Η Κομισιόν προσπαθεί να κλείσει το τεχνολογικό χάσμα με την Κίνα για την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων και κάνει ακόμη πιο αυστηρά τα όρια για εκπομπές καυσαερίων.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε χθες μείωση των εκπομπών καυσαερίων κατά 30% έως το 2030 σε σχέση με τα όρια που θα βρίσκονται σε ισχύ έως το 2021. Ουσιαστικά με τους νέους περιορισμούς παρέχονται περισσότερα κίνητρα στις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες να στραφούν προς την κατασκευή οχημάτων που θα κινούνται με ηλεκτρισμό. Η Κομισιόν προτείνει ακόμη τη χρηματοδότηση υποδομών με 800 εκατ. ευρώ για να κατασκευαστούν χιλιάδες σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Οι Ευρωπαίοι θέλουν τα προετοιμαστούν για την τεχνολογική επανάσταση στις μεταφορές, που μπορεί να οδηγήσει τους παραδοσιακούς κινητήρες εσωτερικής καύσης στα μουσεία, όπως σχολίασε το Bloomberg. Απώτερος στόχος είναι να διατηρήσουν ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Volkswagen, η Fiat Chrysler και ο όμιλος PSA ηγετική θέση στην παγκόσμια αγορά οχημάτων.

ΠΑΤΟΥΝ ΓΚΑΖΙ. Η Κίνα έχει ήδη λάβει πολύ αυστηρά μέτρα για να στρέψει τις δικές της κατασκευάστριες εταιρείες την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων, θέτοντας συγκεκριμένα ελάχιστα όρια στον αριθμό τέτοιων καινούργιων οχημάτων που θα βγουν στην παραγωγή. Εως το 2019 το ποσοστό των νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα πρέπει να φτάνει το 10% της συνολικής παραγωγής οχημάτων στη χώρα. Το 2020 το ποσοστό αυτό θα ανέβει στο 12%. Ουσιαστικά, σε μερικά χρόνια από τώρα θα πρέπει να κατασκευάζονται στην Κίνα περίπου 7,5 εκατ. ηλεκτρικά οχήματα σε ετήσια βάση. Το Πεκίνο μάλιστα δεν είναι η μόνη κυβέρνηση που έχει τέτοιες βλέψεις. Η Ινδία επιθυμεί έως το 2030 όλα τα καινούργια αυτοκίνητα που θα πωλούνται στη χώρα να είναι ηλεκτρικά. Ηδη αρκετοί κατασκευαστές οχημάτων έχουν ανακοινώσει ότι σε μερικά χρόνια στην γκάμα τους δεν θα περιλαμβάνονται μοντέλα που θα κινούνται αποκλειστικά με παραδοσιακούς κινητήρες εσωτερικής καύσης. Το σχέδιο αυτό είναι αρκετά φιλόδοξο αλλά ο ανταγωνισμός αυξάνεται συνεχώς με έπαθλο την απόκτηση μεγαλύτερου μεριδίου αγοράς.