Ενα νέο πανεπιστήμιο με κατεύθυνση «αισθητικής και κοσμητολογίας» στα προγράμματα της Ιατρικής Σχολής του, Πολυτεχνικές Σχολές δύο ταχυτήτων, αλλαγές στις μετεγγραφές μεταξύ πανεπιστημίων και ΤΕΙ, ένα νέο εξεταστικό σύστημα με κλειστό αριθμό μόνο σε Ιατρικές, Νομικές και Πολυτεχνικές Σχολές που θα ανακοινωθεί τον Ιανουάριο του 2018 και η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση από την επόμενη σχολική χρονιά ήταν τα θέματα που άνοιξε χθες ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου.
Το πρώτο δε και πολυαναμενόμενο, νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας φέρνει τα πάνω κάτω στον χώρο της ανώτατης εκπαίδευσης της χώρας, με τη δημιουργία ενός νέου πανεπιστημίου που προκύπτει από τη συνένωση δύο ΤΕΙ (Αθήνας και Πειραιά). Το νομοσχέδιο δεν ικανοποιεί ιδιαίτερα ούτε τις διοικήσεις των ΑΕΙ που δεν συμμετείχαν στην κουβέντα, αλλά ούτε και τα ΤΕΙ, καθώς ο επικεφαλής του ΤΕΙ Πειραιά Λάζαρος Βρυζίδης καταθέτει σήμερα την παραίτησή του από τη θέση του, καταγγέλλοντας ότι εξαπατήθηκε από τον υπουργό Παιδείας. Κι αυτό γιατί, σύμφωνα με τις διατάξεις του νομοσχεδίου, οι πρωτοβάθμιοι καθηγητές των δυο ΤΕΙ θα καταλάβουν προσωποπαγείς θέσεις και θα κριθούν από τριμελή επιτροπή καθηγητών ΑΕΙ για να γίνουν πανεπιστημιακοί. «Εγώ δεν κρίνομαι από κανέναν» δήλωσε στα «ΝΕΑ» ο Βρυζίδης. Για αθέτηση της συμφωνίας που πρότεινε στα Τεχνολογικά Ιδρύματα κατηγορεί τον υπουργό Παιδείας και το ΤΕΙ Αθήνας.
Οπως ορίζει το νομοσχέδιο, οι καθηγητές ΤΕΙ εντάσσονται αυτομάτως σε αντίστοιχες θέσεις πανεπιστημιακών χωρίς κρίση,εκτός από τους πρωτοβάθμιους καθηγητές ΤΕΙ που εντάσσονται πρώτα σε προσωποπαγείς θέσεις και μετά θα κριθούν από τριμελή επιτροπή πανεπιστημιακών, μία ανά σχολή, που θα ορίσει ο υπουργός Παιδείας. Με τα παραπάνω δεν είναι ευχαριστημένοι ούτε οι καθηγητές ΑΕΙ που είχαν ζητήσει στην πρόσφατη Σύνοδό τους «προσωποπαγείς θέσεις για όλες τις βαθμίδες των καθηγητών ΤΕΙ και μετά κρίση από πανεπιστημιακούς, και όχι από τρεις μόνο εκπροσώπους των πανεπιστημιακών που θα ορίσει ο υπουργός»…
Πέντε σχολές. Το νέο ίδρυμα, όπως έχουν ήδη γράψει «ΤΑ ΝΕΑ», θα έχει πέντε σχολές και 25 τμήματα, με έμφαση στην Πολυτεχνική Σχολή του, που είναι η πιο ανεπτυγμένη και με τις περισσότερες προοπτικές. Η νέα Πολυτεχνική Σχολή αλλάζει τα δεδομένα στην αγορά εργασίας της χώρας, καθώς θα είναι 4ετούς φοίτησης, με τα υπόλοιπα Πολυτεχνεία στις 5ετείς σπουδές. Βέβαια, στις 5ετείς σπουδές έχει αναγνωριστεί ένας τίτλος μάστερ, που όμως δεν μετράει τόσο σε θέματα επαγγελματικών δικαιωμάτων, παρά μόνο σε επίπεδο επιπλέον επιδομάτων για θέσεις στον δημόσιο τομέα. Επιπλέον η νέα Σχολή θα έχει τη «μοντέρνα» ειδικότητα Μηχανικών Βιοϊατρικής. Επίσης, ταράζει τα νερά στον κλάδο των Πολυτεχνείων και το καλοκαίρι που θα ενταχθεί στα Μηχανογραφικά Δελτία των υποψηφίων για την ανώτατη εκπαίδευση, αναμένεται να αποτελέσει πρώτη επιλογή για πολλούς από αυτούς.
