Οι σχεδιαστές μόδας, οι κατασκευαστές αξεσουάρ και έτοιμου ενδύματος την προηγούμενη εβδομάδα έζησαν τις πιο παραγωγικές ημέρες της τελευταίας δεκαετίας. Από τον Φάρο του Κέντρου Πολιτισμού Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος, τις πολυτελείς ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις του Costa Navarino έως τους χώρους του παλαιοπωλείου Μαρτίνος στο Κολωνάκι, η ελληνική μόδα του παρόντος άφησε τα ίχνη της και έδειξε τις προθέσεις της. Η εκδήλωση στο μεγαλόπρεπο, νεότευκτο τοπόσημο της Καλλιθέας αποζητούσε την ανάδειξη μιας σκηνής της υψηλής ραπτικής. Η συνάντηση στη μεσσηνιακή γη αποσκοπούσε σε μία επανασύνδεση με την παράδοση της χειροτεχνίας μέσα από δημιουργικά εργαστήρια και συζητήσεις. Ενώ η έκθεση αρχειακών κομματιών ενός σχεδιαστή και η «συνομιλία» τους στον χώρο του παλαιοπωλείου με αντικείμενα τέχνης δείχνει ότι διευρύνεται το ενδιαφέρον για την αξιοποίηση του φαινομένου της μόδας. Εστω και αν τα τρία διαφορετικά είδη παρουσίασης της δουλειάς των νέων δημιουργών πέρα από τον χρονικό συντονισμό δεν είχαν μεταξύ τους περαιτέρω νοηματική συνάφεια.

Ο τρόπος με τον οποίο οι διοργανωτές των εκδηλώσεων αναφέρονται στις παρουσιάσεις αυτές δείχνει και το είδος της σημασίας που έχει για τον καθένα ξεχωριστά η μόδα. Το Costa Navarino και η σύμπραξή του με το Μουσείο Μπενάκη κάνει λόγο για ένα «πολιτιστικό τριήμερο δημιουργικότητας και την αξία της συμμετοχής σε εκδηλώσεις που εμπλέκουν εξαρχής τους ίδιους τους δημιουργούς με το κοινό». Σε αυτό το πλαίσιο η σχεδιάστρια Σοφία Κοκοσαλάκη μίλησε για την επιρροή της παράδοσης στο έργο της: «Για μια Ελληνίδα με βάση το Λονδίνο, το αρχαίο ελληνικό ένδυμα αποτελεί πηγή έμπνευσης και αναφοράς, για το παρόν και για το μέλλον. Μέσα από τη δουλειά μου, προσπαθώ να συνδυάζω την παράδοση με τη σύγχρονη κουλτούρα, με το μοντέρνο». Στην ίδια εκδήλωση η Δήμητρα Κολοτούρα από τον οίκο Zeus+Dione παρουσίασε τον στόχο του οίκου στη σύνδεση του παλαιού με το νέο μέσα από τη χρήση και διατήρηση παλαιών τεχνικών εφαρμοσμένων σε μια επίκαιρη και μοντέρνα έκδοση.

Ο ίδιος οίκοςσυμμετείχε με μία εγκατάσταση και στο «Hautes Grecians» στον Φάρο του Κέντρου Πολιτισμού Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Η ιδέα ήταν της Τζένης Μπαλατσινού να παρουσιαστούν οι συλλογές πέντε ελλήνων σχεδιαστών με σκοπό την ανεύρεση της «υψηλής ελληνικότητας» στο χειροποίητο ρούχο. Και την ακολούθησαν ο Απόστολος Μητρόπουλος με τη συλλογή του POSSESSED, ως μια ψευδαίσθηση που έχει σχήματα υψηλής ραπτικής, εμπνεόμενος από τους ανθρώπους που συναντά στον δρόμο. Ο Βασίλης Εμμανουήλ Ζούλιας με τη σπουδή του πάνω στο μικρό μαύρο φόρεμα. Το Atelier Loukia με τη συλλογή Allure Sophistiquée διατηρώντας τη ρευστότητα των σχεδίων και υλικών για τα οποία διακρίνεται, χρησιμοποιώντας πιο γεωμετρικές γραμμές. O Βρεττός Βρετάκος (Vrettos Vrettakos) παρουσίασε τη συλλογή Heroines, επηρεασμένη από τα 80s με έντονο ύφος γκλαμ. H νέα σχεδιάστρια Ευγενία Δημοπούλου δημιούργησε την πρώτη της συλλογή για την εταιρεία Τoi & moi, με επιρροές από τις ελληνικές φορεσιές. O Αγγελος Μπράτης με τη συλλογή MUSE τίμησε τις γυναίκες με τις οποίες συνεργάστηκε και εμπνεύστηκε. Είναι ο ίδιος σχεδιαστής που σε ρόλο επιμελητή συγκρότησε στην Πινδάρου 19 στο Κολωνάκι, στο παλαιοπωλείο Μαρτίνος, την έκθεση «A Rememberancer». Πρόθεσή του να μας υπενθυμίσει ότι κάτι που είναι παλιό μπορεί και συνεχίζει να δείχνει εκλεκτικά νέο.