Αδιάλλακτη και αλαζονική στάση αποδίδουν στους εκπροσώπους του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και στον υπουργό Παιδείας οι εκπρόσωποι των επιστημονικών Ενώσεων, που αντέδρασαν έντονα στο σχέδιο που δημοσιοποιήθηκε πρόσφατα για το νέο πρόγραμμα σπουδών στη Β’ Λυκείου. Η γνώμη τους δεν ζητήθηκε πριν, ούτε εισακούστηκε μετά.
Κατ’ επέκταση, αποφάσισαν να στείλουν επιστολή στον Αλέξη Τσίπρα ζητώντας ακρόαση. «Εμείς οι επιστημονικές Ενώσεις Βιοεπιστημόνων, Φυσικών και Χημικών, που εκπροσωπούμε περισσότερους από 60.000 επιστήμονες, απευθυνόμαστε σε σας σε μία έσχατη προσπάθεια να εισακουστούν οι θέσεις μας σχετικά με τις επικείμενες αλλαγές στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση» αναφέρουν. «Οι θέσειςμαςστον επίσημο διάλογο αγνοήθηκαν, παρά τη συνέπεια και την προθυμία που επιδείξαμε στο να συνεισφέρουμε δωρεάν και με όλες μας τις δυνάμεις στον σχεδιασμό εκπαιδευτικού συστήματος, αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών κατά επιστημονικό αντικείμενο και σχολικών βιβλίων».
«Το περιεχόμενο των αλλαγών που μας έχουν γίνει γνωστές οδηγούν σε υποβάθμιση την εκπαίδευση, περιθωριοποίηση τους έλληνες μαθητές και ανυπολόγιστες συνέπειες για το κοινωνικό και οικονομικό μέλλον της χώρας» υποστηρίζουν οι επιστημονικές Ενώσεις. Και θυμίζουν το αυτονόητο: «Για την υιοθέτηση οποιασδήποτε αλλαγής είναι απαιτούμενη η αποτίμηση της προηγούμενης, ώστε με συστηματικό τρόπο να αξιοποιηθούν τα θετικά της σημεία και να βελτιωθούν τα προβληματικά. Το σημερινό σύστημα έχει λειτουργήσει μόνο δύο χρόνια και δεν έχει ακόμη αξιολογηθεί. Οι αλλαγές δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι θα βελτιώσουν και δεν θα αποδιοργανώσουν εντελώς το σχολείο».