Δεν έγινε τελικά κατανοητό αν διαμαρτύρονταν για τον Ανθιμο, ή για τον Λάνθιμο. Και ορθώς δεν διαμαρτυρήθηκαν –οι ίδιοι –για το ότι κάνανε επίτιμο διδάκτορα στο ΤΕΙ τον Καμμένο, εφόσον πρόκειται για προοδευτικό και μη σκοταδιστικό άτομο, το οποίο παραδόξως καταδέχεται να συνεργάζεται με τον Πολάκη και λοιπούς αντιδραστικούς.
Θα πεις, απ’ την άλλη: οι διαμαρτυρίες για τον Ανθιμο χρησιμεύουν για να καταποθεί ευκολότερα ο Καμμένος, όπως πήγαν να κρύψουν τον Τραμπ πίσω απ’ την Μακρόνησο. Τι Σαουδική, τι Σουηδική Αραβία.
Γενικώς ζούμε μια κατάσταση όπου το πράσο δεν κάνει τον παπά, και ο παπάς διορίζεται απ’ τον γιο στην ενορία των Λεωφορείων. Οπου τιμώνται για το σθένος τους οι α-σθενείς. Και ευτυχώς που δεν υπάρχει ΕΣΣΔ γιατί μπορεί να έπαιρνε βραβείο Λένιν ειρήνης κι ο Κουφοντίνας.
Στο The Voice υπάρχει περισσότερη λογική και δικαιοσύνη. Ο Μουζουράκης διαθέτει οξύτερη ευθυκρισία από πολλούς στην Ευρώπη και στον κόσμο –και, αν το δεις αλλιώς, πώς να μην ακούω φωνές με τόσους τραγουδιστές στην Ελλάδα; Ακούω φωνές, τελευταίως, ακούω φωνές από παντού.
Η χώρα έχει σαλτάρει, το έχει παρατηρήσει ακόμα και η Ραχήλ –αν και το θέμα είναι ευρύτερο, ας πούμε στην Ευρώπη και στον κόσμο τα πράγματα είναι χειρότερα. Ο Πούτιν στηρίζει τον Μαδούρο, η Κίνα στηρίζει τον Κιμ, αλλά μόνο ο Τραμπ είναι ο τρελός. Εξαρτάται, δηλαδή, πώς θες να τα δεις. Αυτή είναι και ήταν πάντα η Ιστορία. Πώς το έλεγε ο Νίτσε; Το γεγονός δεν υπάρχει, παρά μόνο οι ερμηνείες του. Τι Σαουδική, τι Σουηδική Αραβία.
Ή, αλλιώς: θα ήμουν αντικειμενικός, αν ήμουν αντικείμενο. Και είμαι υποκειμενικός εφόσον είμαι υποκείμενο. (Αρκεί να μην είσαι κατηγορούμενο, ή κατηγορούμενος).
Βραβεύτηκε ο Λάνθιμος, ε, από σπόντα γιατί όχι και ο Ανθιμος; Ρητορική υπάρχει για όλους και για όλα. Εντός τριλέπτου μπορώ να σας γράψω ένα ανθέμιο, δηλαδή τους λόγους για τους οποίους πρέπει να βραβευτεί ο Ανθιμος, ή να μη βραβευτεί, με την ίδια πειστικότητα. Ανευ σημασίας και νοήματος τα επίγεια.
Ας πούμε, αν ένας παπάς στη Λατινική Αμερική εκδηλωθεί υπέρ των Σαντινίστας, είναι ήρωας, αν είναι εναντίον, τότε από πού αντλεί το δικαίωμα να πολιτεύεται;
Οι ιερείς δεν πολιτεύονται, εκτός αν είναι υπέρ ημών. Ο καπετάν Ανυπόμονος που ήταν μαζί με τον Αρη Βελουχιώτη, πολιτεύονταν; Βεβαίως και ορθώς, διότι ήταν μαζί μας. Και ποιοι είμαστε εμείς; Τρέχα-γύρευε.
Εξάλλου κι εγώ γεννήθηκα δίπλα στον Αρη. Οχι τον Βελουχιώτη, εννοώ τον Αρη Θεσσαλονίκης στο Χαριλάου, άσχετα αν είμαι οπαδός του Ηρακλή. Γριά. Κι εμείς οι Ηρακλειδείς είμαστε οι πρώτοι αρσενικοί που τους αποδέχτηκαν ως γριές, πολύ πριν από το σχετικό νομοσχέδιο. Είμαστε νόμιμοι trans εδώ και δεκαετίες.
Κι ο Σκαρίμπας πήρε παράσημο, βραβείο, και την άλλη μέρα πήγε και το πούλησε στην λαϊκή. Αλλά θα πεις εδώ, πια, παίζουμε μπιρίμπα, δεν παίζουμε Σκαρίμπα.
