Πικρές αλήθειες για το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας είπε χθες ο Γιάννης Στουρνάρας. Μιλώντας σε εκδήλωση του Ιδρύματος Fulbright στη Γεννάδειο Βιβλιοθήκη με θέμα «Μόρφωση – Εκπαίδευση και Οικονομική Ανάπτυξη» ο διοικητής της Τραπέζης της Ελλάδος και καθηγητής στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών όχι μόνο ανέδειξε τη στενή σχέση μεταξύ των τριών αυτών παραγόντων, αλλά προχώρησε και σε προτάσεις για την αναβάθμιση και την αποτελεσματικότερη διασύνδεσή τους στην ελληνική πραγματικότητα. Μεταξύ άλλων ο Στουρνάρας πρότεινε:
n Την ανάπτυξη κέντρων αριστείας που θα προσελκύσουν μια κρίσιμη μάζα επιστημόνων και ερευνητών και μπορούν να συμβάλουν στην επιστροφή εξειδικευμένου ανθρώπινου δυναμικού που έχει φύγει στα χρόνια της κρίσης.
n Την αντιμετώπιση του οικονομικού αναλφαβητισμού. Η στοιχειώδης κατανόηση της λειτουργίας του οικονομικού περιβάλλοντος βελτιώνει την ικανότητα των πολιτών να κάνουν τις βέλτιστες επιλογές, αλλά συμβάλλει και στην οικοδόμηση δημόσιας στήριξης για “συνετές πολιτικές”, είπε.
n Την αποκέντρωση του ελέγχου και της διοίκησης του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας, η οποία δεν μπορεί να γίνει χωρίς μηχανισμούς αξιολόγησης και λογοδοσίας των συμμετεχόντων.
Τώρα τι σχέση έχουν όλα αυτά με την πολιτική Γαβρόγλου στο υπουργείο Παιδείας; Καμία, αν κρίνει κανείς από την επαναφορά των φοιτητικών παρατάξεων στα Συμβούλια διοίκησης των πανεπιστημίων, την κατάργηση της αριστείας και βεβαίως τον λαϊκισμό που διαπερνά απ’ άκρη σ’ άκρη την πολιτική της σημερινής κυβέρνησης.

Κυβερνητικά fake news!

Πάντως, ο υπουργός Παιδείας φαίνεται ότι ξεπέρασε τον εαυτό του! Στην ιστοσελίδα του υπουργείου Παιδείας προστέθηκε link με έντονο κόκκινο χρώμα και τον χαρακτηρισμό… fake news.
Μεταξύ δε των fake news συμπεριέλαβε και δημοσίευμα των «ΝΕΩΝ» που αναφερόταν στην επιστροφή της διαγωγής στα σχολεία η οποία καταργήθηκε τον περασμένο Μάρτιο και γίνεται τώρα από κοσμία… μεμπτή.
Το υπουργείο Παιδείας λοιπόν αποκαλύπτει την «αλήθεια», αναφέροντας κάτω από το δημοσίευμα των «ΝΕΩΝ» συγκεκριμένες παραγράφους από τη σχετική απόφασή του και αφαιρώντας άλλες!
Αναφέρει συγκεκριμένα μόνο την παράγραφο του σχεδίου της υπουργικής απόφασης που δόθηκε στους δημοσιογράφους στις 9 Νοεμβρίου, στην οποία περιγράφεται ότι «ο χαρακτηρισμός της διαγωγής των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης έχει παιδαγωγικό χαρακτήρα» και δεν θα αναγράφεται στους τίτλους σπουδών τους. Κάτι που αναφέρουν άλλωστε και «ΤΑ ΝΕΑ» στο ρεπορτάζ τους.
Στη συνέχεια όμως, το υπουργείο Παιδείας κόβει την αμέσως επόμενη παράγραφο της υπουργικής απόφασης (άρθρο 33, παρ.4, σελίδα 52 του σχεδίου) που αναφέρει επί λέξει: «4. Η διαγωγή κάθε μαθητή/τριας χαρακτηρίζεται ως «εξαιρετική», «καλή» ή «μεμπτή» ως εξής:
α) «Εξαιρετική» χαρακτηρίζεται η διαγωγή του/της μαθητή/τριας, όταν τηρεί απολύτως τους κανόνες της σχολικής ζωής.
β) «Καλή» χαρακτηρίζεται η διαγωγή του/της μαθητή/τριας, όταν υπάρχουν παρεκκλίσεις από την τήρηση των κανόνων της σχολικής ζωής.
γ) «Μεμπτή» χαρακτηρίζεται η διαγωγή μαθητή/τριας όταν αυτός/ή αποκλίνει από την προσήκουσα διαγωγή σε βαθμό ανεπίτρεπτο, αλλά κρίνεται ότι είναι δυνατή η επανόρθωση της παρέκκλισης αυτής εντός του ίδιου σχολικού περιβάλλοντος».