Είπαν ναι στην Black Friday 2017, έκαναν τα ψώνια τους και ενίσχυσαν τις πωλήσεις των καταστημάτων. Περίπου 30% των καταναλωτών, 1 στους 3, στην πλειονότητά τους νέοι 18-24 ετών και γυναίκες (40,1%), πραγματοποίησαν αγορές την περασμένη Παρασκευή 24 Νοεμβρίου όπως δείχνουν τα στοιχεία της έρευνας «Χαρτογράφηση καταναλωτών σχετικά με την Black Friday 2017» της Ιerax analytix.
Οι περισσότεροι καταναλωτές, σχεδόν 6 στους 10, επέλεξαν σε φυσικά καταστήματα να κάνουν τις αγορές τους, σε ηλεκτρονικά επέλεξε να ψωνίσει το 24,3%, ενώ περίπου 2 στους 10 συνδύασαν τα ψώνια τους και στις δυο μορφές επιχειρήσεων. Χαμηλό ποσοστό επέλεξε να κάνει αγορές σε μικρά καταστήματα τοπικών αγορών, μόλις το 18%, ενώ οι 8 στους 10 κατευθύνθηκαν σε μεγάλες αλυσίδες και πολυκαταστήματα. Σύμφωνα με την έρευνα, σε 6 μεγάλες επιχειρήσεις κυρίως ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών αλλά και ένδυσης. Οσον αφορά τα χρήματα που ξόδεψαν, 58,7% των καταναλωτών έδωσαν για αγορές μέχρι 100 ευρώ, 18,5% από 101-200 ευρώ, 14,3% από 201-400 ευρώ ενώ το 6,3% πάνω από τα 400 ευρώ.
Οσοι δεν βγήκαν στην αγορά την Black Friday το έκαναν γιατί θεωρούν ότι τα καταστήματα δεν κάνουν πραγματικές εκπτώσεις (65,3%), ενώ 1 στους 5 (20%) δήλωσε πως δεν είχε την οικονομική δυνατότητα να ψωνίσει κάποιο προϊόν που ήθελε. Περίπου το ίδιο ποσοστό δήλωσε πως δεν βρήκε τα προϊόντα που ήθελε σε έκπτωση και το ίδιο ότι δεν είχε ανάγκη να ψωνίσει κάτι.
Οπως δήλωσε ο προέδρος της ΕΣΕΕ Βασίλης Κορκίδης για τα αποτελέσματα της κίνησης στη φετινή Black Friday «φέτος παρατηρήθηκε μεγαλύτερη συμμετοχή επιχειρήσεων καθώς και εντονότερο ενδιαφέρον των καταναλωτών στη συγκεκριμένη προωθητική ενέργεια. Οι καταναλωτές σίγουρα φάνηκε να ευχαριστήθηκαν τις στοχευμένες αγορές τους κυρίως στα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη, στην κινητή τηλεφωνία, στα είδη δώρων και τα καλλυντικά, με αποτέλεσμα η Μαύρη Παρασκευή να εξελιχθεί σε άσπρη μέρα για τα ταμεία, κυρίως των μεγάλων και ισχυρών της αγοράς, αλλά και όσων μικρομεσαίων είχαν γεμάτα ράφια και έκαναν γενναίες προσφορές.
Τις επόμενες ημέρες πάντως ακολουθεί η Εβδομάδα Ηλεκτρονικού Εμπορίου 2017, η οποία τελεί υπό την αιγίδα του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης, και φέτος θα διαρκέσει από την Παρασκευή 1 Δεκεμβρίου έως την Πέμπτη 7 Δεκεμβρίου. Στόχος της δράσης που διενεργείται στην Ελλάδα για 5η χρονιά από το 2013 είναι αφενός μία ευκαιρία του καταναλωτικού κοινού να αγοράσει σε τιμές προσφοράς και αφετέρου η εκπαίδευση και ενημέρωσή του στη διαδικασία της online αγοράς και των πλεονεκτημάτων της. Μετά την Black Friday και τη cyber Monday μπαίνουμε στον τελευταίο μήνα του έτους και στη τελική ευθεία της χριστουγεννιάτικης εορταστικής αγοράς που θα κρίνει και το τελικό αποτέλεσμα της συνολικής κατανάλωσης και του ετήσιου τζίρου των επιχειρήσεων του λιανικού εμπορίου για φέτος» σημειώνει ο Βασίλης Κορκίδης.