Θετική εξέλιξη χαρακτηρίζει η Ένωση Ιδιωτικών Τηλεοπτικών Σταθμών Εθνικής Εμβέλειας (ΕΙΤΗΣΕΕ), την απόφαση της διεθνούς διαπραγμάτευσης, στο πλαίσιο του SEDDIF (South Eastern Digital Dividend Implementation Forum) με την οποία διευθετήθηκαν οριστικά τα θέματα συχνοτήτων μεταξύ της Ελλάδος και των όμορων χωρών.
Ωστόσο, η ΕΙΤΗΣΕΕ επισημαίνει ότι ο SEDDIF κατοχύρωσε τουλάχιστον επτά πολυπλέκτες για το τηλεοπτικό φάσμα. Αυτό σημαίνει, υπογραμμίζει η ΕΙΤΗΣΕΕ, ότι η χωρητικότητα του φάσματος, αντικειμενικά υπερβαίνει τους αριθμούς που κατά καιρούς έχουν αποφασισθεί, με τη χωρητικότητα του φάσματος να έχει δυνατότητα τουλάχιστον 18 σταθμών πανελλαδικής εμβέλειας. Η ΕΙΤΗΣΕΕ αναφέρει επίσης, ότι πρέπει να συνεκτιμηθεί η υπόδειξη του επιτρόπου Έτινγκερ, ότι δεν μπορεί να μένει αναξιοποίητο μέρος του φάσματος, καθώς αποτελεί σπάνιο πόρο.
Συνεχίζοντας, η ΕΙΤΗΣΕΕ αναφέρει, ότι «παρά το γεγονός ότι όλοι (και ο αρμόδιος υπουργός, αφού το υπουργείο του, πέραν των άλλων, μετείχε και στις σχετικές συνεδριάσεις του SEDDIF και ο ίδιος προσωπικά ενέκρινε τις μετακινήσεις και τις σχετικές δαπάνες) γνώριζαν ότι είναι θέμα χρόνου, για την ακρίβεια ελαχίστων εβδομάδων από τότε που απεστάλησαν οι εκπρόσωποι του, για να ολοκληρωθεί η διαπραγμάτευση, έσπευσαν να ορίσουν αριθμό και ελάχιστο τίμημα ανά άδεια».
Η ΕΙΤΗΣΕΕ θέτει επίσης τα εξής ερωτήματα: «Γιατί δεν ανέμεναν την τελική έκβαση της διαπραγμάτευσης, ενώ γνώριζαν ότι αυτή ωρίμαζε ταχέως; Αφού αγνοήθηκαν όλες οι παράμετροι για την υφιστάμενη και μελλοντική χωρητικότητα του φάσματος (που ήταν γνωστές από παρουσιάσεις επιστημόνων, από μελέτες ειδικών και θεσμικών παραγόντων, όπως ο αντιπρόεδρος της ΕΕΕΤΤ, από παρουσιάσεις της DIGEA κλπ) με ποιο κριτήριο ορίστηκε ο αριθμός και το τίμημα των αδειών;
Πώς θα αντιμετωπιστεί όμως το επιπλέον φάσμα που αντικειμενικά θα υπάρχει σε μόλις τρία χρόνια με βάση τις κοινοτικές αποφάσεις περί μετάβασης και με το γεγονός ότι δεν μπορεί τμήμα του φάσματος να μένει αναξιοποίητο; Και μέσα σε όλη αυτή τη συζήτηση καλό θα ήταν να τεθεί και το ζήτημα με βάση ποιον χάρτη συχνοτήτων διεξάγεται ο διαγωνισμός».
Τέλος, η ΕΙΤΗΣΕΕ δηλώνει κατηγορηματικά, ότι «επιθυμεί να συνεισφέρει δημιουργικά στην αδειοδότηση των τηλεοπτικών σταθμών, ωστόσο δεν κωφεύει σε υπαρκτά προβλήματα (συνταγματικά, νομικά, ευρωπαϊκού κεκτημένου, αλλαγής τεχνολογίας κλπ) διότι επιθυμούμε να μην υπάρχουν κενά, προβλήματα και στρεβλώσεις».
Οδηγίες από το ΕΣΡ για τις τηλεοπτικές άδειες
Υπενθυμίζεται πως στην έκδοση οδηγιών προς τους ενδιαφερόμενους όσον αφορά το διαγωνισμό για τις τηλεοπτικές άδειες, προχώρησε το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης.
Ουσιαστικά πρόκειται για τον κωδικοποιημένο κατάλογο των δικαιολογητικών για την αδειοδοτική διαδικασία, με αναλυτικές πληροφορίες για όσα πρέπει να προσκομίσουν οι αιτούντες, έως τις 18 Ιανουαρίου 2018.
Πέραν του σφραγισμένου φακέλου με τα δικαιολογητικά, οι εκπρόσωποι των υποψήφιων ιδιοκτητών των τηλεοπτικών σταθμών, θα πρέπει να προσκομίσουν την εγγυητική επιστολή των 3,5 εκατ. ευρώ και το παράβολο των 30.000 ευρώ, υπέρ του ελληνικού Δημοσίου για τη συμμετοχή τους στο διαγωνισμό.
Το ΕΣΡ, την προσεχή Δευτέρα 18 Δεκεμβρίου, καλεί τους ενδιαφερόμενους στα γραφεία του, εάν το επιθυμούν, για τη συμπλήρωση του καταλόγου.