Ο 35ος Αυθεντικός Μαραθώνιος της Αθήνας πέρασε στην Ιστορία ώς ένας από τους πιο πετυχημένους. Οχι μόνο επειδή τερμάτισαν τόσοι πολλοί (14.470 ήταν οι τερματίσαντες στον αγώνα των 42.195 μ.), αλλά γιατί για πρώτη φορά δεν χρειάστηκε να διακομιστεί ούτε ένας από τους συμμετέχοντες έστω προληπτικά σε νοσοκομείο για τις πρώτες βοήθειες ή από αδιαθεσία. Επίσης υπήρχε εφέτος ο ξεχωριστός τερματισμός για τους ελίτ αθλητές και τους αθλητές του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος, αλλά και το μεγαλύτερο ιατρείο (έγινε επέκταση) στο Παναθηναϊκό Στάδιο. Οπως επίσης ότι για πρώτη φορά υπήρξε και ειδικός φωτισμός στο Στάδιο.
«Ολα αυτά εντάσσονται σε κάποιες καινοτομίες που κάθε χρόνο βάζουμε και ήταν πράγματι από τις καλύτερες διοργανώσεις. Το στοίχημα είναι όμως μπροστά μας και είμαστε εδώ για να το κερδίσουμε παρέα με την περιφέρεια και τους Δήμους Αθήνας και Μαραθώνα λέει στο «Τρέχω» ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Γυμναστικών Αθλητικών Σωματείων (ΣΕΓΑΣ) Κώστας Παναγόπουλος, που ήδη σκέφτεται την επόμενη διοργάνωση. «Σκέφτομαι όχι μόνο τον 36ο Μαραθώνιο, αλλά και τις υποδομές που πρέπει να γίνουν για να φτάσουμε στο μαγικό νούμερο της υποδοχής 25.000 μαραθωνοδρόμων από 18.500 που είναι σήμερα. Η Ρένα Δούρου είναι στο πλευρό μας έχοντας καθοριστική συμβολή και έχει ήδη εξασφαλισμένο το κονδύλι από την Περιφέρεια Αττικής, για τις απαιτούμενες βελτιώσεις που είναι ουσιαστικά όλες αυτή τη στιγμή στην αφετηρία.
Στα χέρια της έχει ήδη την έκθεση των ανθρώπων μας για τις υποδομές που πρέπει να γίνουν στην περιοχή του Μαραθώνα, κυρίως στην αφετηρία, καθώς και στη δημιουργία μιας δεύτερης εναλλακτικής όδευσης», τονίζει ο Κώστας Παναγόπουλος, με τον έμπειρο Βαγγέλη Παπαποστόλου να έχει ήδη κάνει τις μελέτες με τους συνεργάτες του και η έκθεση έχει κατατεθεί από τις 20 Ιουλίου στην Περιφέρεια Αττικής, ενώ θα γίνει και το ραντεβού με τον υφυπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη. Το «Τρέχω» παρουσιάζει σήμερα αποκλειστικά αυτή την έκθεση.

Η ΕΚΘΕΣΗ:

Σχεδιάζοντας το μέλλον
Στόχος του κειμένου που ακολουθεί είναι να προσδιοριστούν οι προτεραιότητες δράσης που μπορούν να επιτρέψουν την υπέρβαση του σημερινού ορίου των 18.500 συμμετοχών / δρομέων στην κλασική αυθεντική διαδρομή του μαραθωνίου δρόμου. Πάντα βεβαίως με απόλυτη τήρηση των προδιαγραφών ασφάλειας, αλλά και παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών σε όλους τους συμμετέχοντες. Με βάση την εξέλιξη της ζήτησης και υπό τις προϋποθέσεις που εκτίθενται στη συνέχεια, εκτιμάται ότι τα επόμενα χρόνια ο ΑΜΑ θα μπορούσε να φτάσει τις 25.000 συμμετοχές.
Βασικές προϋποθέσεις για να συμβεί αυτό είναι:
Παρεμβάσεις / υποδομές άμεσα συνδεδεμένες με την αφετηρία του Αυθεντικού Μαραθωνίου
1. Επέκταση της εγκατάστασης της Αφετηρίας προς τα πίσω, προς την πίσω πλευρά της λεγόμενης Αίθουσας Κλήσης (αυτό είναι το κτίριο στο τέλος της σημερινής ευθείας της εκκίνησης του Μαραθωνίου) με αξιοποίηση του ιδιόκτητου χώρου πίσω από την εν λόγω εγκατάσταση μέσω δημιουργίας μόνιμων υποδομών, δηλ. κατασκευή κεκλιμένης ράμπας εισόδου στην Αίθουσα Κλήσης από το σημερινό πάρκινγκ εκεί πίσω, διεύρυνση της περίφραξης του χώρου, αναδιαμόρφωση και κατασκευή νέου πάρκινγκ και ό,τι άλλο χρειάζεται για τη λειτουργικότητα και την ασφάλεια των δρομέων που θα κινούνται/περνούν από αυτόν τον χώρο (βλέπετε χάρτη / απεικόνιση χώρου 1α και 1β). Το έργο θα συνδέσει τον σημερινό χώρο (ευθεία και Αίθουσα Κλήσης) εκκίνησης των δρομέων με τους δρόμους και τις υποδομές πίσω από την Αίθουσα Κλήσης (και μέχρι το παλιό Δημαρχείο Μαραθώνα) και ως εκ τούτου θα επιτρέψει την ασφαλή αύξηση του αριθμού των δρομέων που μπορεί να υποδεχθεί η εγκατάσταση, αφού θα διευρύνει τις δυνατότητες υποδοχής, προετοιμασίας και εκκίνησης στην Ιστορική Αφετηρία του Αυθεντικού Μαραθωνίου.