Που σημαίνει ότι μέσα στην γενική παράνοια, όλα είναι λογικά, γι’ αυτό και δεν καταλαβαίνουμε τον λαό. Δηλαδή αν κάποιος πάθει την κακή αρρώστια, πού θα πάει να προσευχηθεί, στα γραφεία του ΠΑΣΟΚ, ή στην εκκλησία; Για σκέψου το και ανακάλυψε πού βρίσκεται τελικά ο Καρτέσιος, ο οποίος έλεγε: Cogito, ergo sum. Σκέφτομαι, άρα υπάρχω. Για να συμπληρώσει ο Πεντζίκης: Δηλαδή όταν κοιμάμαι δεν υπάρχω;
Προκύπτει σύγχυση με αυτά και μ’ αυτά. Ιλιγγος. Αμφιβολία. Και γιατί να βραβευτείς απ’ το εκάστοτε ΤΕΙ, ή τη Θεολογική; Οπως έλεγε ο Μέγας Βασίλειος: «Γιατί ζητάς συνέχεια την επικύρωση των άλλων, όταν συμβαίνουν τόσα θαύματα μέσα σου;». Ελα, ντε. Μικροαστικό κατάλοιπο. Και ο Ιουλιανός: «Ιδίαζε, και μη θέλε αρέσκειν». Ωραία, αλλά τότε τι θ’ απογίνει το Instagram;
Ετσι μού ‘ρχεται να διαβάσω Φώτη Αγγουλέ για να στανιάρω. Ή να δω καμιά ταινία του Λάνθιμου, ν’ ανοίξει η ψυχή μου. Διότι η άλλη εκδοχή είναι η διολίσθηση στην σοβαροφανή κατάθλιψη που αποτελεί είδος δειλίας. Πώς το λέει ο έξοχος Βασίλης Παπαβασιλείου; «Η κατάθλιψη είναι ένα είδος ναρκισσιστικής αυτο-παρασημοφορίας». Ως ξεχωριστός και ανώτερος δικαιούσαι να αυτο-βραβεύεσαι διά της καταθλίψεως. Οι άλλοι δεν καταλαβαίνουν το μεγαλείο σου. (Κι εξάλλου, ποιος ο λόγος;).
Το ερώτημα, επομένως, είναι: αν μετά τον Καμμένο το ΤΕΙ πάει να βραβεύσει και τον Ανθιμο (τον Λάνθιμο μάλλον όχι), θα υπάρξουν διαμαρτυρίες από εκείνους που φώναζαν με τη Θεολογική; Βεβαίως ναι, διότι είπαμε: Ο Καμμένος το δικαιούνταν εφόσον είναι ένας προοδευτικός Ελλην. Συνάδελφος εν όπλοις. Σουηδική Αραβία. Λογικό. Και τα όπλα είναι αρχετυπική ιστορία. Εξάλλου το γράφει κι ο Ομηρος: «Το όπλο από μόνο του τραβάει τον άντρα». Και ο Βιργίλιος ξεκινάει την Αινειάδα του με τις λέξεις: «Arma virumque cano…». Δηλαδή: «Τα όπλα και τον άνδρα ψάλλω…». Αρα ο Καμμένος δικαίως τιμήθηκε, επειδή στηρίζει ΣΥΡΙΖΑ. Αν δεν τον στήριζε θα ήταν σκοταδιστής και ζητωπόλεμος.
Και άραγε οι διαμαρτυρόμενοι θα τσιρίξουν για την έλευση του Ερντογάν; Θα διαδηλώσουν; Οχι, μάλλον, διότι ο Ερντογάν είναι η επιτομή του δημοκράτη πολιτικού –δεν είναι σαν τον αντιδραστικό Ανθιμο. Δεν υποστηρίζει σκοταδιστικές θρησκευτικές ιδεολογίες. Ή, μήπως ναι;
Δύσκολο να απαντήσεις. Νομίζω πως μόνο ο όντως ευφυής Μουζουράκης θα έδινε την πιο σωστή απάντηση. Αλλά, αν τον ρωτήσουμε και απαντήσει, ποιος ξέρει τι έχει να ακούσει μετά ο άνθρωπος. (Παναγιώτη, μην το κάνεις).
Κι έπειτα, στο κάτω κάτω, ο Καμμένος είναι δημιούργημα της Δεξιάς. Κι αυτός και η Ραχήλ και η Κουντουρά και άλλοι πολιτικοί γίγαντες. Η Δεξιά τους έφτιαξε –ελπίζω ο κ. Μητσοτάκης να διαλέξει ανάλογους και στο μέλλον, κάτι που είναι πολύ πιθανό, για να έχουμε να γράφουμε. Τίποτα τραγουδιστές (τώρα με τους τηλεοπτικούς διαγωνισμούς έχουμε πληθώρα), ή ηθοποιούς –αν και δύσκολο αυτό, διότι έχουν μειωθεί τα σίριαλ. Εκτός απ’ το σίριαλ της γενικευμένης παράνοιας.