Κρατάει στα χέρια του ένα κιτρινωπό κουκλάκι με τα σημάδια του χρόνου έντονα πάνω του. Η μύτη του λείπει. Οταν το κουνά ακούγεται ο ήχος από ένα κουδουνάκι. Αν βρισκόταν στα χέρια ενός οποιουδήποτε ανθρώπου θα περνούσε απαρατήρητο. Στα χέρια όμως του πιο διάσημου παραμυθά της εποχής μας, που έχει χαρακτηριστεί «έλληνας Αντερσεν», μεταμορφώνεται σε πηγή έμπνευσης. Το ανθρωπάκι αυτό, που «καταγόταν από τη χώρα της μουσικής και το κυνηγούσαν οι δράκοι της σιωπής» ξεπήδησε από την παιδική φαντασία του Ευγένιου Τριβιζά και τελικά κατοίκησε σε έναν πλανήτη όπου ζουν ζώα από τα οποία λείπει ένα μέλος (μια μέλισσα χωρίς κεντρί, ένας ελέφαντας χωρίς προβοσκίδα). Ο μικρός Τριβιζάς το κουνούσε μόνο όταν οι πόρτες και τα παράθυρα ήταν κλειστά –και κάπως έτσι γεννήθηκε μία ακόμη από τις υπέροχες ιστορίες που πλάθει ασταμάτητα στο μυαλό του.

Το φθαρμένο αυτό κουκλάκι γίνεται έκθεμα ενός πρωτότυπου θεματικού πάρκου, μαζί με πολλά ακόμη αντικείμενα του συγγραφέα και άλλα απρόσμενα, αλλά άμεσα συνδεόμενα με τα παραμύθια του, όπως ένα άχυρο ή μερικοί κόκκοι ρυζιού. Κι αυτός θα είναι ο πιο ήσυχος, αλλά και ο πιο προσωπικός σταθμός από τους δέκα που περιλαμβάνει το ολοκαίνουργιο πάρκο «Οι μυστικοί κόσμοι του Ευγένιου Τριβιζά». Εκεί όπου ο Πίκος Απίκος, ο δαιμόνιος δημοσιογράφος της Φρουτοπίας, η μάγισσα Φρικαντέλα που έκλεψε τις παιδικές φωνές επειδή μισούσε τα κάλαντα, τα τρία μικρά λυκάκια που προσπαθούν να γλιτώσουν το σπίτι τους από τον Ρούνι, το ύπουλο κακό γουρούνι και οι Αρειανοί που θέλουν να φυτέψουν ένα κουκουνάρι στον Αρη έχουν πάρει σάρκα και οστά και είναι έτοιμοι για ένα ξέφρενο πάρτι με χορό, γρίφους, παιχνίδια. Οχι μόνο για τα παιδιά (επισήμως το πάρκο απευθύνεται σε άτομα ηλικίας 3-17 ετών), αλλά και όσους έχουν μεγαλώσει με τα παραμύθια του Ευγένιου Τριβιζά.

Για το ταξίδι από τη γραφική πλακόστρωτη πλατεία της Φρουτοπίας με το μανάβικο σε λειτουργία και τη μηχανή του Φραγκίσκου του φραγκόσυκου που μετατρέπει τους μανάβηδες σε βίδες ώς το απίθανο τσίρκο του Μανόλη και το νησί των Πυροτεχνημάτων είναι απαραίτητο το ειδικό διαβατήριο με το οποίο εφοδιάζονται οι επισκέπτες στην είσοδο, ενώ μία από τις αποστολές που έχουν να αντιμετωπίσουν στη διαδρομή τους ανάμεσα στις τεράστιες βιβλιοθήκες με τα σχεδόν 200 παραμύθια που φέρουν την υπογραφή του Ευγένιου Τριβιζά, τη μουχλιασμένη μπανιέρα της Φρικαντέλας και το ζαχαροπλαστείο της Γλυκερίας και του Ζαχαρία είναι να απελευθερώσουν τον συγγραφέα, ο οποίος βρίσκεται φυλακισμένος στο αμπάρι ενός πειρατικού καραβιού εξαιτίας της μάγισσας Φουφήχτρας.

Η ΓΝΩΜΗ ΤΟΥ ΤΡΙΒΙΖΑ. Πώς όλος αυτός ο κόσμος όμως που δραπετεύει από το χαρτί και αποκτά τρεις διαστάσεις, φωνή και κίνηση –μέσω έμπειρων εκπαιδευτικών, καλλιτεχνών και εμψυχωτών που δίνουν ζωή σε όλους τους αγαπημένους ήρωες των παραμυθιών –φαντάζει στα μάτια του Τριβιζά, ο οποίος είναι εκείνος που τους δημιούργησε; «Είναι πολύ δύσκολο» απαντά. «Σκέφτεσαι έναν ήρωα και γράφεις την ιστορία του στο χαρτί. Μετά έρχεται ο εικονογράφος, ο οποίος παίρνει αυτό που διαβάζει και καλείται να το αποδώσει με τρόπο διαφορετικό από αυτό που είχε ο συγγραφέας στο μυαλό του. Είναι εύκολο να κριτικάρεις ότι αυτό που οι άλλοι δημιούργησαν δεν είναι αυτό που σκέφτηκες. Η φαντασία όμως είναι απεριόριστη. Γι’ αυτό και απογοητευόμαστε όταν βλέπουμε μια ταινία βασισμένη σε ένα βιβλίο που έχουμε διαβάσει. Πρέπει όμως ο καθένας να δώσει αυτό που παίρνει ο ίδιος από το κείμενο και όχι αυτό που περιμένει ο συγγραφέας. Ετσι, άλλοτε εκπλήσσομαι, άλλοτε απογοητεύομαι, άλλοτε ανακαλύπτω στοιχεία που ούτε εγώ είχα φανταστεί στο έργο μου», συνεχίζει και εξηγεί ότι αυτή του την άποψη έχει μεταφέρει και στους φοιτητές της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών, οι οποίοι έχουν προσθέσει τις δικές τους πινελιές στους «Μυστικούς κόσμους».

Πέραν όμως της παραμυθένιας διάστασης, το πάρκο δεν παύει να έχει και επιχειρηματικό κομμάτι. Οι διοργανωτές –ηΔΕΘHelexpoμε τη δημιουργική ομά́δαDreamWorkers –στους τρεις μήνες λειτουργίας των «Μυστικών κόσμων» στο Διεθνές Εκθεσιακό και Συνεδριακό Κέντρο Helexpo Maroussi υπολογίζουν ότι θα σπάσουν το φράγμα των 150.000 επισκεπτών, τους οποίους υποδέχθηκαν πέρυσι στο ντεμπούτο του πάρκου, στη Θεσσαλονίκη, δεδομένου ότι πριν ακόμη ανοίξει τις πύλες του περισσότεροι από 50.000 μαθητές είχαν κάνει κράτηση μέσω των σχολείων τους, ενώ ήδη φαίνεται ότι το ενδιαφέρον για τον πολυμεταφρασμένο συγγραφέα είναι διεθνές, με αποτέλεσμα να υπάρχουν προοπτικές ώστε το πάρκο να «μεταναστεύσει», ακολουθώντας την πορεία του «Εργοστασίου και Μουσείου Σοκολάτας», που ήδη κάνει καριέρα στην Ιταλία, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Helexpo Κυριάκο Ποζρικίδη.