Ηταν ένα βράδυ πριν ανεβεί στη σκηνή των Μπολσόι. Η Σβετλάνα Ζαχάροβα μπήκε στο καμαρίνι της και βρήκε μέσα στο ντουλάπι της κομμένη στη μέση τη στολή της. Η παράσταση ξεκινούσε σε ένα λεπτό. Από τότε, εκτός από την ανάμνηση του πρώτου σοκ, κουβαλάει και μία ακόμη: τα τρεμάμενα χέρια των βοηθών που προσπαθούσαν να φέρουν πάλι στα μέτρα της τη στολή. Θα μπορούσε να είναι μια σκηνή από τον «Μαύρο κύκνο» του Αρονόφκσι, την ταινία που αφηγήθηκε τις σκοτεινές όψεις από το σύμπαν του χορού.
Η σουπερστάρ πρίμα μπαλαρίνα ποτέ δεν έμαθε ποιος ήταν ο ένοχος. Ομως τίποτε δεν μπορούσε να της σταθεί εμπόδιο για να κάνει τα όνειρά της πραγματικότητα. Και κάθε της παράσταση στο μέλλον ήταν μια υπενθύμιση ότι ο χορός αυτής της μπαλαρίνας «είναι γεμάτος ομορφιά και ποίηση», όπως έγραψε ο Ρενέ Σαρβέν, όταν την παρακολούθησε το 2001 στην Οπερά του Παρισιού.
Εστω και χρόνια μετά τη χρυσή εποχή, το αθηναϊκό κοινό θα έχει την ευκαιρία να δει από κοντά τη στόφα μιας πρίμας μπαλαρίνας την ερχόμενη Τετάρτη και Πέμπτη, μέσα από τη σπονδυλωτή παράσταση «Amore». Είναι ένας ιδανικός τίτλος, λένε οι χορογράφοι που την επιμελούνται Γιούρι Ποσόκοφ, Πάτρικ Ντε Μπάνα και Μαργκερίτ Ντανλόν, καθώς δεν χρειάζεται μετάφραση. Πριν ανέβει στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών η Ζαχάροβα απάντησε στις ερωτήσεις μας αλλά απέφυγε να αναφερθεί στις ταραγμένες σχέσεις της πατρίδας της Ουκρανίας με τη Ρωσία, τη χώρα που την ανέδειξε και την εξέλεξε μάλιστα και βουλευτή.
Είχατε εκλεγεί παλιότερα μέλος του Ρωσικού Κοινοβουλίου. Γιατί αφήσατε την πολιτική;
Αν μπαίνατε ξανά στο στίβο της πολιτικής σε ποια θέματα θα ρίχνατε το βάρος;
Ποια είναι η μεγαλύτερη θυσία για ένα χορευτή;
Τα χρόνια της εκπαίδευσης που ήθελαν σκληρή δουλειά και πολλές ώρες ώστε να μπορέσεις να κατακτήσεις τα όνειρά σου. Αυτά όμως εκτός από σκληρά χρόνια ήταν και πολύ δημιουργικά επειδή είχα πολύ σημαντικούς δασκάλους στο πλευρό μου.
Θα μπορούσατε να περιγράψετε σε κάποιον που δεν έχει χορέψει ποτέ στη ζωή του το συναίσθημα ενός χορευτή;
Το αίσθημα της ελευθερίας που σου δίνει ο χορός είναι μοναδικό.