Για μερικούς δημιουργούς κόμικς εκεί έξω είναι όνειρο ζωής: να σχεδιάσουν έναν υπερήρωα ή έστω μια ιστορία για λογαριασμό της Marvel, της μεγαλύτερης και πλέον δυσπρόσιτης εκδοτικής εταιρείας στον χώρο της ένατης τέχνης. Εδώ και λίγες μέρες φαίνεται πως το όνειρο μπορεί να γίνει πραγματικότητα, όχι μόνο για έναν επαγγελματία, αλλά και για κάποιον ταλαντούχο φαν: όπως ανακοίνωσε η Marvel, η διαδικτυακή της εφαρμογή «Create your own» προσφέρει στους ενδιαφερομένους τη δυνατότητα να δημιουργήσουν το δικό τους κόμικ, χρησιμοποιώντας χαρακτήρες από το σύμπαν της εταιρείας, όπως τον Σπάιντερμαν, τον Κάπτεν Αμέρικα, τον Θορ ή τους Φρουρούς του Γαλαξία, ενσωματώνοντάς τους σε δοσμένα πάνελ και φόντα και να διακινήσουν το αποτέλεσμα μεταξύ των μελών της πλατφόρμας.
Κάποιον λάκκο όμως έχει η φάβα. Το εγχείρημα συνοδεύεται από έναν μακρύ κατάλογο με μπόλικες απαγορευμένες θεματικές και εικόνες που οι δημιουργοί δεν επιτρέπεται να θίξουν ή να χρησιμοποιήσουν. Οροι χρήσης με άλλα λόγια, που μοιάζει να συνηγορούν υπέρ ιστοριών «φιλικών προς την οικογένεια» με τρόπο άλλοτε κατανοητό, άλλοτε όχι και τόσο. Ενώ λοιπόν μένουν εκτός ήρωες πέραν όσων εμφανίζονται σε δημιουργίες της Marvel και της Disney, ενώ υφίστανται περιορισμοί σε περιεχόμενο ακατάλληλο για παιδιά ή σε φυλετικές, θρησκευτικές και άλλες διακρίσεις, την ίδια στιγμή απαγορεύονται τα διφορούμενα νοήματα, οι «υπαινικτικές ή αποκαλυπτικές» εικονογραφήσεις, καθώς και τσιγάρα, ποτά, ναρκωτικά, θάνατοι, όπλα, βρισιές (αλλά και τα συνηθισμένα στα κόμικς τυπογραφικά υποκατάστατά τους, όπως «X@#%!»), καθώς και τα αντισυλληπτικά, οι ήχοι «που σχετίζονται με σωματικές λειτουργίες», ή οι «εντυπωσιασμοί», που στην περίπτωση της Marvel, σημαίνουν «μέλισσες – δολοφόνους, εξωγήινους, κουτσομπολιά, σκάνδαλα κ.λπ.».
Στον ίδιο κατάλογο περιλαμβάνονται και «αμφιλεγόμενα θέματα» ή «κοινωνικά ζητήματα», αλλά και ό,τι έχει να κάνει με πολιτική: «λομπίστες, ιστοσελίδες οικονομικής ενίσχυσης υποψηφίων, πολιτικές καμπάνιες» ή, ακόμα πιο παραδόξως, «υποστηρικτές εναλλακτικών τρόπων ζωής» –ό,τι κι αν σημαίνει αυτό. Η τελευταία φράση είναι που έχει προκαλέσει και τις περισσότερες διαδικτυακές αντιδράσεις, με πολλούς σχεδιαστές και σεναριογράφους να αναρτούν εικόνες που περιφρονούν καταφανώς τους περιορισμούς της Marvel και να την κατηγορούν για μειωμένο ενδιαφέρον σε ζητήματα σχετικά με την ποικιλομορφία ή την παρουσία της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας στα κόμικς της. Τον περασμένο Απρίλιο δε, ένας εκπρόσωπος της εταιρείας είχε αποδώσει μια πρόσφατη πτώση των πωλήσεων στην παρουσία γυναικείων ή μη λευκών χαρακτήρων στις ιστορίες της.
Κάποιοι θυμήθηκαν τον «Κώδικα Δεοντολογίας και Προτύπων» που είχε επιβληθεί στη βιομηχανία των κόμικς το 1954 και εγκαταλείφθηκε επισήμως από τη Marvel μόλις το 2001. Αλλοι επισήμαναν ότι μια εταιρεία με το δικό της μέγεθος δεν μπορεί παρά να αποφεύγει τα μπλεξίματα όταν πρόκειται για δημιουργίες τρίτων, μια στάση πάντως που δεν μπορεί να αποφύγει τις παράπλευρες απώλειες. Εκτός πια και αν στόχος της Marvel και της πλατφόρμας «Create Your Own», είναι η προσέλκυση πρωτότυπου και ελεγχόμενου περιεχομένου προς οικονομική εκμετάλλευση: σύμφωνα με έναν ακόμα όρο χρήσης της εφαρμογής, οποιαδήποτε ιστορία δημιουργηθεί στο πλαίσιό της, ανήκει στην εταιρεία, χωρίς υποχρέωση πληρωμής του δημιουργού ή αναφοράς του ονόματός του.