Την πρόθεση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να υποβάλει δεσμευτική προσφορά για την Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ) στο διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ, που αναμένεται να πραγματοποιηθεί στις 14 Φεβρουαρίου 2018, ανακοίνωσε την Τρίτη ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Φίλιππος Τσαλίδης.
Παράλληλα, η εταιρεία φέρεται να σχεδιάζει να καταθέσει από κοινού πρόταση με την κινεζική COSCO για το Εμπορευματικό Κέντρο στο Θριάσιο πεδίο, κάτι που ωστόσο δεν επιβεβαίωσε ο κ. Τσαλίδης.
Στις άμεσες προτεραιότητες της ιταλικής πλέον ΤΡΑΙΝΟΣΕ, περιλαμβάνεται η βελτίωση των υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό και η έλευση νέου τροχαίου σιδηροδρομικού υλικού, που όμως θα ξεκινήσει μόλις ολοκληρωθούν τα σιδηροδρομικά έργα στον άξονα Αθηνών-Θεσσαλονίκης.
Ειδικότερα για την έλευση των νέων τρένων, ο κ. Τσαλίδης είπε ότι θα είναι υπερσύγχρονα, με αναβαθμισμένες υπηρεσίες για τον επιβάτη, με wi-fi και υψηλές ταχύτητες, καλύπτοντας την απόσταση Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε μόλις 3 ώρες και 30 λεπτά και λειτουργώντας ανταγωνιστικά προς το αεροπλάνο.
Το 2017, ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αποτέλεσε χρονιά – σταθμό για την εταιρεία, καθώς έγινε μέλος της FSI, της μεγάλης ιταλικής σιδηροδρομικής «οικογένειας», η οποία είναι η τρίτη μεγαλύτερη δύναμη στην Ευρώπη.
60 προσλήψεις
Σήμερα, η εταιρεία προχωρά μπροστά βασιζόμενη στην τεχνογνωσία, την εμπειρία και την ικανότητα του προσωπικού της. Μάλιστα, ο κ. Τασλίδης ανακοίνωσε πως με τη νέα χρονιά θα ξεκινήσει η πρόσληψη 60 νέων μηχανοδηγών που θα βοηθήσουν στην καλύτερη διεξαγωγή των δρομολογίων. Παράλληλα, θα προσληφθούν και άτομα με επιστημονική εξειδίκευση για το χρηματοοικονομικό τμήμα, το ΙΤ και τον στρατηγικό σχεδιασμό.
Σε ό,τι αφορά την ολοκλήρωση των σιδηροδρομικών έργων, η ενημέρωση που έχει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τη διοίκηση του ΟΣΕ, αναφέρει ότι στο τέλος Ιανουαρίου θα παραδοθεί το τμήμα Πειραιάς-Αθήνα και αρχικά μία νέα γραμμή, χωρίς ηλεκτροκίνηση, στο τμήμα Τιθορέα-Λιανοκλάδι, ενώ στα τέλη Μαρτίου στο ίδιο τμήμα θα λειτουργεί πλήρως ηλεκτροκινούμενη διπλή γραμμή. Στο τέλος του έτους αναμένεται να ολοκληρωθούν και τα έργα στο τμήμα ΣΚΑ-Λιόσια.
Ο κ. Τσαλίδης, χαρακτήρισε πολύ περιορισμένη τη χωρητικότητα του σημερινού σιδηροδρομικού δικτύου, κάτι που όπως είπε, επιτρέπει να εκτελούνται μόλις τρία εμπορευματικά δρομολόγια την ημέρα.
Επίσης, μίλησε για προφορικές δεσμεύσεις από πλευράς ΟΣΕ, σύμφωνα με τις οποίες τον Ιούνιο του 2018 η ηλεκτροκίνηση θα φτάσει μέχρι τη Θεσσαλονίκη (παραδίδοντας και το τελευταίο τμήμα Λιανοκλάδι-Δομοκός), ενώ στο τέλος του έτους θα έχει λειτουργήσει η σηματοδότηση-τηλεδιοίκηση επίσης μέχρι τη Θεσσαλονίκη.
Για το τμήμα Θεσσαλονίκη-Ειδομένη, είπε ότι υπάρχουν τουλάχιστον 10 σημεία βραδυπορίας, στα οποία τα τρένα καλούνται να κινηθούν με ταχύτητες που μόλις φτάνουν τα 10 χλμ/ώρα.
Πάντως, τόνισε ότι δεν υπάρχει πουθενά κάποια ρήτρα για τη διεκδίκηση χρημάτων από το Δημόσιο, σε ό,τι αφορά την καθυστέρηση ολοκλήρωσης των σχετικών έργων.
Αναφερόμενος στον Προαστιακό Σιδηρόδρομο, ο κ. Τσαλίδης είπε πως παρά το γεγονός ότι ολοκληρώνονται τα έργα σε ένα μήνα, σήμανση και τηλεδιοίκηση θα υπάρχει μόνο στο τμήμα ΣΚΑ-Αεροδρόμιο. Εκεί προβλέπεται να αυξηθούν τα δρομολόγια, κυρίως στο αστικό τμήμα με συχνότητες που θα φτάνουν τα 20 λεπτά.
Σημείωσε ακόμα, ότι υπήρξαν σημαντικά προβλήματα στην εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, λόγω προβλημάτων στην σύμβαση που υπεγράφη το 2014 με τη διοίκηση του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας (ΟΑΣΑ), τα οποία πλέον έχουν ξεπεραστεί.
Σε ό,τι αφορά τα σχέδια της ιταλικής FSI, ο κ.Τσαλίδης ανέφερε πως εξακολουθεί να ισχύει η δέσμευσή της για επενδύσεις κυρίως σε τροχαίο υλικό, που θα φτάσουν τα 500 εκατ. ευρώ μέσα στα επόμενα 3-5 χρόνια, ενώ προανήγγειλε την άφιξη του Διευθύνοντος Συμβούλου της FSI στην Ελλάδα το αμέσως επόμενο διάστημα.
Για την τιμολογιακή πολιτική της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είπε πως μέσα στο 2017 εφαρμόστηκε για πρώτη φορά το ηλεκτρονικό εισιτήριο που έδωσε την ευκαιρία στην εταιρεία να κλείσει τις όποιες «τρύπες» υπήρχαν στο σύστημα.