Αμείωτο παραμένει το ενδιαφέρον των Κινέζων για την αγορά ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών προκειμένου να ενισχύσουν τη θέση τους στην αγορά και να αποκτήσουν ηγετική θέση σε νέες τεχνολογίες όπως είναι η ηλεκτροκίνηση και η ανάπτυξη αυτόνομα κινούμενων αυτοκινήτων και φορτηγών. Στο πλαίσιο των προσπαθειών αυτών η Geely προχώρησε χθες στην εξαγορά του 8,2% της σουηδικής εταιρείας φορτηγών και βαρέων μηχανημάτων ΑΒ Volvo και πλέον οι Κινέζοι είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της σουηδικής εταιρείας. Ενδεικτικό των φιλοδοξιών των Κινέζων γενικότερα και της Geely ειδικότερα είναι ότι η εταιρεία τον περασμένο μήνα υπέβαλε προσφορά για το 5% της γερμανικής Daimler, που κατασκευάζει μεταξύ άλλων τα οχήματα Mercedes. Οι Γερμανοί όμως απέρριψαν ένα τέτοιο ντιλ, σύμφωνα με πηγές του Reuters.
Η Geely έχει ήδη αγοράσει την εταιρεία κατασκευής αυτοκινήτων Volvo Cars. Η ΑΒ Volvo που κατασκευάζει τα φορτηγά είχε αποσχιστεί από τον όμιλο πριν από πολλά χρόνια –το 1999, όταν η Volvo Group πούλησε τη μονάδα κατασκευής επιβατικών αυτοκινήτων στη Ford. Η Geely αγόρασε τη Volvo Cars από τη Ford το 2010 ξαφνιάζοντας πολλούς τότε στην αγορά. Με την εξαγορά του ποσοστού αυτού της AB Volvo από την Geely, οι δύο σουηδικοί όμιλοι μπορεί να βρίσκονται ξανά σε τροχιά σύγκλισης αφού μέχρι τώρα είχαν ακολουθήσει εντελώς ανεξάρτητη πορεία.
Για την εξαγορά του ποσοστού της ΑΒ Volvo, η Geely καταβάλλει σχεδόν 3,3 δισ. ευρώ στην επενδυτική εταιρεία Cevian Capital. Επίσης με την εξαγορά αυτή αποκτά το 15,6% των δικαιωμάτων ψήφου στο διοικητικό της συμβούλιο. Με το ντιλ αυτό η κινεζική εταιρεία γίνεται ο μεγαλύτερος μεμονωμένος μέτοχος της AB Volvo και ο δεύτερος ισχυρότερος παίκτης στην εταιρεία με βάση τα δικαιώματα ψήφου, αφού τα περισσότερα τα κατέχει η σουηδική επενδυτική εταιρεία Industrivarden.
Εκπρόσωπος της Geely ανέφερε ότι η εταιρεία «δεν σχεδιάζει να συγχωνεύσει» τους δύο ομίλους, οι οποίοι εξακολουθούν να έχουν τα κεντρικά τους γραφεία στο Γκέτεμποργκ, τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Σουηδίας.
Οι κινεζικές εταιρείες θέλουν να αποκτήσουν ηγετική θέση στην αγορά και ιδιαίτερα στα ηλεκτρικά οχήματα και στα αυτοκίνητα που μπορούν να κινούνται χωρίς οδηγό και για τον λόγο αυτό χτυπούν την πόρτα ομίλων στην Ευρώπη που έχουν σχετική τεχνογνωσία. Επίσης το τμήμα μάρκετινγκ της κινεζικής εταιρείας θα μπορεί πλέον πιο εύκολα να προωθήσει και τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά της Volvo.
Η Cevian από την πλευρά της θα πάρει τα χρήματα της Geely και θα προχωρήσει στην εξαγορά άλλης εταιρείας που δεν έχει ανακοινώσει ακόμη ποια θα είναι. Η Cevian είχε πρόσφατα ζητήσει το σπάσιμο της ΑΒ Volvo σε κομμάτια θέλοντας να διαχωρίσει την εταιρεία βαρέων μηχανημάτων Volvo Construction Equipment και την εταιρεία κατασκευής κινητήρων Volvo Penta από την εταιρεία που κατασκευάζει τα φορτηγά.