Ο πιο ευτυχισμένος ποδοσφαιριστής στον κόσμο πρέπει να είναι αυτόν τον καιρό ο Κριστιάνο Ρονάλντο. Η Ρεάλ κέρδισε και το Παγκόσμιο Κύπελλο Συλλόγων και μάλιστα με δικό του γκολ. Ο Πορτογάλος στο φινάλε της χρονιάς κάθε λίγο για κάτι πανηγυρίζει. Μετά το βραβείο του ποδοσφαιριστή της χρονιάς, που του έδωσε η FIFA τον Οκτώβριο, ο Κριστιάνο παρέλαβε στον Πύργο του Αϊφελ και την πέμπτη του Χρυσή Μπάλα –την τελευταία μάλλον στη μεγάλη καριέρα του.

Μαραντόνα

Οι δηλώσεις που έκανε μετά τη βράβευση πρέπει να ξάφνιασαν μόνο όποιον δεν τον γνωρίζει. «Είμαι σίγουρα ο καλύτερος παίκτης του κόσμου αυτή τη στιγμή και είμαι και ο καλύτερος όλων των εποχών» τόνισε, ως γνωστόν, προκαλώντας ένα πλήθος από αντιδράσεις. Ο τελευταίος που τα έβαλε μαζί του ήταν ο Μαραντόνα, που του ζήτησε να σοβαρευτεί, είπε ότι ο ίδιος θα ‘χε κερδίσει δέκα Χρυσές Μπάλες αν στον καιρό του έμπαιναν στις ψηφοφορίες και οι μη Ευρωπαίοι, και υποστήριξε πως σίγουρα καλύτεροι από τον Ρονάλντο ήταν ο Κρόιφ, ο Πελέ και ο Μέσι. Νομίζω ότι ο Ρονάλντο θα ήθελε να πάρουν θέση εναντίον του και άλλοι –όλοι! Αλλωστε, ο θόρυβος που δημιουργεί είναι ένα από τα μυστικά της επιτυχίας του. Γκολ σπουδαία πέτυχαν κι άλλοι: φασαρία ανάλογη έχουν κάνει λίγοι.

Επιχείρηση

Ο Ρονάλντο περισσότερο και από ποδοσφαιριστής είναι μια τρομερή επιχείρηση. Αυτή τη στιγμή έχει περισσότερους χορηγούς από όσους έχει το Μουντιάλ της Ρωσίας! Πριν καν ανακοινωθεί ότι αυτός θα είναι ο νικητής του διαγωνισμού για τη Χρυσή Μπάλα, είχε κυκλοφορήσει μια σειρά από ρούχα στο λογότυπο των οποίων υπογραμμίζεται ότι την κατακτά για πέμπτη φορά. Πριν από δύο μήνες κάποιοι Γάλλοι για να τον τρομάξουν άφησαν να διαρρεύσει στο Διαδίκτυο το fake εξώφυλλο του χριστουγεννιάτικου τεύχους του «France Football», στο οποίο καμάρωνε με τη Χρυσή Μπάλα ο Μέσι. Ο Ρονάλντο πήρε τηλέφωνο τον ίδιο τον διευθυντή του περιοδικού κι όταν σιγουρεύτηκε ότι πρόκειται για διαδικτυακό τρολάρισμα τηλεφώνησε στον ίδιο τον Μέσι για να του το πει. Το περιστατικό αυτό μαρτυρά και το άγχος του. Αλλά πώς να μην έχεις άγχος όταν μια απλή βράβευση μπορεί να ανεβάσει περίπου 15% τα έσοδα μόνο από τους χορηγούς σου; Και δεν μιλάμε για τυχαίους χορηγούς. Σύμφωνα με το περιοδικό «Forbes», ο Ρονάλντο από το 2014 έχει ξεπεράσει σε κάθε δείκτη εσόδων τον Μέσι, που μπορεί να έχει περισσότερους προσωπικούς τίτλους στην καριέρα του, ωστόσο δεν έχει τους χορηγούς του Πορτογάλου. Ο επενδυτικός όμιλος του Ρονάλντο, που διευθύνει ο ατζέντης του, ο κ. Ζορζ Μέντεζ, διαχειρίζεται συνολικά κεφάλαια της τάξης των 516 εκατ. ευρώ.

Προσωπικά

Ολα τα συμβόλαια του Ρονάλντο είναι προσωπικά –κανείς δεν υπογράφει τίποτα εκ μέρους του. Εχει πέντε σταθερούς χορηγούς εδώ και μία δεκαετία. Η αγγλοολλανδική εταιρεία Unilever, που τον χρησιμοποιεί για να διαφημίζει τα σαμπουάν της, η γνωστή εταιρεία ελβετικών ρολογιών Tag Heuer, η πορτογαλική εταιρεία ρούχων Sacoor Brothers καθώς και η Herbalife είναι πάντα μαζί του. Φυσικά, ο πιο σταθερός χορηγός του είναι η αμερικανική εταιρεία αθλητικού ρουχισμού Nike, που βασίζει πάνω του όλες σχεδόν τις καμπάνιες της και τον πληρώνει πάνω από 10 εκατ. δολάρια τον χρόνο. Ωστόσο, μολονότι η Nike υπολογίζεται ότι του έχει δώσει πάνω από 70 εκατ. ευρώ τα δέκα τελευταία χρόνια, ο αθεόφοβος, εδώ και δύο χρόνια έχει ιδρύσει τη δική του εταιρεία ρουχισμού και λανσάρει τη σειρά CR7, με την οποία ανταγωνίζεται την ίδια τη Nike!

Η χώρα

Γιατί του δίνουν όλα αυτά τα χρήματα; Γιατί το πλήθος των ανθρώπων που τον παρακολουθεί στα social media –το εν δυνάμει, ας πούμε, αγοραστικό κοινό του –είναι γιγάντιο. Ο Πορτογάλος έχει 107 εκατ. φίλους στο facebook, τον ακολουθούν 40 εκατ. άνθρωποι στο twitter και περίπου 27 εκατ. στο Instagram. Ολο αυτό το κοινό ο Ρονάλντο το τροφοδοτεί δίνοντάς του υλικό να ασχολείται μαζί του: χωρίζει μοντέλες, κάνει διακοπές σε σκάφος με τη μάνα του, βάφει τα νύχια του, αλλά κυρίως πρωταγωνιστεί στα γήπεδα. Υπολογίζεται ότι τη στιγμή που πέτυχε το γκολ της νίκης στον τελικό του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Συλλόγων κόντρα στην Γκρέμιο, το όνομά του αναφέρθηκε σε πάνω από 1,2 εκατ. tweets σε όλο τον πλανήτη! Η Repucom, η εταιρεία που σχεδιάζει τις διαφημιστικές καμπάνιες της Nike, έχει τη βεβαιότητα ότι μιλάμε για έναν από τους πιο γνωστούς ανθρώπους στον κόσμο. Τον αναγνωρίζουν, λένε οι σχετικές έρευνες, το 95% των Δυτικοευρωπαίων, το 41% των Αμερικανών, το 86% των κατοίκων της Ασίας και το 94% των Λατινοαμερικανών.

Κι αν είναι;

Είπε ότι είναι ο καλύτερος όλων των εποχών. Κάποιοι γελάσαμε. Η γλώσσα των αλάνθαστων αριθμών λέει ότι είναι…