ΑΜΚΑ του και οκταψήφιο κωδικό, ο οποίος είναι απαραίτητος σε περίπτωση που χαθεί η κάρτα. Στον φάκελο θα αναγράφεται το όνομα και η διεύθυνση του κατόχου.
Στη συνέχεια:
Κατά τη διάρκεια της νύχτας, εργαζόμενοι του αναδόχου μαζί με υπαλλήλους του ΟΑΣΑ θα εκδίδουν τις νέες ηλεκτρονικές κάρτες.
Και τέλος:
Οι φάκελοι θα διοχετεύονται στα ΕΛΤΑ, τα οποία θα ταχυδρομούν τις νέες κάρτες στους κατόχους τους.
Ο συνδυασμός χειρωνακτικών, αναλογικών και ψηφιακών μεθόδων και η συνδρομή του αραμπά των ΕΛΤΑ μου θύμισε εικόνα πριν από πέντε χρόνια, στο ΙΚΑ: έδινες τα στοιχεία σου στον υπάλληλο, αυτός έψαχνε μπροστά του σε υπολογιστή, σηκωνόταν, πήγαινε στην άλλη άκρη του δωματίου και κατέβαζε από ράφια τεράστια ογκώδη βιβλία· κάτι αντέγραφε, ξαναέβαζε τα βιβλία στη θέση τους, πήγαινε μετά σε άλλον υπολογιστή. Κάτι έβρισκε και εκεί, πήγαινε μετά σε άλλο τοίχο με άλλα ράφια που είχαν φακέλους. Διάλεγε έναν, τον έπαιρνε μαζί του και ξαναγύριζε στον αρχικό υπολογιστή για να σε εξυπηρετήσει. Δεν ξέρω πώς είναι σήμερα η κατάσταση, αλλά αν προσφύγεις στο site του ΚΕΑΟ εμφανίζονται διάφοροι ακατανόητοι πίνακες που μπορούν να τους διαβάσουν μόνο ειδικοί, ίσως μόνο οι ίδιοι οι υπάλληλοι του ΚΕΑΟ –καμιά σχέση με τη σαφή πληροφόρηση που σου δίνει εύκολα και γρήγορα το taxis στην «προσωποποιημένη πληροφόρηση» για τις οφειλές και τις πληρωμές σου.
Οι διαδικασίες ψηφιοποίησης του ΟΑΣΑ ξεκίνησαν επί των αδιάφθορων που κυβερνούν ακόμη: ηλεκτρονικές πινακίδες για τα δρομολόγια υπάρχουν μόνο στο κέντρο της Αθήνας, η φωνητική ανακοίνωση των στάσεων σε ελάχιστα λεωφορεία/τρόλεϊ λειτουργεί, πέρα από τη μεσαία πόρτα του οχήματος είναι αδύνατον να διαβάσεις τις στάσεις που ακολουθούν γιατί τα γράμματα είναι μικρά και αχνά –όλον σχεδόν τον φωτεινό πίνακα τον καταλαμβάνει σουρεαλιστικός χάρτης που δείχνει τις στάσεις από τις οποίες έχει ήδη περάσει το όχημα. Για να νιώθεις τύψεις που δεν κατέβηκες; Κανείς δεν ξέρει.
Βρώμικα παμπάλαια οχήματα που εμφανίζονται όλο και αραιότερα, οδηγοί που με φρεναρίσματα και επιταχύνσεις γκρεμοτσακίζουν ηλικιωμένους επιβάτες, στάσεις στις οποίες δεν μπορείς να κατέβεις γιατί τις έχουν κάνει πιάτσες τα ταξί –ήρθε και ο ψηφιακός τριτοκοσμισμός: εικόνα της κυβέρνησης κατάντησαν τα υπέργεια μέσα μεταφοράς της Αθήνας.