Με τη χθεσινή του συνέντευξη ο υπουργός Παιδείας επιβεβαίωσε με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο τη βεβαιότητα που είχαμε ότι στην ανώτερη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση γίνονται πειραματισμοί στην πλάτη των μαθητών. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας δεν έχει σαφή εικόνα και προκαθορισμένο σχέδιο για το τι θέλει να πράξει. Ή τουλάχιστον δεν φανερώνει τις πραγματικές της προθέσεις σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς. Πρώτα ακούσαμε την άποψη του υπουργού για κατάργηση των Πανελλαδικών Εξετάσεων και ελεύθερη είσοδο στα πανεπιστήμια. Μετά κατατέθηκε ένα προσχέδιο που έχει αλλεπάλληλες Πανελλαδικές Εξετάσεις (Ιανουαρίου, Ιουνίου), Δημιουργικές Εργασίες και προφορική βαθμολογία. Σήμερα, ο υπουργός μας αναφέρει ότι οι Ιατρικές, οι Πολυτεχνικές Σχολές και πιθανόν η Νομική θα έχουν κλειστό αριθμό εισακτέων σε βάθος πενταετίας χωρίς να αναφέρει το τι θα γίνει με τις υπόλοιπες σχολές, πολλές από τις οποίες έχουν επίσης εργαστήρια (Χημικό, Φυσικό, Γεωλογικό, Βιολογικό, Παραϊατρικά), εργαστήρια παραχωμένα που μόλις και μετά βίας μπορούν να δεχθούν τον υφιστάμενο αριθμό φοιτητών.
Η ΟΛΜΕ θεωρεί ότι το υφιστάμενο σύστημα επιλογής φοιτητών για τα ΑΕΙ –παρά τα μειονεκτήματά του –είναι αξιόπιστο, αδιάβλητο και αξιοκρατικό. Το ΔΣ της ΟΛΜΕ δεν είναι αντίθετο σε οποιαδήποτε αλλαγή στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση που θα οδηγήσει σε αναβαθμισμένη Δημόσια Εκπαίδευση και βελτιωμένο σύστημα επιλογής για τα ΑΕΙ. Πολύ φοβούμαι όμως ότι ο υπουργός Παιδείας με την κατάθεση προβληματικών σχεδίων, τις συνεχείς υπαναχωρήσεις του και την αλλαγή θέσεων το μόνο που θα πετύχει είναι η υποβάθμιση της Δημόσιας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και η υπονόμευση του αξιόπιστου συστήματος των Πανελλαδικών Εξετάσεων.
Κατά τα άλλα, πολλά ζητήματα τίθενται επιπόλαια και χωρίς μελέτη. Χαρακτηριστικά αναφέρω ότι με τη συγχώνευση των ΤΕΙ της Αθήνας και του Πειραιά και τη δημιουργία του πανεπιστημίου της Δυτικής Αθήνας, οι πτυχιούχοι των ΕΠΑΛ που είχαν ειδικό ποσοστό για την είσοδό τους στα ΑΕΙ χάνουν δεκάδες θέσεις, αφού καταργούνται τα δύο μεγαλύτερα ΤΕΙ της χώρας. Επίσης δεν έχει προβλεφθεί ο τρόπος εισαγωγής των μαθητών των ΕΠΑΛ στους διετείς κύκλους των πανεπιστημίων και σήμερα αναφέρεται ως πιθανό κριτήριο η βαθμολογία, προφανώς της τρίτης τάξης. Εάν αυτό ισχύσει, θα θριαμβεύσει η βαθμοθηρία και στα ΕΠΑΛ.
Ο Νίκος Παπαχρήστος είναι πρόεδρος της ΟΛΜΕ