Στην αντεπίθεση πέρασε χθες η εταιρεία Beat, η οποία στο περιθώριο της παρουσίασης του νομοσχεδίου για τις εταιρείες διαμεσολάβησης μεταφορικού έργου δέχτηκε δριμεία επίθεση από τον υπουργό Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη.
Μεταξύ άλλων, ο Σπίρτζης κατηγόρησε την Beat ότι «στη μετοχική σύνθεσή της ανήκουν οφσόρεταιρείες του Παναμά και άλλων φορολογικών παραδείσων, ενώ δεν διαθέτει θυγατρική στην Ελλάδα, όπου λειτουργεί μέσω υποκαταστήματος». Επιπλέον, την κατέταξε στις «εταιρείες που δεν έχουν αφήσει ούτε ένα ευρώ στην Ελλάδα», προσθέτοντας: «Δεν πιστεύουμε σε τέτοιου είδους επιχειρηματικότητα, δεν πιστεύουμε ότι είναι ελληνικό θαύμα, δεν πιστεύουμε ότι δεν πρέπει να φορολογούνται».Μάλιστα, κάλεσε ειρωνικά τους εκπροσώπους της εταιρείας να προσέλθουν στη διαβούλευση για το νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών, προσκομίζοντας τις φορολογικές δηλώσεις των τριών τελευταίων ετών!
Η απάντηση της Beat, όπως η ίδια αναφέρει, κρίνεται πλέον επιβεβλημένη, προκειμένου να ξεκαθαριστούν κάποια πράγματα, «ώστε να μην υπάρχει κανένα σημείο που να μπορεί να τύχει παρερμηνείας ή λανθασμένης εκτίμησης».Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της εταιρείας, «ηBeatανήκει κατά100% στη γερμανική τεχνολογική εταιρεία Intelligent Apps, η οποία αποτελεί και τον μοναδικό μέτοχό της, ενώ οποιαδήποτε άλλη αναφορά δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα».
Η Beat, τονίζεται στην ανακοίνωση-απάντηση στον Σπίρτζη, «αποτελεί επιχείρηση η οποία ξεκίνησε από τηνΕλλάδα, δραστηριοποιείται σε αυτή,διαθέτει σαφή νομική υπόστασηκαι πληροί απαρέγκλιτα όλες τις προϋποθέσεις και τις υποχρεώσεις της ελληνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας». Σήμερα απασχολεί 100 εργαζομένους στην Αθήνα, εκ των οποίων 60 μηχανικούς πληροφορικής.
Σχολιάζοντας ειδικότερα τους υπαινιγμούς Σπίρτζη περί μη φορολόγησής της, η εταιρεία τονίζει: «ΗBeat όχι απλώς φορολογείται, ως οφείλει, αλλάέχει καταβάλει ποσό 5 εκατ. ευρώ σε φόρους και ασφαλιστικές εισφορές. Στην Ελλάδα. Αυτό είναι μετρημένο και αδιαμφισβήτητο.Εχει ελληνικό ΑΦΜ, υπάγεται στη ΦΑΕ Αθηνών,καταβάλλει όλους τους νόμιμους φόρους και εισφορές, σεβόμενη πλήρως την ελληνική φορολογική και εργασιακή νομοθεσία».
Μάλιστα, όπως εξηγεί η εταιρεία, πριν από την εξαγορά της από την Intelligent Apps, το50% των μετοχών της «ανήκε στους εργαζομένουςπου την εμπνεύστηκαν, τη δημιούργησαν και την ανέπτυξαν, στους ανθρώπους που πίστεψαν στην ιδέα και την προοπτική της». Το υπόλοιπο 50% ανήκε σε έλληνες και ξένους επενδυτές, «κατά την απολύτως συνήθη και διεθνή πρακτική των εταιρειώνstartupπου προσελκύουν μικρά κεφάλαια από πολλούς επενδυτές για να κάνουν τα πρώτα τους βήματα».
Μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς της, προσθέτει η εταιρεία, «όλοι οι μέτοχοι είναι υπόχρεοι φορολογίας εισοδήματος στην Ελλάδα, όπως προβλέπει η φορολογική νομοθεσία του κράτους».
ΚΑΙ ΑΛΛΑ 20 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ. Επιπρόσθετα, η Beatεπισημαίνει ότι «έχει φέρει στην Ελλάδα επενδύσεις ύψους 8 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 3 εκατ. ευρώ κατά την τρέχουσα χρονιά». Επίσης, η εταιρεία κάνει λόγο για την ύπαρξη ενός νέου μεγάλου επενδυτικού προγράμματος, ύψους 20 εκατ. ευρώ, που αφορά τηνέρευνα και την καινοτομία για τα επόμενα δύο χρόνια και το οποίο «θα τρέξει εάν φυσικά το νέο ρυθμιστικό πλαίσιο (σ.σ.: του Σπίρτζη) τής το επιτρέψει».Σε ό,τι αφορά τη λειτουργία της, ηBeat αποκρούει τους υπαινιγμούς του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ), ότι είναι εταιρεία παροχής μεταφορικού έργου. Συγκεκριμένα, η Beat αναφέρει: «Δεν διαθέτουμε ούτε ταξί ούτε mini busses ούτε πούλμαν. Απλώς διευκολύνουμε την επικοινωνία μεταξύ οδηγού και πελάτη. Διευκολύνουμε, δηλαδή, και την ποιότητα της εργασίας των οδηγών, αλλά και την εξυπηρέτηση των πελατών. Η Beatσυνεργάζεται κατ’ αποκλειστικότητα με επαγγελματίες αυτοκινητιστές Επιβατηγών Δημοσίας Χρήσεως (ΕΔΧ), με σεβασμό στην κείμενη νομοθεσίακαι με ξεκάθαρους όρους και κανόνες. Η Beatδεν εισπράττει το κόμιστρο, αλλά ο ίδιος ο οδηγός. Τα χρήματα μένουν στην ελληνική οικονομία. Η Beatδεν παρεμβαίνει στο κόμιστρο, αυτό ορίζεται και ελέγχεται από το κράτος».