Είκοσι ένα γκραν πρι περιλαμβάνει το συναρπαστικό πρωτάθλημα στη Formula 1 για το 2018, που θα αρχίσει παραδοσιακά από την Αυστραλία. Οι αλλαγές στο πιο ακριβό μηχανοκίνητο σπορ του κόσμου συντελούνται την ώρα που οι πιλότοι ξεκουράζονται ή διαπραγματεύονται τις θέσεις τους –και τους μισθούς τους –με τις παλιές ή τις νέες ομάδες τους. Το δίδυμο Λιούις Χάμιλτον και Βάλτερι Μπότας παραμένει στη Mercedes-Benz, μια επιτυχημένη συνταγή που έφερε στη γερμανική ομάδα και το πρωτάθλημα οδηγών αλλά και των κατασκευαστών. Στο σπίτι της Ferrari παραμένει και το δίδυμο Σεμπάστιαν Φέτελ και Κίμι Ράικονεν, που θέλουν οπωσδήποτε έναν τίτλο το νέο έτος. Με τα χρώματα της Alfa Romeo επιστρέφει η Sauber, ενώ σχεδόν όλες οι ομάδες θα διατηρήσουν τα δίδυμά τους πίσω από το τιμόνι. Ισως η πιο σημαντική αλλαγή να είναι η επιστροφή, ύστερα από επτά χρόνια, του Ρόμπερτ Κούμπιτσα, ο οποίος θα αντικαταστήσει τον Φελίπε Μάσα στη Williams.

Μπαράζ

Μπορεί οι αλλαγές σε ομάδες και οδηγούς να είναι… ισχνές, όμως στους κανονισμούς έχουμε μπαράζ αλλαγών, που αφορούν κυρίως τους κινητήρες και τα ελαστικά. Συγκεκριμένα, οι οδηγοί θα μπορούν κατά τη διάρκεια της σεζόν να αλλάξουν συνολικά τρεις κινητήρες, αντί για τέσσερις που ίσχυε φέτος. Επίσης, οι ομάδες θα έχουν περισσότερες επιλογές ελαστικών, με την Pirelli να δίνει επτά διαφορετικές γόμες ελαστικών, ώστε να γίνει το θέαμα ακόμη πιο συναρπαστικό.

Σημαντικό, ότι οι οδηγοί δεν θα φορούν απλά γάντια. Για λόγους ασφαλείας, τα συγκεκριμένα γάντια (ονομάζονται βιομετρικά) θα μετρούν τους παλμούς της καρδιάς, ώστε να βλέπουν οι διασώστες –σε περίπτωση ατυχήματος –την κατάσταση του οδηγού, έως ότου τον προσεγγίσουν.

Επιστροφές και κόντρες

Το καλαντάρι περιλαμβάνει 21 γκραν πρι. Η πρώτη εκκίνηση θα δοθεί στην Αυστραλία στις 25 Μαρτίου, ενώ ο τελευταίος αγώνας θα γίνει –όπως και φέτος –στο Αμπου Ντάμπι, στις 25 Νοεμβρίου 2018. Στις νέες πίστες ξεχωρίζει η επιστροφή του Γκραν Πρι Γαλλίας, αγώνας που θα πραγματοποιηθεί στις 24 Ιουνίου στο αυτοκινητοδρόμιο Λε Καστελέ, στη Μασσαλία. Επιστρέφει και το Γερμανικό Γκραν Πρι, στις 22 Ιουλίου στο Χόκενχαϊμ. Φέτος δεν θα πραγματοποιηθεί το Γκραν Πρι Μαλαισίας. Και όλα αυτά τρία χρόνια πριν από τις σημαντικές αλλαγές στη Formula 1, το 2021, αλλαγές που έχουν προκαλέσει την έντονη δυσαρέσκεια των μεγάλων ομάδων, και κυρίως της Ferrari, η οποία, μέσω του μεγάλου της αφεντικού, Σέρζιο Μαρκιόνε, διαμηνύει ότι αν δεν βρεθούν αποδεκτές λύσεις με τη Liberty Media, που είναι η νέα ιδιοκτήτρια των δικαιωμάτων της Formula 1, τότε το ενδεχόμενο να αποχωρήσει από τα γκραν πρι είναι πολύ πιθανό.