Στο χτίσιμο νέων υπηρεσιών και περιεχομένου συνδρομητικής τηλεόρασης, παράλληλα με την ανάπτυξη των τηλεπικοινωνιακών δικτύων νέας γενιάς, προχωρούν οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών στην προσπάθειά τους να γίνουν πιο ελκυστικές στον τελικό καταναλωτή.
Ηδη, πάνω από 1 εκατ. νοικοκυριά διαθέτουν πλέον έναν λογαριασμό για σταθερό τηλέφωνο, Ιντερνετ και κινητή τηλεφωνία (3-play). Μάλιστα, τα 130 χιλιάδες νοικοκυριά, λαμβάνουν όλες τις υπηρεσίες σε ένα πακέτο, δηλαδή σταθερή – κινητή τηλεφωνία, Ιντερνετ και συνδρομητική τηλεόραση (4-play). «Τα νέα πακέτα που σήμερα αποτελούν μειοψηφία σε 3-5 χρόνια θα είναι ο κανόνας», αναφέρουν χαρακτηριστικά παράγοντες της αγοράς. Στο πλαίσιο αυτό, οι εταιρείες εμπλουτίζουν όχι μόνο το τηλεοπτικό περιεχόμενό τους, αλλά και τις υπηρεσίες τους προκειμένου να μπορούν να απευθυνθούν εμπορικά και στους πελάτες των άλλων, αντίπαλων δικτύων.

Η Cosmote TV
Mέσω της νέας υπηρεσίας Cosmote TV Multiroom, η Cosmote TV παρέχει στους συνδρομητές της τη δυνατότητα να βλέπουν ταυτόχρονα διαφορετικά κανάλια σε διαφορετικές τηλεοράσεις του σπιτιού, αλλά και να χρησιμοποιούν διαδραστικές τηλεοπτικές υπηρεσίες σε όλες τις οθόνες.
Με τη συγκεκριμένη υπηρεσία, που λειτουργεί μέσω της υβριδικής (hybrid) πλατφόρμας, τα νοικοκυριά θα μπορούν να ενεργοποιήσουν έως και 3 επιπλέον αποκωδικοποιητές (συνολικά τέσσερις) σε μία δορυφορική ή ευρυζωνική σύνδεση, προκειμένου όλα τα μέλη της οικογένειας να βλέπουν ταυτόχρονα το πρόγραμμα της επιλογής τους.
Ειδικότερα, μέσω της hybrid τεχνολογίας, οι συνδρομητές της υπηρεσίας Cosmote TV Multiroom θα μπορούν να παρακολουθούν ταυτόχρονα σε περισσότερες από μία τηλεοράσεις τα κανάλια της Cosmote TV, ενώ παράλληλα θα έχουν πρόσβαση στις διαδραστικές υπηρεσίες Cosmote Replay TV (για ετεροχρονισμένη παρακολούθηση προγραμμάτων), Cosmote Cinema on Demand (για την ενοικίαση ταινιών αμέσως μετά την προβολή τους στους κινηματογράφους) και Cosmote TV Plus (δωρεάν πρόσβαση σε ταινίες, σειρές και ντοκιμαντέρ από τα κανάλια Cosmote Cinema και History). Ακόμη, θα έχουν τη δυνατότητα να κάνουν εγγραφές σε όλους τους αποκωδικοποιητές τους.
Επιπλέον, η νέα υπηρεσία δίνει τη δυνατότητα στους συνδρομητές να σταματήσουν την προβολή ενός on demand προγράμματος σε μία τηλεόραση και να τη συνεχίσουν σε άλλη τηλεόραση, από το σημείο όπου σταμάτησαν.
Η υπηρεσία διατίθεται με κόστος 6,60 ευρώ τον μήνα για κάθε επιπλέον αποκωδικοποιητή, με 12μηνη δέσμευση.
Το Cosmote TV Multiroom είναι διαθέσιμο και για τους συνδρομητές των επαγγελματικών πακέτων της υπηρεσίας μέσω δορυφόρου.
Σημειώνεται ότι η Cosmote TV, εκτός των άλλων, προσφέρει πρόσβαση σε αποκλειστικό περιεχόμενο μέσα από 15 κανάλια δικής της παραγωγής (Cosmote Cinema, Cosmote Sport καιCosmote History) και συνολικά μέσα από 90 ψηφιακά κανάλια, με πληθώρα επιλογών σε όλες τις κατηγορίες προγράμματος. Επίσης, παρέχει on demand υπηρεσίες για την παρακολούθηση περιεχομένου.
