Τα capital controls… απογείωσαν το «κινητό χρήμα» (mobile money)! Οι έλληνες καταναλωτές χρησιμοποιούν πλέον τα smartphones και τα tablets τους για τις περισσότερες τραπεζικές τους συναλλαγές και τις καθημερινές πληρωμές!
Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα «Digital Payments» της Visa, το mobile money έχει γίνει «δεύτερη φύση» περίπου για 60% των καταναλωτών στη χώρα μας, οι οποίοι δηλώνουν ότι αισθάνονται μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια χρησιμοποιώντας μεθόδους ψηφιακών πληρωμών.
Μάλιστα, η χρήση των έξυπνων κινητών τηλεφώνων και των tablets στη διαχείριση των χρημάτων, τη διεξαγωγή τραπεζικών συναλλαγών και την πραγματοποίηση πληρωμών, έχει γνωρίσει τη μεγαλύτερη αύξηση από ποτέ! Συγκεκριμένα, οι έλληνες διεκπεραιώνουν το 78% των συναλλαγών τους με τη χρήση κάποιου smartphone ή tablet. Κυρίως, ελέγχουν το υπόλοιπό τους online ή μέσω των σχετικών τραπεζικών εφαρμογών (apps).
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ίδιας έρευνας («Digital Payments») που έγινε σε 22 χώρες, με αντικείμενο τη μελέτη της συμπεριφοράς του καταναλωτή απέναντι στις ψηφιακές πληρωμές, τις ανέπαφες συναλλαγές, το online shopping και την ασφάλεια:
– Οι καταναλωτές δηλώνουν ότι μέσω των φορητών συσκευών βρίσκουν ευκολότερα τη λύση των πληρωμών που τους ταιριάζει.
– Περίπου 60% των Ελλήνων ελέγχουν το υπόλοιπο του λογαριασμού τους ή έχουν πρόσβαση σε άλλες τραπεζικές υπηρεσίες μέσω κάποιας εφαρμογής στο κινητό τους, ποσοστό το οποίο σημείωσε μεγάλη άνοδο τα τελευταία 2-3 χρόνια.
– Οι καταναλωτές αισθάνονται περισσότερο άνετα να πραγματοποιούν συναλλαγές με το κινητό τους, μένοντας πιο μακριά από το PC ή το laptop τους (48%). Μάλιστα το ποσοστό αυτό των Ελλήνων ξεπερνά τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, φτάνοντας το 64%.
– Το 42% των ελλήνων καταναλωτών χρησιμοποιεί πλέον smartphones ή tablets για την αποστολή ή αποδοχή χρημάτων από φίλους ή οικογένεια.
Στην Ευρώπη, αλλά και στη χώρα μας, αυξάνονται συνεχώς και οι επιχειρήσεις που υποστηρίζουν τις πληρωμές με κάρτες και φορητές συσκευές που διαθέτουν την εφαρμογή NFC. Πάντως, οι πιο διαδεδομένες κατηγορίες καταστημάτων για τις mobile πληρωμές, είναι τα εστιατόρια, τα supermarket, τα μεταφορικά μέσα, το delivery και η διασκέδαση.
Οι ευρωπαίοι καταναλωτές χρησιμοποιούν φορητές συσκευές με μέσο όρο συναλλαγών τα 9 ευρώ σε φυσικά καταστήματα και τα 38 ευρώ στις online πληρωμές.
Οι millennials οδηγούν την αγορά
Στην πρώτη γραμμή της υιοθέτησης των ψηφιακών πληρωμών βρίσκονται οι millennials, με το 86% των ερωτηθέντων ηλικίας 18 έως 34 ετών να χαρακτηρίζουν τον εαυτό τους «χρήστη mobile πληρωμών».
Μέσα στα επόμενα τρία χρόνια εκτιμάται ότι το 93% των ελλήνων καταναλωτών θα πραγματοποιεί πληρωμές μέσω κάποιας φορητής συσκευής, ενώ σε ό,τι αφορά ειδικότερα τους millennials, είναι πιθανό να κάνουν πληρωμές μέσω φορητών συσκευών σε ποσοστό 95%.
Οι βασικοί παράγοντες που καθοδηγούν τις εξελίξεις στις ψηφιακές πληρωμές, είναι η άνεση και η ευκολία. Στην Ελλάδα, το 67% των millennials και το 68% των υπόλοιπων ηλικιών θεωρούν την ασφάλεια ως τον πιο σημαντικό παράγοντα στη χρήση φορητών συσκευών για πληρωμές.
Aρκετά ψηλά βρίσκεται και το θέμα της ιδιωτικότητας, με το 54% των millennials να το απασχολεί ότι ενδεχομένως να επηρεαστεί η ιδιωτική του ζωή.
«Τα αποτελέσματα της μελέτης φανερώνουν την εμπιστοσύνη των ελλήνων καταναλωτών σχετικά με τους νέους τρόπους συναλλαγών, ενώ το 75% θεωρεί την ταχύτητα ως το μεγαλύτερο πλεονέκτημά τους» λέει ο γενικός διευθυντής της Visa σε Ελλάδα, Κύπρο και Βουλγαρία Νίκος Καμπανόπουλος και προσθέτει: «Εστιάζουμε στην καινοτομία και τη συνεργασία με ένα ευρύ φάσμα εταιρειών, για να παρέχουμε στους καταναλωτές πρόσβαση σε ασφαλείς ψηφιακές πληρωμές, οπουδήποτε κι αν βρίσκονται, με οποιαδήποτε φορητή συσκευή επιθυμούν να χρησιμοποιούν».