Πλυντήριο αυτοκινήτων ως «πλυντήριο» χρήματος από εγκληματικές δραστηριότητες είχε πολυμελής σπείρα κλεφτών μοτοσικλετών που εξαρθρώθηκε προ μερικών ημερών από την Ασφάλεια Αττικής!

Σύμφωνα με τον δικαστικό φάκελο της υπόθεσης που παρουσιάζουν «ΤΑ ΝΕΑ» ανακύπτει ακόμη ότι το κύκλωμα έκλεβε με χαρακτηριστική άνεση τις περισσότερες μοτοσικλέτες, κατά το πλείστον μεγάλου κυβισμού και σημαντικής αξίας, από τη συμβολή των οδών Σταδίου και Καραγιώργη Σερβίας στην Πλατεία Συντάγματος. Δηλαδή στο πιο πολυσύχναστο ίσως μέρος της Αθήνας όπου υπάρχει συνεχής αστυνομική παρουσία. Ακόμη από τον δικαστικό φάκελο αποκαλύπτεται ότι η ΕΛ.ΑΣ. για τον εντοπισμό των κλεμμένων μοτοσικλετών είχε πραγματοποιήσει έρευνα και στην εταιρεία Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα ΑΒΕΕ όπου εργάζεται ένα από τα μέλη του κυκλώματος. Μάλιστα το άτομο αυτό φέρεται από άγνωστη πηγή –πιθανόν από την ΕΛ.ΑΣ. ή άλλη κρατική υπηρεσία –να παρείχε πληροφορίες στους συνεργούς του για τους κατόχους των πολυτελών μοτοσικλετών που εντοπίζονταν σε διάφορα σημεία της Αθήνας, έτσι ώστε να ακολουθεί αρπαγή από τις κατοικίες των ανυποψίαστων ιδιοκτητών τους. Επίσης αναδεικνύεται ότι η ΕΛ.ΑΣ. συγκέντρωσε στοιχεία για τα μέλη της εγκληματικής οργάνωσης από ένα τροχαίο ατύχημα –με τραυματισμό μέλους της σπείρας που επέβαινε σε κλεμμένη μοτοσικλέτα –που είχε σημειωθεί τον περασμένο Οκτώβριο στο «δακτυλίδι» της Κηφισίας, λίγο πριν την είσοδο της Αττικής Οδού. Επιπλέον εντυπωσιάζει η διαπίστωση ότι ορισμένα από τα πλέον δραστήρια μέλη του κυκλώματος έπαιρναν κοινωνικά επιδόματα αφού δήλωναν μηδενικά εισοδήματα. Αρκετοί από αυτούς.

ΟΙ ΚΛΟΠΕΣ ΣΕ ΑΡΙΘΜΟΥΣ. Κάθε χρόνο στη χώρα μας δηλώνεται η κλοπή περίπου 11.500 διτρόχων (μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων) από τα οποία εντοπίζονται κατά προσέγγιση 4.000 ενώ συλλαμβάνονται περίπου 1.000 δράστες. Περίπου 6.500 κλοπές διτρόχων καταγράφονται κάθε χρόνο στην Αττική και από τις οποίες εντοπίζονταν και είχαν συλληφθεί από το 1993 τουλάχιστον 7-15 φορές για παρόμοια αδικήματα αλλά συνέχιζαν ανενόχλητοι τη δράση τους περίπου 1.500.

Ωστόσο η δράση του συγκεκριμένου κυκλώματος που εξιχνιάστηκε από το 2ο Τμήμα Εγκλημάτων Κατά Ιδιοκτησίας της Ασφάλειας Αττικής στα τέλη Δεκεμβρίου θεωρείται ότι είχε σημαντικές διαστάσεις κι ιδιότυπες επιλογές.

