«Ερωτεύτηκα τον κινηματογράφο όταν ήμουν 5 χρόνων. Εβλεπα τις παλιές ασπρόμαυρες ταινίες και ειδικά όταν μπήκα στην εφηβεία, στη χρυσή εποχή της δεκαετίας του 1970, άρχισα να σκέφτομαι την πιθανότητα να γίνω σκηνοθέτης». Με μια αναδρομή στην παιδική ηλικία και τα πρώτα ερεθίσματα του κινηματογράφου άρχισε χθες το masterclass που παρέδωσε ο δύο φορές βραβευμένος με Οσκαρ σκηνοθέτης και σεναριογράφος Αλεξάντερ Πέιν, ως επίσημος προσκεκλημένος του 30ού Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου. «Μεγάλωσα σ’ ένα σπίτι με νοοτροπία μεταναστών και οι γονείς μου με πίεζαν να γίνω δικηγόρος, μιας και ο αδερφός μου ήταν γιατρός. Δοκίμασα, αλλά τελικά δεν μου άρεσε, κι έτσι πήγα τελικά σε σχολή κινηματογράφου» συνέχισε ο Αλέξανδρος – Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος, όπως είναι το πραγματικό του όνομα.
Ο ελληνοαμερικανός δημιουργός, από το βήμα της Ελληνοαμερικανικής Ενωσης, μιλώντας στην κατάμεστη αίθουσα, αναφέρθηκε στις ταινίες που έχει κάνει, στον τρόπο με τον οποίο συνηθίζει να χτίζει κάθε νέο του έργο, αλλά και στο όραμά του για τον ελληνικό κινηματογράφο. Αναλύοντας την προσέγγισή του στη δημιουργική διαδικασία, τόνισε πως στις ταινίες του δεν επιστρατεύει μόνο αστέρες της βιομηχανίας του θεάματος, αλλά και ερασιτέχνες ηθοποιούς ή κοινούς ανθρώπους από τον δρόμο. «Το παλιό κλισέ που λέει πως το κάστινγκ είναι το 95% της σκηνοθεσίας είναι αληθινό. Στο κάστινγκ το πιο σημαντικό είναι να διαλέξεις σωστά τους ηθοποιούς. Δεν ξέρω αν είμαι καλός σκηνοθέτης, αλλά είμαι καλός στο κάστινγκ» τόνισε ο Πέιν. Οταν η κουβέντα έφτασε στους ηθοποιούς που ο ίδιος θεωρεί ιδανικούς για τον κινηματογράφο, προτίμησε να μην αναφέρει σύγχρονους αμερικανούς καλλιτέχνες και αναφέρθηκε στον Μαρτσέλο Μαστρογιάνι, στη Σιμόν Σινιορέ και στον Μάρλον Μπράντο. Παράλληλα, αποφάνθηκε πως οι ηθοποιοί του θεάτρου είναι οι χειρότεροι γι’ αυτό το είδος τέχνης γιατί κάνουν πρόβες μπροστά στον καθρέφτη τους και κάθε βράδυ κάνουν τα ίδια ξανά και ξανά.
ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΙΝΕΜΑ. Αν και ο ίδιος παρακολουθεί τον σύγχρονο ελληνικό κινηματογράφο, τόνισε μόνο το όνειρο που έχει γι’ αυτούς. «Βαρέθηκα να βλέπω ταινίες ελληνικές που να μένουν εδώ. Το όνειρό μου είναι να τις βλέπω να ταξιδεύουν περισσότερο. Ο Λάνθιμος για να ταξιδέψει έπρεπε να πάει στην Αγγλία και να κάνει ταινίες στα αγγλικά. Θα ήθελα να γυρίσει κάποια στιγμή στην Ελλάδα και να κάνει ταινίες με ελληνικά θέματα» υπογράμμισε. Επίσης υπενθύμισε πως οι έλληνες ομότεχνοί του πρέπει να αναζητήσουν σταρ τύπου Μαριόν Κοτιγιάρ για να βοηθήσουν τα έργα τους να βγουν εκτός συνόρων.
Γουάινστιν και Σπέισι
Λόγω της επικαιρότητας, ο δημιουργός των «Πλαγίως», «Νεμπράσκα» και «Downsizing», που θα κυκλοφορήσει σύντομα στις ελληνικές αίθουσες, ρωτήθηκε για το σκάνδαλο Γουάινστιν. «Εμένα μου χρηματοδότησε την πρώτη ταινία κι ευτυχώς που το έκανε. Ηταν όμως πολύ κακός χαρακτήρας και τον απέφευγα από τότε. Δεν εκπλήσσομαι, τρομάζω βέβαια, αλλά ήταν αναμενόμενο να συμβούν αφού ήταν δύσκολος άνθρωπος. Δεν θα ξαναδούλευα ποτέ μαζί του» είπε ο Πέιν. Επιπλέον, στάθηκε στο πλευρό των θυμάτων λέγοντας πως είναι καλό που έστω και αργά μιλάνε. Ομως, στο έτερον ζήτημα του Κέβιν Σπέισι, δεν θέλησε να πάρει θέση σημειώνοντας πως όλοι στο Χόλιγουντ ήξεραν εδώ και αιώνες πως είναι ομοφυλόφιλος.