Η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών ερευνά τα πραγματικά και νομικά ζητήματα των υποθέσεων λαμβάνοντας υπόψη:

– Την ενδικοφανή προσφυγή.

– Τις πληροφορίες που έλαβε από τον υπόχρεο.

– Τις απόψεις της αρμόδιας φορολογικής Aρχής.

– Κάθε άλλη πληροφορία που σχετίζεται με την υπόθεση.

Επίσης, εάν το κρίνει απαραίτητο, δύναται εντός της οριζόμενης προθεσμίας για την έκδοση της απόφασης επί

της ενδικοφανούς προσφυγής να καλεί τον υπόχρεο, προκειμένου να εκφράσει εγγράφως, εντός πέντε εργάσιμων ημερών το αργότερο, τις απόψεις του ως προς τα σχετικά ζητήματα και τους προβαλλόμενους με την άσκηση της ενδικοφανούς προσφυγής λόγους και ισχυρισμούς.

Στις περιπτώσεις που με την άσκηση της ενδικοφανούς προσφυγής προσκομισθούν νέα στοιχεία ή γίνει επίκληση νέων πραγματικών περιστατικών, ο υπόχρεος πρέπει να καλείται σε ακρόαση προκειμένου να εκφράσει εγγράφως τις απόψεις του, αναπτύσσοντας τους προβαλλόμενους με την ενδικοφανή προσφυγή λόγους και τα τυχόν συνυποβαλλόμενα σε αυτήν νέα στοιχεία ή τα επικαλούμενα με το αίτημά του νέα πραγματικά περιστατικά.

Στην περίπτωση αυτή, η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών δύναται να ζητά από την αρμόδια φορολογική Αρχή τη διενέργεια πρόσθετων ελεγκτικών επαληθεύσεων, τάσσοντας ρητή προθεσμία, προκειμένου η τελευταία να της αποστείλει το σχετικό πόρισμά της. Ως νέα στοιχεία ορίζονται αυτά τα οποία δεν είχε στη διάθεσή της η φορολογική Αρχή και δεν ήταν δυνατόν να τα λάβει υπόψη της κατά τον χρόνο έκδοσης της προσβαλλόμενης πράξης.