Μεγαλώνει συνεχώς το μέτωπο των ευρωπαϊκών χωρών που θα ήθελαν να δουν να επιβάλλεται ειδικός φόρος στην πώληση διαδικτυακών υπηρεσιών από εταιρείες-γίγαντες του Ιντερνετ, όπως είναι η Facebook και η Google. Μετά τη Γερμανία, τη Γαλλία και την Ισπανία, τώρα – όπως όλα δείχνουν – και η Ιταλία θα ήθελε να δει να αντιμετωπίζεται με περισσότερο σθένος το φαινόμενο της φοροαποφυγής. Η Ανω Βουλή της Ιταλίας αναμένεται να εξετάσει αυτή την εβδομάδα πρόταση για την επιβολή ειδικού φόρου στην πώληση ψηφιακών υπηρεσιών, όπως είναι οι διαφημίσεις που πουλάνε η Google και η Facebook, σημειώνουν οι «Φαϊνάνσιαλ Τάιμς». Εάν περάσει το μέτρο, οι αγοραστές τέτοιων ψηφιακών υπηρεσιών στην Ιταλία θα πρέπει να παρακρατούν το 6% της αξίας της αγοράς που κάνουν και να αποδίδουν το ποσό αυτό στην Εφορία της χώρας, αναφέρει η βρετανική εφημερίδα. Επίσης αναφέρεται ότι θα εξαιρούνται από τον φόρο οι αγορές από ιδιώτες και όλες οι αγορές κάτω των 30 ευρώ.

ΕΥΡΕΙΑ ΣΤΗΡΙΞΗ. Το μέτρο αυτό φαίνεται ότι έχει τη στήριξη του κυβερνώντος κεντροαριστερού Δημοκρατικού Κόμματος, αφού οι «Φαϊνάνσιαλ Τάιμς» φιλοξενούν δηλώσεις του βουλευτή του κόμματος αυτού Μάσιμο Μουτσέτι, ο οποίος κάνει λόγο για καταπολέμηση της φοροαποφυγής. Στην Ευρώπη έχουν αρχίσει να εκδηλώνονται μεγάλες αντιδράσεις για το ζήτημα αυτό, το οποίο είναι μεν νόμιμο, αλλά προκαλεί το δημόσιο αίσθημα ειδικά σε περιόδους λιτότητας. Πολλές πολυεθνικές, κυρίως από τον χώρο της τεχνολογίας όπου κυριαρχούν αμερικανικές εταιρείες, βγάζουν κέρδη σε μια ευρωπαϊκή χώρα και στη συνέχεια τα μεταφέρουν σε άλλη, επειδή εκεί έχουν κάνει συμφωνία για χαμηλότερη φορολόγηση. Η πρακτική αυτή είναι νόμιμη, αλλά στερεί από πολλά κράτη σημαντικά έσοδα και επιτρέπει σε εταιρείες να πληρώνουν χαμηλούς φόρους για τεράστια κέρδη. Την επιβολή φόρου στις ψηφιακές πωλήσεις έχει προτείνει και η Γαλλία εδώ και περίπου δύο μήνες. Η Ιταλία τώρα ενδέχεται να γίνει η πρώτη χώρα που θα καταφέρει να περάσει τέτοια νομοθεσία.