Στέλλα

Μιχάλης Κακογιάννης

(1955)

Δημιουργία: Ελενα Φιλίππου

Η αρχετυπική πλέον εικόνα της ηρωίδας (η μοιραία θηλυκότητα) κυριαρχεί στην εικονογράφηση, όπως και το μαχαίρι – σήμα κατατεθέν, που πέρασε σε μία από τις θρυλικότερες ατάκες του ελληνικού κινηματογράφου διά στόματος Γιώργου Φούντα («Στέλλα, φύγε, κρατάω μαχαίρι»).

Ελενα Φιλίππου

Αποφοίτησε από το Τμήμα Γραφιστικής του ΤΕΙ Αθήνας. H εργασιακή εµπειρία της στον χώρο της γραφιστικής ξεκίνησε το 2000. Συνεχίζοντας µέχρι και το 2012, εργάστηκε σε βραβευµένα δηµιουργικά γραφεία και διαφηµιστικές εταιρείες της Αθήνας ως art director. Τo 2013, έχοντας κάνει το βήμα της αποκέντρωσης, ίδρυσε τo δηµιουργικό γραφείο Elena Filippou Design στο Αστρος Κυνουρίας. Ασχολείται κυρίως µε τον σχεδιασµό λογοτύπου, οπτικής ταυτότητας, εντύπου, συσκευασίας στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Εργα τα οποία έχει σχεδιάσει έχουν διακριθεί στα ΕΒΓΕ, σε πανελλήνιους ανοικτούς διαγωνισµούς και έχουν προβληθεί σε διεθνή ΜΜΕ­­­­­­ του κλάδου του design.

Οι ζωές των άλλων

Φλόριαν Χένκελ φον Ντόνερσμαρκ

(2006)

Δημιουργία: Ιωάννης Εργελετζής

Η ποπ αισθητική της αφίσας ανατρέπει το νοσηρό κλίμα της ταινίας, όπου οι ζωές των Ανατολικογερμανών έμπαιναν σε ασφυκτική παρακολούθηση από τον γείτονα της διπλανής πόρτας. Υπενθυμίζει, όμως, την απήχηση ενός φιλμ – φαινομένου, το οποίο είχαν παρακολουθήσει χιλιάδες θεατές (και) στην Ελλάδα.

Iωάννης Εργελετζής

Γεννημένος στη Θεσσαλονίκη, με έφεση από μικρή ηλικία στο σκίτσο και την εικονογράφηση. Ολοκληρώνει τις σπουδές γραφιστικής το 1996, οπότε εκδίδεται το πρώτο του κόμικ με τίτλο «Περικλής ο Μεγαλοπρεπής», αποσπώντας βραβείο και μια υποτροφία στο DC Comics της Νέας Υόρκης. Ταυτόχρονα παρακολουθεί μαθήματα μάρκετινγκ και οπτικής επικοινωνίας στο Τμήμα Εμπορίας Διαφήμισης της Σχολής Διοίκησης Οικονομίας του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης και στην Ενωση Γραφιστών Ελλάδας. Υπεύθυνος δημιουργικού σε μεγάλες διαφημιστικές εταιρείες και δημιουργικά γραφεία της Θεσσαλονίκης, με διακρίσεις και βραβεύσεις για τις εικαστικές του δημιουργίες σε Ελλάδα και εξωτερικό. Μέλος της εκτελεστικής επιτροπής και επικεφαλής του τμήματος οπτικής επικοινωνίας στο TEDx Thessaloniki. Λάτρης του σουηδικού ντιζάιν και της φιλοσοφίας του. Δραστηριοποιείται στον χώρο του ντιζάιν και της διαφήμισης σε Ελλάδα και εξωτερικό, χτίζοντας επιτυχημένες συνεργασίες με επαγγελματίες και συναδέλφους του κλάδου του. Τα τελευταία χρόνια η δουλειά του έχει αποσπάσει βραβεία στα Ermis Awards και στα ΕΒΓΕ.

Μικρό ψάρι

Γιάννης Οικονομίδης

(2014)

Δημιουργία: Γιώργος Σκαλίδης

Η εικονογράφηση βασίζεται σε δύο κεντρικά μοτίβα: το ψάρι του τίτλου και το περίστροφο (στην ταινία, στα χέρια του Βαγγέλη Μουρίκη)

Γιώργος Σκαλίδης

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Σπούδασε στη Σχολή ΑΚΤΟ σε επίπεδο Bachelor of Arts στον τομέα των Ιnfographics. Παράλληλα με τις σπουδές του εργάστηκε στην εφημερίδα «Η Καθημερινή» μέχρι το 2017, οπότε ξεκίνησε να εργάζεται στο τμήμα Ιnfographics για την εφημερίδα «Εθνος». Αποτελεί μέλος των Greekinfographics από το 2015 έως και σήμερα. Εχει διακριθεί στους Αγώνες νέων σχεδιαστών αποσπώντας εννέα βραβεία, μεταξύ άλλων και την πρώτη θέση στον διαγωνισμό εξωφύλλου για το βιβλίο «Φλίππερ» το 2016.

