Σενάριο δολιοφθοράς που οδήγησε στη βύθιση του Αγία Ζώνη ΙΙ λέγεται πως εξετάζουν εμπειρογνώμονες καθώς μετά την ανέλκυσή του, πάντα κατα πληροφορίες, διαπιστώνεται η ύπαρξη τρύπας με φορά της λαμαρίνας προς τα μέσα.

Η πλευρά της πλοιοκτήτριας εταιρείας για τη βύθιση του πλοίου δεν είχε αποκλείσει από την αρχή ως αιτία του ναυαγίου την πιθανότητα κάποιας δολιοφθοράς.

Να σημειωθεί ότι η δικαστική έρευνα της υπόθεσης βρίσκεται στα χέρια της 5ης ανακρίτριας Πειραιά, η οποία έχει ορίσει πραγματογνώμονα για την υπόθεση του ναυαγίου, ενώ δύτες της αναδόχου εταιρείας πραγματοποίησαν σήμερα, Πέμπτη, μία τελευταία βιντεοσκόπηση του πλοίου και του βυθού, όπου βρισκόταν εδώ και δυόμισι μήνες.

Προανάκριση για την υπόθεση του ναυαγίου πραγματοποιείται ταυτόχρονα από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά αλλά και την ΕΛΥΔΝΑ (Ελληνική Υπηρεσία Διερεύνησης Ναυτικών Συμβάντων), όπου έως σήμερα έχουν καταθέσει ορισμένα από τα μέλη του πληρώματος.

Μετά την επιτυχή επιχείρηση ανέλκυσής του, το «Αγία Ζώνη ΙΙ» φυλάσσεται επί 24ωρου βάσεως από στελέχη του λιμενικού σώματος, σε ναυπηγείο στα Αμπελάκια Σαλαμίνας.

Η επιχείρηση ανέλκυσης και απομάκρυνσης του ναυαγίου επιτεύχθηκε από εξειδικευμένο προσωπικό, με την χρήση ενός πλωτού γερανού ελκτικής ισχύος 1300 τόνων, ρυμουλκών, αντιρρυπαντικών σκαφών και εξειδικευμένου καταδυτικού συνεργείου.

Το πλοίο συνόδευσαν απορρυπαντικά σκάφη και ρυμουλκά, καθώς και πλωτά του λιμενικού σώματος, ενώ στο σημείο όπου μεταφέρθηκε, τοποθετήθηκε πλωτό φράγμα για προληπτικούς λόγους.

Υπενθυμίζεται ότι το δεξαμενόπλοιο, κατασκευής 1972 και με χωρητικότητα 3.205 τόνων, βυθίστηκε νοτιοδυτικά της νησίδας Αταλάντης, ενώ ήταν αγκυροβολημένο και φορτωμένο με 2.200 μετρικούς τόνους fuel oil και 370 μετρικούς τόνους marine gas oil, ενώ σε αυτό επέβαιναν δύο μέλη του πληρώματος από τα συνολικά 11.