Στον εκσυγχρονισμό των υποδομών τουλάχιστον έξι λιμανιών προκειμένου να είναι σε θέση να υποδέχονται μεγάλα κρουαζιερόπλοια θα πρέπει να προχωρήσει σύντομα η Ελλάδα για να μη βρεθεί εκτός του χάρτη της μεσογειακής κρουαζιέρας.
Αυτό τόνισε ο πρόεδρος του ευρωπαϊκού τμήματος της Διεθνούς Ενωσης Κρουαζιέρας (CLIA Europe) και διευθύνων σύμβουλος της Celestyal Cruises Κυριάκος Αναστασιάδης στη διάρκεια παρουσίασης του απολογισμού της εταιρείας για το 2017.
Οπως επεσήμανε, έως το 2027 θα έχει ολοκληρωθεί η ναυπήγηση 75 νέων κρουαζιερόπλοιων, δυναμικότητας 125.000 τόνων το καθένα (κατά μέσο όρο) με δυνατότητα μεταφοράς τουλάχιστον 4.500 επιβατών και πλήρωμα 3.000 ναυτικών.
Το 80% των συγκεκριμένων κρουαζιερόπλοιων θα εξυπηρετεί 7ήμερες κρουαζιέρες, ανέφερε ο Αναστασιάδης, προσθέτοντας ότι για να μένουν στην ελληνική επικράτεια όσο το δυνατόν περισσότερο τα συγκεκριμένα πλοία θα πρέπει να πιάνουν τουλάχιστον σε έξι διαφορετικά λιμάνια. Σε διαφορετική περίπτωση, η προοπτική ανάπτυξης της κρουαζιέρας και κυρίως του home porting, που είναι το πλέον προσοδοφόρο κομμάτι της, θα τεθεί σε κίνδυνο. Σε ό,τι αφορά τη Celestyal Cruises σημείωσε ότι και το 2018 θέτει ως προτεραιότητα την ενίσχυση με νέα προγράμματα της παρουσίας της στην Ελλάδα και τη διατήρηση της παρουσίας της στην Κούβα για όσο καιρό ακόμα θα το επιτρέψουν τα «εμπόδια» που θέτει η προεδρία Τραμπ. «Κάθε φορά που λαμβάνεται μια απόφαση που επηρεάζει τις σχέσεις ΗΠΑ – Κούβας περιορίζεται σημαντικά το ρεύμα των αμερικανών τουριστών προς τη νησιωτική χώρα της Καραϊβικής» εξήγησε.
Πάντως, παρά το γεγονός ότι το 2016 και το 2017 ήταν δύσκολες χρονιές για τη μεσογειακή κρουαζιέρα καθώς μειώθηκαν οι προσεγγίσεις πλοίων στα λιμάνια, «η Celestyal Cruises δεν μείωσε ούτε τις προσεγγίσεις ούτε τις δραστηριότητές της», είπε ο Αναστασιάδης και συμπλήρωσε: «Από το 2015 αυξάνουμε συνεχώς τους προορισμούς στην Ελλάδα, ενώ ταυτοχρόνως δίνουμε βάρος και στο άνοιγμα νέων αγορών, ώστε να μειώσουμε την εξάρτησή μας από την αγορά της Βόρειας Αμερικής».
Ιδιαίτερο βάρος δίνει η Celestyal στην αγορά της Τουρκίας, έχοντας ως στόχο να προσελκύσει ακόμα περισσότερους Τούρκους στα κρουαζιερόπλοιά της. «Εάν καταφέρουμε να προσελκύσουμε έστω και το 1% του πληθυσμού της Τουρκίας, θα χρειαστεί να διπλασιάσουμε τον στόλο μας. Από την άλλη πλευρά, δεν θέλουμε να πηγαίνουμε ξένους στην Τουρκία αλλά να φέρνουμε Τούρκους στην Ελλάδα, κάτι που θα επηρεάσει θετικά τις τοπικές κοινωνίες και θα φέρει ανάπτυξη στον τουρισμό», είπε ο διευθύνων σύμβουλος της Celestyal.
Παράλληλα, ανακοίνωσε ότι η εταιρεία επιχειρεί να επεκταθεί στην κινεζική αγορά καθώς και στις αγορές της Μεγάλης Βρετανίας, της Γαλλίας και της Νότιας Αμερικής. Σε ό,τι αφορά τις φετινές επιδόσεις της, ανέφερε ότι ήταν περίπου στα ίδια επίπεδα με πέρυσι και πως ο στόχος για το 2018 στην ευρωπαϊκή αγορά είναι να αυξηθεί ο αριθμός των επιβατών κρουαζιέρας κατά 50%, στην Ασία 50% και στις ΗΠΑ 10%. Το 2017 κλείνει με θετικό πρόσημο για τη Celestyal Cruises, καθώς ο αριθμός των επιβατών διατηρήθηκε περίπου στους 100.000 με τη δραστηριοποίηση δύο πλοίων στο Αιγαίο («Celestyal Olympia» και «Celestyal Nefeli»), που πραγματοποίησαν 598 προσεγγίσεις σε ελληνικά λιμάνια.