Το σκηνικό ήταν ναρκοθετημένο. Οι δημοσιογράφοι είχαν απέναντί τους εννέα υποψηφίους. Μέχρι να ερωτηθούν όλοι σε κάθε θεματική ενότητα, ο τηλεθεατής είχε ξεχάσει την παρουσία στο πλατό του πρώτου που είχε απαντήσει. Παρ’ όλα αυτά, το κεντροαριστερό ντιμπέιτ είχε ενδιαφέρον με όρους εικόνας.
Τα κοστούμια
Η γραβάτα, λένε οι στυλίστες, δεν είναι ποτέ μια εύκολη επιλογή. Ο Κωνσταντίνος Γάτσιος την απέφυγε. Οι υπόλοιποι –με εξαίρεση την μπορντό θεοδωρακική προτίμηση –απλά επιβεβαίωσαν τον κανόνα. Κάποιοι υπέπεσαν και σε χρωματικά λάθη. Το καφέ σακάκι του Νίκου Ανδρουλάκη, π.χ., σίγουρα δεν έγραφε στην τιβί.
Οι γνωστοί, ποιοι ξεχώρισαν;
Το φαβορί στις δημοσκοπήσεις, η Γεννηματά, εμφανίστηκε προετοιμασμένη αλλά με τρακ. Ισως γι’ αυτό δεν απέφυγε το λάθος, το χτύπημα κάτω από τη ζώνη στον Γιάννη Μανιάτη, όταν υπενθύμισε στο κοινό πως εκείνος δεν είχε εκλεγεί στην Αργολίδα τον Ιανουάριο του 2015.
Ο Σταύρος Θεοδωράκης ξέρει από τηλεόραση. Η χθεσινή του παρουσία το επιβεβαίωσε. Και η εμπειρία του αυτή τον έσωσε όταν είπε «όλοι ΠΑΣΟΚ είμαστε», φράση που μεταξύ μας εκλαμβάνεται και ως ειρωνεία. Ακόμη κι αν ειπώθηκε με πρόθεση αυτοσαρκασμού. Ο Γιώργος Καμίνης, πάλι, δεν είναι τηλεοπτική φιγούρα. Ανήκει μάλλον στη σημιτική κατηγορία του πολιτικού με το μπλοκάκι.
Μπορεί να είχε χρόνια να βρεθεί σε τηλεοπτικό στούντιο ο Γιάννης Ραγκούσης, ωστόσο διατηρούσε μια φυσικότητα που έχουν κατακτήσει όσοι έχουν γράψει πολλές εργατοώρες στο γυαλί, σαν τον Αδωνη. Δεν κατόρθωσε, πάντως, να δημιουργήσει μια στιγμή σαν εκείνη του Ανδρουλάκη με τη διπλή ερώτηση σε Φώφη και Σταύρο.
Οι άγνωστοι, πώς εμφανίστηκαν;
Θα μπορούσε να προσπεράσει κάποιος το γεγονός ότι ο επικοινωνιολόγος Δημήτρης Τζιώτης έριχνε κλεφτές ματιές στα χαρτιά του. Θα μπορούσε, αν οι συνεχείς παύσεις δεν του είχαν δημιουργήσει την αίσθηση ότι στο στούντιο ο υποψήφιος είχε στείλει το άβατάρ του.
Οι άνθρωποι δεν πρέπει να ξέρουν από τι είναι φτιαγμένοι οι νόμοι και τα λουκάνικα, έλεγε ο Μπίσμαρκ. Παραφράζοντας ελαφρώς τον γερμανό καγκελάριο, θα έλεγε κανείς στον Απόστολο Πόντα πως οι πολίτες δεν πρέπει να γνωρίζουν κι από τι είναι φτιαγμένες οι προεκλογικές καμπάνιες. Κοινώς, δεν χρειαζόταν να μας εξηγήσει γιατί αποφάσισε να αντιγράψει στα σποτ του το «House of Cards». Κι ο Γάτσιος; Πήγε διαβασμένος.