Πώς είναι να είσαι γυναίκα σήμερα και να διεκδικείς θέση στη δημοσιότητα; Η ερώτηση είναι ένα από τα κλισέ των ελληνικών μίντια. Εντυπα του περιπτέρου, ιστοσελίδες σκανδαλολογικής αισθητικής, τηλεοπτικές εκπομπές με περιεχόμενο σύγχρονες «τιποτα-λογίες» και άλλες σοφιστείες των κοινωνικών δικτύων βάζουν την ερώτηση στην καλεσμένη τους. Ανάλογα με το βάθος ποιότητας του μιντιακού τίτλου έχουμε την απάντηση παρουσιασμένη από τη γυναίκα της διπλανής πόρτας έως μια ύπαρξη με αναγνωρισμένη προσωπικότητα.
Από το τύπου μοντέλο έως τη σύζυγο πολιτικού ανδρός και τη γυναίκα καριέρας στον ελεύθερο ανοιχτό κόσμο που μας ανοιγοκλείνει τα παράθυρα των ίσων ευκαιριών και των ατομικών δικαιωμάτων διαβάζουμε και ακούμε απόψεις τέτοιες που ικανοποιούν το κοινό. Κυρίως τα χαμηλά του ένστικτα. Αυτά που καταλήγουν σε φραστικά υβρεολόγια ή ψυχαναλυτικούς αυτοσχεδιασμούς. Σε κάθε περίπτωση οι γυναίκες γίνονται ο στόχος των ανδρών και των άλλων γυναικών.
Οι μεν άντρες κάποιας ηλικίας «γνωμοδοτούν» με το συντηρητικό βλέμμα του πατριάρχη της φυλής, μαθημένου να απορρίπτει επιθυμίες και πρωτοβουλίες των θηλυκών επειδή άλλος έχει την ευθύνη της ύπαρξής τους. Τα νέας κοπής «Αλφα-αρσενικά» επιδίδονται σε σεξιστικό παραλήρημα προκειμένου να εκτονώσουν τα αποθέματα ανεξάντλητης ορμόνης που βρίσκεται σε ύπνωση στους νευρώνες τους. Οι δε γυναίκες – ιέρειες της παράδοσης εκφράζουν τη διαφωνία τους σιωπώντας επιδεικτικά λόγω καλής ανατροφής. Ομως το ύφος του βλέμματος πάντα επικρίνει εκείνες που αμφισβητούν την ιεραρχία και επιδιώκουν την εξαιρετική εμπειρία έξω από τον κύκλο οποιασδήποτε φατρίας. Οι μαχητικές υψώνουν δρεπάνια και μάχαιρες ουρλιάζοντας εναντίον τους γιατί φταίνε πάντα άλλοι και άλλες που δεν έχουν τη ζωή που θα ήθελαν. Ενώ οι περισσότερες από τις νέες δεν αντιλαμβάνονται τις μεταβολές του κόσμου που αλλάζει ώστε να ζητήσουν την αλλαγή παραδείγματος και να αναδείξουν άλλα πρότυπα. Οι νέες που καταφεύγουν στην επιμέλεια της εξωτερικής τους εικόνας θεωρούν την εξιδανίκευση της όψης υψηλό σκοπό. Τέτοιες φιγούρες άλλωστε κατορθώνουν με επιστρώσεις συμπονετικής φρασεολογίας να αποφύγουν την πρόκληση να πάρουν θέση. Ισως γιατί δεν έχουν θέση στο δικό τους εγχειρίδιο σύγχρονης επιβίωσης και ανέλιξης διαφορετικές συμπεριφορές.
Οι καλοσιδερωμένες μπούκλες συνταιριάζουν λοιπόν με τις καλοτσακισμένες πιέτες. Και οι κοφτερές γλώσσες ακονίζουν την αιχμή τους πετάγοντας σπίθες αντίδρασης. Η γενικευμένη δυσφορία ντύνεται με τον μανδύα ενός διαστρεβλωμένου αιτήματος καταδίκης των ένοχων φωνών. Και όμως η δημοσιότητα δεν μπορεί να είναι γυναικείο αδίκημα. Αδικη είναι η κατάχρηση ενός ρόλου στον οποίο δεν αποδίδουμε νέο περιεχόμενο.