1960
Η Αλίκη και ο Κούνδουρος
Συνήθως η φωτογραφία που συμπυκνώνει την «1η Εβδομάδα Ελληνικού Κινηματογράφου» είναι εκείνη όπου η Αλίκη Βουγιουκλάκη στέκεται δίπλα στους Μάνο Χατζιδάκι, Παντελή Ζερβό, Δημήτρη Παπαμιχαήλ, Ντίνο Δημόπουλο και Καίτη Λαμπροπούλου, για την προβολή της «Μανταλένας» του Ντίνου Δημόπουλου. Ηταν, όμως, το «Ποτάμι» του Νίκου Κούνδουρου (επάνω αριστερά) που ξεσήκωσε το κοινό (βραβείο σκηνοθεσίας) και ο «Μακεδονικός γάμος» του Τάκη Κανελλόπουλου (επάνω δεξιά) που ξεχώρισε ως ντοκιμαντέρ και άποψη.
1966
Το σκάνδαλο Τζέιμς Πάρις
1970
Ο θρίαμβος της «Αναπαράστασης»
1976
Το «όχι» του Νιόνιου
1979
Η «Περιπλάνηση» και η Καραΐνδρου
Τη χρονιά που ο Νίκος Νικολαΐδης κερδίζει το βραβείο σκηνοθεσίας για την ταινία «Τα κουρέλια τραγουδάνε ακόμα», η Ελένη Καραΐνδρου ξεχωρίζει για τη μουσική στην «Περιπλάνηση» του Χριστόφορου Χριστοφή (θα βραβευτεί τρία χρόνια αργότερα για τη «Ρόζα» του ίδιου σκηνοθέτη).
Για την ταινία γράφει ο Βασίλης Ραφαηλίδης: «Μια αποκάλυψη κι ένα σοκ. Γιατί δεν περίμενα μια τέτοια αισθητική πληρότητα στην πρώτη κιόλας ταινία ενός εικοσιεφτάχρονου πρωτοεμφανιζόμενου και εντελώς άγνωστου πριν νεαρού… Είναι το μεγάλο οπτικοποίημα της ρωμιοσύνης που κρατάει απ’ τον Καβάφη τη λυρικά μεταπλασμένη “μεγάλη περιπέτεια της φυλής”, απ’ τον Ρίτσο τη θέληση για ζωή απ’ τον αγώνα κι απ’ τον Ελύτη τη βαθιά και σωστή αισιοδοξία για το κατάγερο της ρίζας μας…».
1981
«Κομμένοι» λόγω ΠΑΣΟΚ
Στις 10 Οκτωβρίου προβάλλονται η ταινία «Πετροχημικά, οι καθεδρικές της ερήμου» των Στάθη Κατσαρού – Γιώργου Σηφιανού και το ντοκιμαντέρ «Γυναίκες στην εξορία». Θα ατυχήσουν, καθώς οι κάτοικοι της Θεσσαλονίκης κατακλύζουν την Πλατεία Αριστοτέλους για να ακούσουν την προεκλογική ομιλία του Ανδρέα Παπανδρέου (μία εβδομάδα πριν εκλεγεί πρωθυπουργός). Οι συγκεντρωμένοι φτάνουν από τη Λεωφόρο Νίκης μέχρι τον Λευκό Πύργο και τα σκαλιά της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών όπου και οι προβολές.
1983
Ο Μπερτολούτσι στο «Ρεμπέτικο»
Προσκεκλημένος του Φεστιβάλ ο Μπερνάρντο Μπερτολούτσι παρακολουθεί μισή ώρα από το «Ρεμπέτικο» του Κώστα Φέρρη και στη συνέχεια αποχωρεί (αργότερα δηλώνει ότι του άρεσε απ’ όσο είδε). Η μουσική του Σταύρου Ξαρχάκου, ωστόσο, χάνει το βραβείο, που απονέμεται στον Χριστόδουλο Χάλαρη για το «Προσοχή κίνδυνος». Ο Νίκος Βεργίτσης κερδίζει έξι βραβεία με τη «Ρεβάνς» (και καλύτερης ταινίας), ο Νίκος Νικολαΐδης τέσσερα με τη «Γλυκειά συμμορία» και ο Κώστας Φέρρης επίσης τέσσερα.
1986
Το ανθρωποκυνηγητό του Τάσιου
Η ταινία του Σταύρου Τορνέ «Ντανίλο Τρέλες» διχάζει το κοινό και ο ίδιος δηλώνει: «Κάνω τον κινηματογράφο που μ’ αρέσει. Αν εσείς δεν είστε σε θέση να τον καταλάβετε, δικό σας πρόβλημα». Από την άλλη, ο Παύλος Τάσιος (κάτω) γίνεται έξαλλος για την κριτική του Αλέξη Δερμεντζόγλου στο «Νοκ άουτ» και ψάχνει να τον χτυπήσει με ένα σπασμένο μπουκάλι που έχει ανά χείρας. Το επεισόδιο δεν έχει δυσάρεστη κατάληξη επειδή ο κριτικός καταφέρνει να διαφύγει.
1987
Δοξόμπους, το νέο σλόγκαν
1991
Πρεμιέρα Δημόπουλου
Η πρεμιέρα του Φεστιβάλ με το «Μετέωρο βήμα του πελαργού» του Θόδωρου Αγγελόπουλου συμπίπτει με την πρεμιέρα του Μισέλ Δημόπουλου ως νέου διευθυντή του και επικεφαλής του διεθνούς ανοίγματός του. Στις ταινίες που προβάλλονται εκτός συναγωνισμού ανήκουν οι «Ησυχες μέρες του Αυγούστου» του Παντελή Βούλγαρη και οι «Σχοινοβάτες» του Νίκου Παπατάκη.