Ενα από τα μεγαλύτερα ντιλ πώλησης αεροσκαφών στον κόσμο έκλεισε η Airbus, κατά τη διάρκεια της αεροπορικής έκθεσης στο Ντουμπάι, που προσπαθεί συνεχώς να πάρει κεφάλι από τη μεγάλη της αντίπαλο, την αμερικανική Boeing.

Η ευρωπαϊκή Airbus έκλεισε προκαταρκτική συμφωνία για την πώληση 430 αεροσκαφών συνολικής ονομαστικής αξίας σχεδόν 50 δισ. δολαρίων. Αγοραστής είναι ο αμερικανός επενδυτής Μπιλ Φράνκε, ο οποίος ποντάρει στην επιτυχία των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους. Η εταιρεία του, η Indigo Partners, έχει συμμετοχές σε τέσσερις αεροπορικές εταιρείες, τη Frontier Airlines, τη Volaris του Μεξικού, την Jet Smarth της Χιλής και τη Wizz Air της Ουγγαρίας. Για αυτές τις αεροπορικές εταιρείες προορίζονται τα αεροσκάφη που αγοράζει ο 80χρονος επενδυτής από την Airbus.

Η αρχική προκαταρκτική συμφωνία αφορά την πώληση 273 αεροσκαφών τύπου A320neo και 157 αεροσκαφών τύπου A321neo. Επειδή η παραγγελία είναι μεγάλη, η εταιρεία του Φράνκε αναμένεται να κερδίσει σημαντική έκπτωση από την Airbus, όμως οι δύο πλευρές δεν αποκάλυψαν το τελικό ποσό της συμφωνίας για την αγορά όλων αυτών των αεροσκαφών.

Η συμφωνία αυτή της Airbus ήλθε ως απάντηση σε ένα ακόμη πολύ μεγάλο ντιλ που είχε κλείσει λίγες ώρες πριν η Boeing, για την πώληση 175 αεροσκαφών τύπου Boeing 737 Max με ονομαστική αξία περίπου 27 δισ. δολαρίων. Αγοραστής είναι η αεροπορική εταιρεία Flydubai.

Οι δύο αυτές μεγάλες συμφωνίες δείχνουν το πώς οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους «ξαναγράφουν τους κανόνες» στον κλάδο των αερομεταφορών, όπως σχολιάζει το Reuters. Οι εταιρείες χαμηλού κόστους κάνουν μεγάλες παραγγελίες για να πετύχουν χαμηλότερες τιμές και συνεχίζουν να λειτουργούν με συγκεκριμένο μοντέλο. Το μοντέλο αυτό τους επιτρέπει να πωλούν φθηνά εισιτήρια από τη μια, αλλά και να παρέχουν ταυτόχρονα ειδικές επιπλέον υπηρεσίες και ευκολίες, για τις οποίες οι επιβάτες τους καλούνται να πληρώσουν περισσότερα χρήματα εάν θέλουν να έχουν πρόσβαση σε αυτές.

Η τελευταία αυτή συμφωνία της Airbus αποτελεί επίσης το κύκνειο άσμα για τον επικεφαλής πωλήσεων της ευρωπαϊκής εταιρείας Τζον Λίχι, ο οποίος τους επόμενους μήνες θα βγει στη σύνταξη. Ο 67χρονος Αμερικανός Λίχι από το 1994 μέχρι σήμερα έχει επιβλέψει την πώληση αεροσκαφών της Airbus, ονομαστικής αξίας άνω των 1,7 τρισ. δολαρίων, και έχει βοηθήσει στη σημαντική αύξηση του μεριδίου αγοράς της ευρωπαϊκής εταιρείας. Η Airbus είχε αρχικά μερίδιο αγοράς 18% και πλέον έχει μερίδιο κοντά στο 50%, όσο και η μεγάλη της ανταγωνίστρια Boeing. Η αερομαχία μεταξύ των δύο γιγάντων αναμένεται τώρα να συνεχιστεί ακόμη πιο έντονη, καθώς οι δύο εταιρείες εξακολουθούν να κερδίζουν η μια από την άλλη κι άλλα ντιλ.