Απαραίτητη προϋπόθεση για τη λειτουργία της υπηρεσίας η κατοχή hybrid αποκωδικοποιητή ή η αναβάθμιση υφιστάμενου αποκωδικοποιητή σε hybrid. Επίσης, θα πρέπει όλοι οι αποκωδικοποιητές να είναι συνδεδεμένοι στο ίδιο xDSL router και να έχουν πρόσβαση στο Ιντερνετ οποιουδήποτε παρόχου (αφορά τους συνδρομητές μέσω δορυφόρου). Περισσότερες πληροφορίες για την ενεργοποίηση της υπηρεσίας στο cosmotetv.gr
Η Vodafone
Νέα τηλεοπτική πλατφόρμα, η οποία θα δώσει καινούργιες δυνατότητες στη Vodafone TV, ετοιμάζει και η Vodafone Ελλάδας. Σύμφωνα με τον εμπορικό διευθυντή καταναλωτικών προϊόντων της Vodafone Αχιλλέα Κανάρη, η εταιρεία δημιουργεί μία νέα τηλεοπτική πλατφόρμα που θα έχει χαρακτήρα over-the-top (OTT) και θα παρέχει τηλεοπτικές υπηρεσίες ανεξαρτήτως δικτύων και συσκευών. Στρατηγικός στόχος είναι να προσφέρει προηγμένες υπηρεσίες επικοινωνίας και ψυχαγωγίας, απαντώντας στις σύγχρονες ανάγκες του ελληνικού νοικοκυριού συνολικά. «Η νέα εφαρμογή του Vodafone TV θα έχει διευρυμένες δυνατότητες που θα εξυπηρετούν αυτόν τον στόχο, προσφέροντας ευελιξία, σύγχρονες τεχνολογίες και μοναδικό περιεχόμενο», σημειώνει.
Ειδικότερα, στόχος είναι να εξελιχθούν παράλληλα και οι υπηρεσίες data, ακολουθώντας ουσιαστικά το πρόσφατο παράδειγμα του Vodafone PASS, ενός ειδικού προγράμματος μέσω του οποίου οι πελάτες μπορούν να βλέπουν βίντεο, χωρίς να καταναλώνουν το μπουκέτο των δεδομένων τους.
Η Vodafone, ακολουθώντας την πρακτική του Ομίλου σε άλλες χώρες, επενδύει στην τηλεοπτική της πλατφόρμα Vodafone TV, την οποία εμπλουτίζει με νέο περιεχόμενο. Τελευταία προσθήκη είναι τα αθλητικά κανάλια Novasports, τα οποία προστέθηκαν στο τηλεοπτικό πακέτο σε συνέχεια της εμπορικής συμφωνίας διανομής μεταξύ της εταιρείας και της Forthnet. Σύμφωνα με τον Α. Κανάρη, ήδη καταγράφεται σημαντική αποδοχή του νέου περιεχομένου από τους καταναλωτές. «Είμαστε ικανοποιημένοι από την έως τώρα εφαρμογή της συμφωνίας, παρότι βρισκόμαστε στην αρχή. Στη Vodafone πιστεύουμε στον εκδημοκρατισμό του τηλεοπτικού περιεχομένου. Η παροχή επιλογών για όλα τα γούστα και η διανομή του περιεχομένου σε πολλές πλατφόρμες θα δώσουν περισσότερες δυνατότητες στους πελάτες, απαντώντας στην ανάγκη για μια ολοένα και πιο προσωποποιημένη εμπειρία τηλεόρασης».
H Wind
Μέχρι το τέλος του έτους θα λανσάρει η Wind τη δική της υπηρεσία συνδρομητικής τηλεόρασης, καθώς είναι ο «τελευταίος των Μοϊκανών» στη συγκεκριμένη αγορά. Προς την κατεύθυνση αυτή συνεργάζεται με τη Zappware για την τεχνολογική πλατφόρμα, ενώ πρώτο βήμα στο τηλεοπτικό περιεχόμενο θα αποτελεί η συμφωνία της με τη Forthnet στα NovaSports. Σύμφωνα με στελέχη της, η Wind βρίσκεται σε συζητήσεις και με άλλους παρόχους τηλεοπτικού περιεχομένου και οι συμφωνίες που θα επιτευχθούν θα ανακοινωθούν λίγο πριν από το τέλος του έτους.