Call me by your name

Λούκα Γκουαντανίνο

(2017)

Δημιουργία: Βασίλης Μέξης

Ο σχεδιαστής εμπνέεται από τον ρομαντισμό της φετινής ταινίας, στην οποία αναπτύσσεται ένα ειδύλλιο ανάμεσα σε ένα δεκαεπτάχρονο αγόρι και έναν καλοκαιρινό επισκέπτη στο αρχοντικό των γονιών του στην Ιταλική Ριβιέρα.

Βασίλης Μέξης

Αριστούχος της σχολής ΑΚΤΟ με σπουδές στο Graphic Design (BA – Bachelor of Arts, with 1st Class Honours), δουλεύει στον κλάδο της διαφήμισης από το 2012 και από το καλοκαίρι του 2014 είναι μέλος του ομίλου Bold Ogilvy & Mather ως art director. Η συνεργασία του με την ομάδα που εργάζεται έχει αποφέρει διακρίσεις με βραβεία Ερμής και Young Lions. Παράλληλα, οι προσωπικές δουλειές του έχουν δημοσιευθεί σε περιοδικά και sites και έχουν αποσπάσει βραβεία σε Ευρώπη και Αμερική. Εξι εικαστικά πορτρέτα του ντύνουν τον κινηματογράφο Νιρβάνα, ενώ έχει επιμεληθεί τα εξώφυλλα περιοδικών μεγάλης κυκλοφορίας και βιβλίων ευρωπαϊκών εκδοτικών οίκων. Την περίοδο 2016-2017 επιμελήθηκε την αφίσα του 6ου και 7ου Athens Open Air Film Festival και την οπτική ταυτότητα των 22ων και 23ων Νυχτών Πρεμιέρας.

2001,η Οδύσσεια του Διαστήματος

Στάνλεϊ Κιούμπρικ

(1968)

Δημιουργία: dolphins // communication design

Η σχεδιαστική προσέγγιση πηγάζει από την οπτική αισθητική του Κιούμπρικ: γεωμετρικά μοτίβα ως απόλυτα σύμβολα της πλοκής συνδέονται με τη μινιμαλιστική – φορμαλιστική αλληλουχία των καρέ. Το υπαρξιακό υπόβαθρο της ταινίας, η μηδαμινότητα του ανθρώπου μέσα στο Σύμπαν, η ανθρώπινη εξέλιξη και η εξωγήινη ζωή αποτυπώνονται με την ψυχεδελική ρευστότητα της υφής. «Με τη χρήση καθαρής τυπογραφίας θέλουμε να εντείνουμε την αίσθηση του κενού μέσω της “αιώρησης” της φόρμας και τη δύναμη της μονόχρωμης απεικόνισης».

dolphins

Με ιδρυτές τον Θανάση Τσαμπούκα και τον Βασίλη Παπαδόπουλο, το γραφείο έχει την έδρα του στη Θεσσαλονίκη. Οι σχεδιαστικές υπηρεσίες οπτικής επικοινωνίας περιλαμβάνουν art direction, ντιζάιν, τυπογραφία, εικονογραφήσεις και web design. Συμμετέχει συχνά στη διοργάνωση των European Design Awards (Χρυσό βραβείο για τη δημιουργία logo το 2013) και στα ΕΒΓΕ.

24 hour party people

Μάικλ Γουιντερμπότομ

(2002)

Δημιουργία: Δημήτρης Κανελλόπουλος

Μια «σκοτεινή» και ταυτόχρονα πολύχρωμη αφίσα για την ταινία που ακολουθεί τα χνάρια των Sex Pistols από την πρώτη συναυλία τους στο Μάντσεστερ το 1976: την αφετηρία, δηλαδή, ενός παραισθησιογόνου ταξιδιού στη διαδρομή της βρετανικής πανκ σκηνής

Δημήτρης Κανελλόπουλος

Σπούδασε γραφιστική και DTP στον ΑΚΤΟ (1999) και Visual Communication Design (BA Honors) στο Kent Institute of Art and Design (2003). Είναι συνιδρυτής του δημιουργικού γραφείου The Comeback Studio. Ηταν συνιδρυτής του δημιουργικού γραφείου Poor Designers, αργότερα συνεργάστηκε με την Wedia και τη Somethink Creative Group ως web designer. Ηταν για ένα διάστημα καθηγητής γραφιστικής στο IEK Praxis, όπου δίδαξε γραφιστική και web design. Διετέλεσε αντιπρόεδρος την περίοδο 2008-2010 και πρόεδρος του ΔΣ της Ενωσης Γραφιστών Ελλάδας την περίοδο 2010-2012.