2. Ολοκλήρωση της ημιτελούς γέφυρας (98 μ. υπολειπόμενα) και του σχετικού μικρού δρόμου (κάθετα στην οδό Σπηλαίου Πανός), η οποία θα δώσει άμεση προσβασιμότητα στην πίσω πλευρά της εγκατάστασης της Αφετηρίας από τη Λεωφόρο Μαραθώνος, περίπου στο ύψος του Μουσείου. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η επανενεργοποίηση της απαλλοτρίωσης της περιοχής για την επέκταση/ ολοκλήρωση της γέφυρας (βλ. χάρτη/ απεικόνιση χώρου 1α). Το έργο θα επιτρέψει την ασφαλή αύξηση του αριθμού των δρομέων που μπορεί να υποδεχθεί η εγκατάσταση, αφου θα διευρύνει την πρόσβαση από τον ιστό της πόλης στην Αφετηρία και συνεπώς τις δυνατότητες ασφαλούς υποδοχής, προετοιμασίας και εκκίνησης στην Ιστορική Αφετηρία του Αυθεντικού Μαραθωνίου.
Παρεμβάσεις / υποδομές έμμεσα συνδεδεμένες με την αφετηρία του Αυθεντικού Μαραθωνίου
3. Διαμόρφωση / ασφαλτόστρωση της οδού Αγίου Αθανασίου (κατά προσέγγιση 1.400 μ.), δρόμου παράλληλου με τη Λεωφόρο Δημοκρατίας, μέσα στον ιστό της πόλης του Μαραθώνα, ο οποίος δίνει πρόσβαση εισόδου και εξόδου, από και προς τη Λεωφόρο Σουλίου προς και από την πόλη του Μαραθώνα (βλ. χάρτη / απεικόνιση χώρου 2). Το έργο θα δημιουργήσει μία δεύτερη, εναλλακτική όδευση εισόδου και εξόδου της πόλης του Μαραθώνα και είναι απαραίτητο τόσο για την πρόσβαση και εξυπηρέτηση των δρομέων στο πίσω μέρος της Αφετηρίας και γενικότερα την ασφάλεια της διοργάνωσης, όσο και για την εξυπηρέτηση των κατοίκων της πόλης / ευρύτερης περιοχής και των διερχόμενων οδηγών και επισκεπτών.
4. Βελτίωση (μόνο νέα ασφαλτόστρωση) της οδού Αγίας Μαρίνας κ.λπ. έως Φειδιππίδου (όδευση λεωφορείων αθλητών και VIP κ.λπ.), η οποία αποτελεί εναλλακτική – παράλληλη με τη Λεωφόρο Μαραθώνος όδευση προς Αθήνα (Αγίας Μαρίνας – Ελευθερίας –Δημοσθένους – Αγίου Παντελεήμονος –Φειδιππίδου- Λεωφόρου Μαραθώνος). Το έργο θα διευκολύνει σημαντικά τη λειτουργία της Αφετηρίας, την κίνηση προς και από αυτή, την πρόσβαση χιλιάδων επισκεπτών και ιδίως την αξιοπρεπή, ασφαλή και χωρίς ρίσκο αποχώρηση των εκατοντάδων VIP και διοργανωτών μαραθωνίων δρόμων από όλο τον κόσμο.
Αμεσες παρεμβάσεις / αποφάσεις / συντηρήσεις στην αφετηρία και διαδρομή του Αυθεντικού Μαραθωνίου
Η υλοποίηση των βασικών προϋποθέσεων που αναφέρθηκαν ήδη, προκειμένου να αυξηθεί ο αριθμός των συμμετεχόντων στους 25.000, πρέπει να συμπληρωθεί από άμεσες δράσεις προκειμένου να συντηρηθεί η εγκατάσταση της αφετηρίας, όπου τον Νοέμβριο πρέπει να εξυπηρετηθούν σε καθεστώς πλήρους ασφάλειας οι 18.500 συμμετέχοντες στον Αυθεντικό Μαραθώνιο του 2017 (σ.σ.: μην ξεχνάμε ότι η έκθεση κατατέθηκε το καλοκαίρι, πριν από τον φετινό Μαραθώνιο). Συγκεκριμένα:
5. Συντήρηση υφιστάμενων εγκαταστάσεων (ηλεκτρολογικά –καθίζηση κ.λπ.).
6. Διασφάλιση έναρξης του έργου αλλαγής του χλοοτάπητα του γηπέδου, μετά τη διεξαγωγή του Αυθεντικού Μαραθωνίου 2017 (12 Νοεμβρίου).
7. Οριοθέτηση του πάρκινγκ των εγκαταστάσεων (οργάνωση και διαμόρφωση των εισόδων –εξόδων επί της Λεωφόρου Σουλίου και οδού Αγίας Μαρίνας, βλ. χάρτη / απεικόνιση χώρου 2).
8. Τόνωση της μπλε γραμμής που ακολουθούν οι δρομείς σε όλο το μήκος της Μαραθώνιας Διαδρομής.