Η τεχνητή νοημοσύνη (Artificial Intelligence – AI) είναι ήδη εδώ! Ειδικά στην ταξιδιωτική βιομηχανία άρχισε να κάνει σταδιακά την εμφάνισή της με τη μορφή πιλοτικών αυτοματοποιημένων υπηρεσιών. Η αυτόματη υποδοχή στα ξενοδοχεία, το ηλεκτρονικό check in, αλλά και τα ρομπότ που αναλαμβάνουν τη μεταφορά των αποσκευών του πελάτη είναι υπηρεσίες που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη και παρέχονται ήδη σε αμερικανικά ξενοδοχεία.
Ωστόσο, για πολλούς ανθρώπους η «ΑΙ» φαντάζει «τρομακτική». Σύμφωνα με μελέτη της εταιρείας Opinion Way, το 66% των γάλλων πολιτών φοβάται ότι οι πλήρως αυτοματοποιημένες υπηρεσίες ενδέχεται να επηρεάσουν την ασφάλεια των προσωπικών τους δεδομένων. Προς το παρόν, μόνο 38% των ερωτηθέντων εμπιστεύονται τις νέες τεχνολογίες για τις αγορές τους, χωρίς καμία ανθρώπινη αλληλεπίδραση. Επίσης, λίγοι εξακολουθούν εμπιστεύονται τα αυτόνομα οχήματα, με το 38% των ερωτηθέντων να είναι εντελώς απρόθυμο σε μια τέτοια προοπτική.
Ομως οι μεγαλύτεροι φόβοι επικεντρώνονται κυρίως στην απασχόληση και ιδιαίτερα στον αντίκτυπο του αυτοματισμού που θα φέρει η τεχνητή νοημοσύνη στην οργάνωση της εργασίας και την εξέλιξη των αναγκών του εργατικού δυναμικού.
Οπως καταγράφει πρόσφατη έρευνα της McKinsey, το 60% της βιομηχανίας θα επηρεαστεί άμεσα από την τεχνητή νοημοσύνη και τουλάχιστον το 30% των βιομηχανικών δραστηριοτήτων θα αυτοματοποιηθεί ή θα διαχειρίζεται μέσω της «ΑΙ». Αυτό αναμένεται ότι θα επηρεάσει την καθημερινότητα έως 800 εκατ. ανθρώπων παγκοσμίως, από τους οποίους θα ζητηθεί να βρουν μια νέα θέση εργασίας έως το 2030. Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, η Κίνα θα μπορούσε να έχει ηγετικό ρόλο, με την αυτοματοποίηση συνολικά 400 εκατ. θέσεων εργασίας.
Ειδικότερα, στους τομείς φιλοξενίας και εστίασης εκτιμάται ότι το 66% των καθηκόντων των εργαζομένων θα μπορεί να αυτοματοποιηθεί, γεγονός που θα επηρεάσει συνολικά 53,9 εκατομμύρια θέσεις εργασίας παγκοσμίως.