Επειτα από επιχείρηση στο κέντρο της Αθήνας και στα δυτικά προάστια συνελήφθησαν 10 μέλη της οργάνωσης, από τους οποίους 9 ημεδαποί ηλικίας από 23 έως 48 ετών και ένας 43χρονος υπήκοος Αλβανίας, για τους οποίους είχε διαπιστωθεί ότι είχαν κλέψει 23 πολυτελείς μοτοσικλέτες με προτίμηση σε μάρκες όπως ΒMW GS 12000 R Adventure, Ducati Multistrada, Yamaha T-Max και ΚΤΜ Duke 1190 Adventure. Επιπλέον εξετάζεται η συμμετοχή των δραστών και σε δεκάδες ακόμη κλοπές μοτοσικλετών.

Σύμφωνα με την ΕΛ.ΑΣ., διαπιστώθηκε ότι τα αρχηγικά μέλη της οργάνωσης (ένα εξ αυτών ιδιοκτήτης του πλυντηρίου στο Περιστέρι που ξέπλενε αυτοκίνητα και βρώμικο χρήμα) προκειμένου να μην κινούν υποψίες και λόγω της περιορισμένης εγχώριας αγοράς μεταχειρισμένων – «τρακαρισμένων» μοτοσικλετών, μετέβαιναν σε χώρες του εξωτερικού, όπως η Ολλανδία, η Γαλλία και η Σλοβενία, αγόραζαν και εισήγαγαν στη χώρα μας τρακαρισμένες μοτοσικλέτες, τις οποίες στη συνέχεια ταξινομούσαν. Η επιλογή των μοτοσικλετών γινόταν με κριτήριο τη χρονολογία του μοντέλου με την προϋπόθεση να έχει μείνει άθικτος ο «λαιμός», σημείο της μηχανής όπου υπάρχει εντυπωμένος ο αριθμός πλαισίου. Ακολούθως αφού εισήγαγαν τις τρακαρισμένες μοτοσικλέτες, δινόταν παραγγελία στα υπόλοιπα μέλη της οργάνωσης για την ανεύρεση και κλοπή αντίστοιχων μοντέλων, ενώ μετά την παραλαβή των κλεμμένων μοτοσικλετών αφαιρούσαν από αυτές ανταλλακτικά και αντικαθιστούσαν αυτά που έλειπαν ή είχαν καταστραφεί από τις τρακαρισμένες μοτοσικλέτες.

ΟΙ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΕΣ. Το κύκλωμα διέθετε «παρατηρητές», άτομα που επέλεγαν τις μηχανές-στόχους όπως κι ομάδες κρούσης και σειρά κρησφύγετων. Επίσης διαπιστώθηκε ότι είχαν τη δυνατότητα να κλέβουν όλες τις μοτοσικλέτες, όποιο σύστημα ασφαλείας κι αν διέθεταν. Ακόμη κι αν ήταν κλεισμένες σε κλειστούς χώρους στάθμευσης.

Σύμφωνα με τα δικαστικά έγγραφα, οι δράστες χρησιμοποιούσαν διαδικτυακές πλατφόρμες συνομιλίας (Viber, Messenger κ.ά.) που δεν έχει την δυνατότητα να καταγράψει η ΕΛ.ΑΣ. Ωστόσο όταν είχαν προβληματικές συνδέσεις Ιντερνετ, μιλούσαν κωδικοποιημένα και χρησιμοποιούσαν εκφράσεις «γκόμενα» ή «κομμάτι» όταν αναφέρονταν σε κλεμμένα οχήματα. Επιπλέον πολλά από τα δίτροχα τα αποκαλούσαν ανάλογα με τη μάρκα τους ως «νησί», «μικρούλι», «13άρι» κ.λπ.

Για την εξάρθρωση του κυκλώματος η ΕΛ.ΑΣ. προχώρησε σε δεκάδες άρσεις κινητών τηλεφώνων, σε πολυήμερες παρακολουθήσεις υπόπτων, ενώ εκμεταλλεύθηκε και τα δεδομένα του προαναφερθέντος ατυχήματος στη Λεωφόρο Κηφισίας. Το τραυματισμένο μέλος του κυκλώματος μόλις αντελήφθη ότι έφθανε επί τόπου η Τροχαία έσπευσε να εξαφανισθεί. Ομως ακολούθησε αναζήτησή του σε νοσοκομεία, ενώ σημαντικές μαρτυρίες φαίνεται να υπήρξαν από αυτόπτες μάρτυρες.