Κατά τα άλλα, το νέο ίδρυμα έχει απ’ όλα: επιστήμες μηχανικών, επιστήμες υγείας, επιστήμες τροφίμων, οικονομικές επιστήμες και εφαρμοσμένες τέχνες.
Το Τμήμα Αισθητικής καθώς και τα τέσσερα τμήματα που αμφισβητήθηκε τις προηγούμενες ημέρες αν είναι πανεπιστημιακού χαρακτήρα (οπτικοί, οδοντοτεχνίτες κ.λπ.) εντάχθηκαν όλα στις Βιοϊατρικές Επιστήμες της Υγείας και θα αποτελέσουν κατευθύνσεις που θα οδηγούν μελλοντικά, με επιπλέον μαθήματα, σε πανεπιστημιακό πτυχίο.
Τα προπτυχιακά μαθήματα τμημάτων που απορροφώνται συνεχίζονται σύμφωνα με το καθορισμένο πρόγραμμα σπουδών μέχρι την ολοκλήρωση των εξετάσεων του 2018.
προγράμματα κατάρτισης. Μέρος του νέου εξεταστικού συστήματος που ο υπουργός Παιδείας μετέθεσε για τον Ιανουάριο του 2018 αποτελούν τα διετή προγράμματα επιπέδου επαγγελματικής κατάρτισης (Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης), τα οποία μπορούν να ιδρύονται στα ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης και στα οποία θα μπορούν να εισαχθούν απόφοιτοι των επαγγελματικών λυκείων, χωρίς εξετάσεις, με τον βαθμό του απολυτηρίου τους.
Τα Τμήματα του νέου ΑΕΙ
Α Πολυτεχνική Σχολή, η οποία συγκροτείται από τα Τμήματα:
1) Ηλεκτρολόγων και Ηλεκτρονικών Μηχανικών
2) Μηχανικών Βιοϊατρικής
3) Μηχανικών Βιομηχανικής Σχεδίασης και Παραγωγής
4) Μηχανικών Πληροφορικής και Υπολογιστών
5) Μηχανικών Τοπογραφίας & Γεωπληροφορικής
6) Μηχανολόγων Μηχανικών
7) Ναυπηγών Μηχανικών
8) Πολιτικών Μηχανικών
Β Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών, η οποία συγκροτείται από τα Τμήματα:
1) Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης
2) Διοίκησης Επιχειρήσεων
3) Διοίκησης Τουρισμού
4) Κοινωνικής Εργασίας
5) Λογιστικής
και Χρηματοοικονομικής
Γ Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών
και Πολιτισμού, η οποία συγκροτείται από τα Τμήματα:
1) Γραφιστικής και Οπτικής Επικοινωνίας
2) Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής
3) Συντήρησης Αρχαιοτήτων και Εργων Τέχνης
4) Φωτογραφίας
& Οπτικοακουστικών Τεχνών
Δ Σχολή Επιστημών Υγείας, η οποία συγκροτείται από τα Τμήματα:
1) Βιοϊατρικών Επιστημών
2) Δημόσιας Υγείας
3) Εργοθεραπείας
4) Μαιευτικής
5) Νοσηλευτικής
6) Προσχολικής Αγωγής
7) Φυσικοθεραπείας
Ε. Σχολή Επιστημών Τροφίμωντου Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, η οποία συγκροτείται απότο Τμήμα Επιστήμηςκαι Τεχνολογίας Τροφίμων