Ο υπουργός Μεταφορών παρουσίασε προχθές το τελικό κείμενο του νομοσχεδίου του, δίνοντας το απαραίτητο σόου. Κοινώς, κατηγόρησε την Beat για φοροδιαφυγή. Κόλλησε και λίγο Μητσοτάκη, λέγοντας πως υπάρχει θέμα όταν εκείνος με τη θεσμική θέση που κατέχει «στηρίζει μια συγκεκριμένη εταιρεία που στη μετοχική της σύνθεση συμμετέχουν εξωχώριες εταιρείες του Παναμά και των Παρθένων Νήσων». Και συνέχισε στο ίδιο ύφος, διερωτώμενος τι έμεινε από τα 43 εκατ. της πώλησης της Taxibeat στην Ελλάδα, αφού η εταιρεία μοσχοπουλήθηκε αλλά εμφανίζει ζημιές. Ο ιδρυτής και επικεφαλής της εταιρείας Νίκος Δρανδάκης τού απάντησε μέσω facebook. Το ποστ είναι μακροσκελές αλλά το ζουμί είναι στα νούμερα της κατακλείδας. «Η Taxibeat» γράφει «έχει κάνει έναρξη εργασιών στη ΦΑΕ Αθηνών τον Μάρτιο του 2011, με ΑΦΜ 997674750. Εχει πληρώσει μέχρι τώρα περίπου 5 εκατ. ευρώ σε φόρους και εισφορές. Εχει φέρει μέσα στη χώρα περισσότερα από 8 εκατ. σε επενδυτικά κεφάλαια (3 εκατ. μόνο φέτος) και έχει ένα επενδυτικό πρόγραμμα για άλλα 10 – 15 εκατ. ευρώ στα επόμενα 2 περίπου χρόνια. Α, και δεν έχει φύγει από τη χώρα ούτε μισό ευρώ από αυτά, με οποιονδήποτε τρόπο».

Κι η αιτία της

Οφείλει κανείς να αναγνωρίσει στον Σπίρτζη πως η περφόρμανς ήταν μέσα στο συριζαϊκό ρεπερτόριο. Εντυσε, δηλαδή, την παρουσίαση ενός σχεδίου νόμου κομμένου και ραμμένου στα μέτρα ενός εκλογικού ακροατηρίου, που ο ΣΥΡΙΖΑ επιθυμεί να προσεγγίσει, με τον ρητορικό μανδύα του πολέμου κατά της φοροδιαφυγής. Οι λάτρεις των λεπτομερειών, βέβαια, εστιάζουν στη χρονική στιγμή που επέλεξε να δώσει το νομοσχέδιο στη δημοσιότητα. Από την αξιωματική αντιπολίτευση μάλιστα επισημαίνουν ότι εδώ και πολύ καιρό άκουγαν πως «αύριο κατατίθεται». Γιατί βάζουν την παράμετρο του χρόνου; Μα επειδή την Κυριακή 5 Νοεμβρίου ο Θύμιος Λυμπερόπουλος –ή αν προτιμάτε ο κόκκινος πλέον Θύμιος –έχει εκλογές στο ΣΑΤΑ. Και μιας κι αναφέρθηκε το χρώμα του σοσιαλισμού, προς Θεού, στα ταξικά πρόστιμα του σπίρτζειου ΚΟΚ δεν πρέπει κάποιος να δει «δογματισμό ακραίων κομμουνιστικών δυνάμεων». Γιατί σύμφωνα με τον εμπνευστή του «το μέτρο αυτό ισχύει σε χώρες όπως η Ελβετία και η Φινλανδία». Εντάξει, μεταξύ μας, ποιος θα σκεφτόταν να κατηγορήσει ως κομμουνιστή τον υπουργό που λανσάρει τα ταξικά πρόστιμα για τις τροχαίες παραβάσεις, αλλά ευθύνεται για τον βασανισμό των λαϊκών τάξεων στις ουρές του μετρό;