Μια μούμια βγαίνει από τον τάφο της. Ενας λυκάνθρωπος κυνηγάει όποιον περαστικό βρεθεί μπροστά του. Και δύο πρωταγωνιστές αποδίδουν όλους τους υπερφυσικούς ήρωες μέσα από 57 αλλαγές κοστουμιών επί σκηνής. Ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος και ο Φάνης Μουρατίδης είναι τα κεντρικά πρόσωπα στην ιστορία μυστηρίου που ξετυλίγεται στην παράσταση «Η κατάρα της Ιρμα Βεπ» σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα.

Το έργο είναι αποτέλεσμα της ζωηρής φαντασίας του Τσαρλς Λάντλαμ, του ιδρυτή του Ridiculous Theatre Company στη Νέα Υόρκη. Αντλεί στοιχεία από την κλασική δραματουργία, το μελόδραμα, τη λογοτεχνία του φανταστικού και φτάνει ώς την παρωδία των ταινιών τρόμου. «Το έργο παρωδεί ταινίες θρίλερ όπως τα “Ρεβέκκα” του Χίτσκοκ, “Τζέιν Εϊρ”, “Δόκτωρ Φρανκενστάιν”, ταινίες με λυκανθρώπους και βαμπίρ. Δίνει τη δυνατότητα να παιχτούν όλοι οι ρόλοι από δύο ηθοποιούς και είναι ένας από τους βασικούς λόγους που το διαλέξαμε. Θέλαμε να αναμετρηθούμε με τον εαυτό μας και να βουτήξουμε στον κόσμο αυτό των παιδικών μας χρόνων με μια κωμική νότα» επισημαίνει ο Β. Χαραλαμπόπουλος.

Τα σκηνικά που έφτιαξε ο Μανόλης Παντελιδάκης σε συνδυασμό με τα ηχητικά εφέ, τα βίντεο και τις προβολές δημιουργούν μια σκοτεινή ατμόσφαιρα, τοποθετώντας την ιστορία στο Λονδίνο του τέλους του 19ου αιώνα. «Αυτό που με εντυπωσιάζει στην παράσταση είναι πως καταφέρνει να αποτυπώνει τη λογική των πρώτων κόμικ του 1890. Καταφέρνει να τα ξεφυλλίσει και μπαίνει στην περιπλάνηση και το μέτρο τους. Καταφέρνει να επικοινωνεί με τον κόσμο χωρίς να είναι παρωχημένο» τονίζει ο Φάνης Μουρατίδης.

ΤΑ ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ. Ο καθένας υποδύεται από τέσσερις διαφορετικούς ρόλους. Τον βαθμό δυσκολίας αυξάνουν οι συνεχείς εναλλαγές κοστουμιών, για τις οποίες επιστρατεύουν τη βοήθεια των συνεργατών τους στα παρασκήνια. «Χρειάζεται φυσική κατάσταση, σαν να κάνεις πρωταθλητισμό. Πρέπει να προσέχουμε το σώμα μας, να τρώμε ελαφρά πριν από την παράσταση. Είναι ελαφρώς ασκητική ζωή. Θέλει ανάσες και φοβερές αντοχές» αναφέρει ο Χαραλαμπόπουλος. «Μετά από τόσα χρόνια λειτουργεί όλο αυτό σαν την οδήγηση. Το υποκριτικό κομμάτι χτίζεται με εργαλεία που διαθέτει ο κάθε ηθοποιός και σε κάθε παράσταση χρησιμοποιούμε τα αντίστοιχα στοιχεία. Εχουμε αποκτήσει την τεχνογνωσία στις πρόβες» λέει ο Φ. Μουρατίδης.

Ο πιο ιντριγκαδόρικος ρόλος φαίνεται πως είναι εκείνος της λαίδης Ιρμα, όπου ο Β. Χαραλαμπόπουλος καλείται να στήσει ένα γυναικείο προσωπείο χωρίς να γίνεται καρικατούρα: «Είναι κάτι πέρα από μένα και ξέρω ότι θα παλέψω πολύ για να φτάσω στα γυναικεία χαρακτηριστικά του χαρακτήρα, τον τρόπο σκέψης, τις κινήσεις, μέχρι και τα τακούνια. Νιώθω μέσα μου ότι υπάρχει ένας κόφτης που δεν μου επιτρέπει να το κάνω όλο αυτό γελοίο. Σέβομαι τον κάθε χαρακτήρα που πρέπει να υποδυθώ». Ως προς την αληθοφάνεια του κάθε ρόλου συμφωνεί μαζί του και ο Φ. Μουρατίδης. «Εχουμε κρατήσει όλη την ψυχολογία των σκηνών και ζητάει στην κάθε λεπτομέρειά της να είναι ακριβής. Τίποτα δεν υπολείπεται της κατάστασης, ακόμα κι αν οδηγεί στην απόλυτη εναλλαγή του ρεαλισμού. Συμβαίνει ακόμα κι αν είναι ψέμα ή παιχνίδι».

INFO

«Η κατάρα της Ιρμα Βεπ» από Τετάρτη έως Κυριακή στο θέατρο Βρετάνια (Πανεπιστημίου 7, τηλ. 210 3221579, είσοδος 10-22 ευρώ)