Χωρίς όφελος για την πλειονότητα των εμπορικών επιχειρήσεων της χώρας πέρασαν και οι φετινές ενδιάμεσες εκπτώσεις του Νοεμβρίου, καθώς μόλις μία στις δέκα επιχειρήσεις είδε αυξήσεις στα ταμεία της, με περίπου το 50% της αγοράς να μετρά χαμηλότερους τζίρους σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Την εικόνα αυτή δείχνουν τα στοιχεία που δημοσιοποίησε χθες η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας για τις ενδιάμεσες εκπτώσεις Νοεμβρίου 2017, τα οποία αφορούν το σύνολο των παραδοσιακών εμπορικών αγορών αστικών κέντρων της χώρας και καταγράφουν τις απόψεις μεγάλου μέρους των εμπορικών συλλόγων. Σύμφωνα με τους εμπόρους, το 47% των επιχειρήσεων πραγματοποίησε λιγότερες πωλήσεις από το 2016, το 37% κινήθηκε στα ίδια με τα περσινά επίπεδα, ενώ μόλις το 10% είδε αύξηση σε σύγκριση με το 2016.
Στις φετινές ενδιάμεσες εκπτώσεις, περισσότεροι ήταν οι επιχειρηματίες που συμμετείχαν, και συγκεκριμένα το 70%, με τις έξι στις δέκα από αυτές να έχουν πραγματοποιήσει εκπτώσεις στο σύνολο των προϊόντων που διαθέτουν στο κατάστημα. Τα καταστήματα ένδυσης και υπόδησης εμφάνισαν το μεγαλύτερο ποσοστό συμμετοχής στις ενδιάμεσες εκπτώσεις, 85%, ενώ αναφορικά με το ύψος των παρεχόμενων εκπτώσεων μία στις τρεις επιχειρήσεις επέλεξε να πραγματοποιήσει εκπτώσεις μεταξύ 11% και 20%, μία στις πέντε μεταξύ 21% και 40% και μία στις δέκα κινήθηκε είτε σε χαμηλού επιπέδου εκπτώσεις, 1%-10%, είτε σε υψηλού επιπέδου, άνω του 40%.
Στις φετινές εκπτώσεις ο κλάδος του οικιακού εξοπλισμού ήταν αυτός που δέχθηκε τις μεγαλύτερες πιέσεις, δεδομένου ότι το 54% των επιχειρήσεων είχε μείωση στις πωλήσεις του σε σύγκριση με το 2016 και μόλις το 2% δήλωσε αύξηση.
Στο πλαίσιο της έρευνας της ΕΣΕΕ, τέθηκε στους εμπόρους το ερώτημα εάν θεωρούν ότι οι ενδιάμεσες εκπτώσεις είναι ωφέλιμες για τις επιχειρήσεις. Η πλειονότητα των επιχειρηματιών, σε ποσοστό 48%, δήλωσε ότι οι ενδιάμεσες φθινοπωρινές εκπτώσεις δεν επηρεάζουν τον συνολικό τζίρο της φθινοπωρινής – χειμερινής περιόδου. Περίπου ένας στους τρεις είπε ότι το συγκεκριμένο μέτρο έχει αρνητικό αντίκτυπο όσον αφορά τις συνολικές πωλήσεις και ένας στους πέντε θετικό. Μάλιστα, για μία ακόμη φορά αποτυπώνεται η δυσαρέσκεια του εμπορικού κόσμου προς το μέτρο των ενδιάμεσων εκπτώσεων, με το 60% των επιχειρηματιών να δηλώνει αντίθετο.