Εχει διακριθεί με βραβεία και επαίνους στα ΕΒΓΕ, στα European Design Awards και στα European Newspaper Design Awards.

Πρωινή περίπολος

Νίκος Νικολαΐδης

(1987)

Δημιουργία: Αργύρης Αθανασιάδης

«Σε μια έρημη και κατεστραμμένη πόλη, μια γυναίκα βαδίζει ολομόναχη. Προσπαθεί να διασχίσει την απαγορευμένη ζώνη και να φτάσει στη θάλασσα. Παντού παραμονεύουν παγίδες και η Πρωινή Περίπολος την παρακολουθεί… Ενας άντρας, από τους λίγους επιζώντες, που τώρα φρουρεί την πόλη, εμφανίζεται ξαφνικά κοντά της. Την βοηθάει να φτάσει εκεί απ’ όπου κανείς δεν γύρισε για να πει αν στ’ αλήθεια υπάρχει… στη θάλασσα». Στην αφίσα αποτυπώνεται το κλίμα ενός από τους σημαντικότερους σταθμούς του σύγχρονου ελληνικού κινηματογράφου.

Αργύρης Αθανασιάδης

Ο Αργύρης Αθανασιάδης γεννήθηκε στο Ηράκλειο Κρήτης το 1988. Είναι τελειόφοιτος σπουδαστής στον κλάδο γραφιστικής του Middlesex University of London. Εχει εργαστεί σε σχεδιαστικά γραφεία και σε freelance εργασίες. Εχει λάβει μέρος σε εκθέσεις και διαγωνισμούς για τη γραφιστική.

Η Λάμψη

Στάνλεϊ Κιούμπρικ, (1980)

Δημιουργία: Konsept 83 (K83), σε συνεργασία με τον Στέλιο Φραγκουλάκη

Ο Τζακ γράφει μανιωδώς μέχρι σήμερα στη γραφομηχανή τη φράση «All work and no play makes Jack a dull boy» κι εμείς επαναλαμβάνουμε μια φράση για να πιστέψουμε πως…

Δεν υπάρχουν φαντάσματα.

Δεν υπάρχουν φαντάσματα.

Δεν υπάρχουν φαντάσματα.

Δεν υπάρχουν φαντάσματα.

Δεν υπάρχουν φαντάσματα.

Δεν υπάρχουν φαντάσματα.

Δεν υπάρχουν φαντάσματα.

Δεν υπάρχουν φαντάσματα.

Δεν υπάρχουν φαντάσματα.

Δεν υπάρχουν φαντάσματα.

Δεν υπάρχουν φαντάσματα.

Studio Konsept83

Ειδικεύεται στην οπτική επικοινωνία παρέχοντας υπηρεσίες σχεδιασμού για οργανισμούς, εταιρείες και προϊόντα από το 2009. Εργασίες του έχουν αποσπάσει διακρίσεις στα Ελληνικά Βραβεία Γραφιστικής και Εικονογράφησης (ΕΒΓΕ), στα Βραβεία Ερμής ενώ αξιοσημείωτη είναι η παρουσία του σε μερικές από τις σημαντικότερες Μπιενάλε Αφίσας (Βαρσοβίας, Μεξικού, Λάχτι κ.ά.). Το 2016 ο Κωνσταντίνος Μίαρης, ιδρυτής και art director του Studio Κ83, συμπεριλήφθηκε μαζί με τον Δημήτρη Αρβανίτη στη λίστα των 50 τιμώμενων σχεδιαστών της ιστορικής Μπιενάλε της Βαρσοβίας με αφορμή τον εορτασμό των 50 χρόνων από την ίδρυσή της. (www.k83.gr)

Εγώ, ο απαισιότατος 3

Πιέρ Κοφέν, Κάιλ Μπάλντα

(2017)

Δημιουργία: Επαμεινώνδας Κωνσταντόπουλος

Μια «τιμητική» συμμετοχή στο αφιέρωμα από έναν σινεφίλ μαθητή, ο οποίος «μεταμορφώνει» σε ελληνική εικονογράφηση τον Απαισιότατο της Universal

Επαμεινώνδας Κωνσταντόπουλος

Γεννημένος στην Αθήνα το 2005. Είναι μαθητής Α’ Γυμνασίου και αγαπάει τον κινηματογράφο. Οταν μεγαλώσει θέλει να γράφει ιστορίες για ταινίες κινουμένων σχεδίων και να σχεδιάζει τους ήρωές τους.